سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
سه شنبه 85 مرداد 24 :: 12:16 صبح ::  نویسنده : تقی عابدی

نیوزویک: سیدحسن نصرالله غرور از دست رفته اعراب را احیا کرد

همزمان با پذیرش قطعنامه 1071 شورای امنیت سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی و دولت لبنان، رسانه ها و مطبوعات جهان، جنبش حزب الله و «سید حسن نصرالله»، دبیرکل آن را پیروز قطعی این نبرد 33 روزه دانستند و از نصرالله تجلیل کردند. نیوزویک آمریکا: نصرالله در این مدت نشان داد که در حد و اندازه یک سیاستمدار جهانی است. او با شجاعتش غرور از دست رفته اعراب را احیا کرد. النهار (لبنان): در نبرد کنونی رژیم صهیونیستی به همراه حامیانش شکست خورده اند. ما در سایه شجاعت رزمندگان مقاومت، زیر بار خواسته آمریکا نرفته ایم. الاهرام (مصر): شجاعت حزب الله و ملت لبنان، الهام بخش تاریخ اعراب خواهد بود. آبزرور (انگلیس): ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل از این پس باید یکجوری مردم اسرائیل را متقاعد کند که در جنگ پیروز شده است، اما حقیقت این است که اسرائیل نتوانست حزب الله را شکست دهد. کریستین ساینس مانیتور (آمریکا): مقاومت و موفقیت حزب الله حاصل برنامه ریزی بسیار دقیق و درک درست آن از سیاست های نظامی اسرائیل بود. هفته نامه آمریکایی تایم نوشت رژیم صهیونیستی خود را به آب و آتش می زند تا شاید بتواند احساس پیروزی در جنگ با حزب الله برای خود ایجاد کند.این هفته نامه در مقاله ای نوشت رهبران اسرائیل هم اکنون ناچارند شهروندان مردد خود را متقاعد کنند که پیروز شده اند

ادعای بوش: جنگ خاورمیانه را ایران و سوریه راه انداختند

جورج بوش ضمن استقبال از قطعنامه 1701 شورای امنیت درباره لبنان، بدون ارایه دلیل و مدرکی حزب‌الله، ایران و سوریه را متهم کرد که جنگی ناخواسته را در منطقه به راه انداخته‌اند! وی بدون انتقاد از جنایات اسرائیل و کشتار غیر نظامیان لبنانی حزب‌الله را گروهی تروریستی خواند و مدعی شد که درگیری صهیونیست‌ها با حزب‌الله با حمله تروریستی بی‌دلیل حزب‌الله علیه اسراییل آغاز شد، حزب‌الله گروهی تروریستی است که از سوی ایران و سوریه حمایت می‌شود. وی با اشاره به قطعنامه و مفاد آن افزود: این گام‌ها برای متوقف کردن اقدام حزب‌الله مانند کشوری در یک کشور و پایان دادن به تلاش‌های ایران و سوریه برای گروگان گرفتن ملت لبنان به نفع دستور کار افراطی‌شان طراحی شده است.

تهدید اسرائیل به بمباران مجدد لبنان

باوجود این که مقررات آتش‌بس بین حزب‌الله و اسرائیل از ساعت 8 صبح دوشنبه به وقت بیروت (8:30 به وقت تهران) به مرحله اجرا گذاشته شد اما این رژیم لبنان را به بمباران مجدد تهدید کرد.به گزارش ایرنا، منابع خبری رژیم اشغالگر قدس به نقل از مقام‌های نظامی این رژیم گزارش کردند که در صورت تحرک نظامی حزب‌الله، ارتش اسرائیل همه مناطق لبنان را بمباران خواهد کرد. بر اساس این گزارش، اسرائیل اعلام کرده که به محاصره هوایی و دریایی لبنان ادامه خواهد داد و نیروهایش را از جنوب این کشور خارج نخواهد کرد. برخی گزارش‌های رسیده از جنوب لبنان حاکی است با آن که حزب‌الله شلیک موشک به فلسطین اشغالی را متوقف کرده اما توپخانه اسرائیل جنوب لبنان را هدف قرار داد.هواپیماهای اسرائیل 10 دقیقه پیش از برقراری آتش بس روستاها و شهرک‌های الخیام و صور در جنوب و شهرک‌های بریتال و بعلبک در استان بقاع در شرق لبنان را مورد حمله قرار دادند که دهها تن کشته یا زخمی شدند.

 سند اعتماد ویژه امام خمینی به نصرالله جوان

6 آبان سال 1360، در حالی سیدحسن نصرالله 21 ساله از امام خمینی اجازه کتبی دریافت می‌کند که امام خمینی، به ندرت چنین شرایطی را برای کسی ایجاد کرده بودند.به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در پیش از ظهر روز ششم آبان 1360، یاران جنبش امل به همراه سیدحسن نصرالله در جماران به حضور امام خمینی(ره) شتافتند و از او شنیدند که: «از آنجا که منطقه در شرف یک نهضت اسلامی عمومی است، آمریکا اقدام به طرح قضایایی کرده است تا بتواند دست مردم بی‌پناه منطقه را از سرنوشتشان کوتاه کند و متأسفانه، برخی از دولت‌ها هم او را کمک می‌کنند. طرح سادات و فهد یکی است. بر فرض که آمریکا یک طرح صد درصد اسلامی ـ انسانی بدهد، ما باور نمی‌کنیم که آنان به نفع صلح و منافع ما گامی بردارند. اگر آمریکا و اسرائیل «لااله الاالله» بگویند، ما قبول نداریم، چرا که آنان می‌خواهند سر ما کلاه بگذارند. آنها که صحبت از صلح می‌کنند، می‌خواهند منطقه را به جنگ بکشند... .مسئله‌ای که می‌خواهم اکیداً به شما تذکر دهم این است که این معنا که «نمی‌شود با قدرت‌های بزرگ طرف شد» را از گوش‌هایتان بیرون کنید. شما بخواهید، می‌توانید...».و در همان روز بود که نصرالله، حکم اجازه اخذ وجوهات شرعیه را در 21 سالگی از امام دریافت می‌کند و این در حالی است که شیخ صبحی طفیلی، از سران مقاومت، هفت سال بعد؛ یعنی 14 آبان 1367 و شهید سیدعباس موسوی، اولین دبیرکل حزب‌الله، نیز در 20 بهمن سال 1366 اجازه تصرف در امور حسبیه و شرعیه را با امر امام پیدا می‌کنند.

سولانا: امیدوارم اسرائیل درس عبرتی گرفته باشد

خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که امیدواریم که مسئولان اسرائیلی از درگیری‌های بیش از یک ماه علیه لبنان درس عبرت گرفته باشند.به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری «رویترز»، وی در قدس اشغالی به خبرنگاران گفت: آنچه که برای اسرائیلی‌ها مهم است اینکه به حوادث رخ داده در طول ماه گذشته با دقت تفکر و اندیشه کنند و ما باید نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث به کار گیریم.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: نیروهای بین المللی قوی متشکل از نیروهای چند کشورعضو اتحادیه اروپا خیلی سریع در جنوب لبنان مستقر خواهند شد. من شبانه روز با مقامات چند کشورصحبت کردم و معتقدم که ما می‌توانیم تضمین کنیم که این نیروها اعم از نیروهای اروپا از نیروهای فعال باشند.رژیم صهیونسیتی قصد دارد به اندازه کافی نیروهای بین المللی قوی برای رویارویی با حزب‌الله و خلع سلاح این حزب در جنوب لبنان مستقر شوند اما لبنان با استقرار نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان با زور مخالفت کرد.فیلیپ دوست بلازی وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه لوموند گفت: خلع سلاح حزب‌الله با زور در چارچوب ماموریت نیروهای جدید نیست.وی خواستار اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت درباره لبنان شد و گفت: این نیروها می‌توانند اقدامات لازم برای انجام ماموریت خود انجام دهند.

هلاکت ۷سرباز صهیونیست دیگر در آخرین نبردها

سخنگوی ارتش اسرائیل صبح روز دوشنبه کشته شدن هفت سرباز خود را در نبرد با حزب الله در روز یکشنبه در شهر قنطره تایید کرد. به گزارش ایرنا به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه‌ها‌آرتص، سخنگوی ارتش اسرائیل روز یکشنبه نیز از کشته شدن ۵سرباز اسرائیلی در درگیری با حزب الله خبر داده بود.بر اساس این گزارش با مرگ این ۱۲سرباز، شمار تلفات ارتش اسرائیل در تجاوزگری ددمنشانه به لبنان به ۱۱۷نظامی می‌رسد.آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل طبق قطعنامه شماره ۱۷۰۱از ساعت ۷صبح به وقت محلی و ۵صبح به وقت گرینویچ به اجرا در آمده‌است.

سفیر فلسطین در الجزایر: رژیم‌های عربی سگ زنجیری امپریالیسم آمریکا

سفیر فلسطین در الجزایر در افتتاح کنفرانسی که به بحران لبنان اختصاص داشت، اعلام کرد رژیم‌های عربی سگ زنجیری امپریالیسم آمریکا هستند.  به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسه زبان لیبرته الجزایر، عمار یوسف در کنفرانسی که در الجزایر درباره حمله اسرائیل به لبنان و پیامدهای برگزار شده بود گفت:«حمله اسرائیل به لبنان در چارچوب طرحی از قبل پیش بینی شده برای تغییر نقشه خاورمیانه بود که آمریکا اسرائیل، بازوی مسلح خود، را مسئول اجرای آن کرد که البته شکست این استراتژی از همان روز 28 ژوییه گذشته با حمله مرگبار اسرائیل به سرزمین‌ها‌ی اشغالی فلسطین و بعد به لبنان مشخص شد.» وی در ادامه سخنانش، انتقادات شدید خود را متوجه کشورهای عربی و رژیم‌ها‌ی حاکم بر آنها کرد که در قبال بحران لبنان این چنین سکوت شرم آوری را تا آخر ادامه دادند. عمر یوسف با زیر سوال بردن فرصتی طلبی و انتظار انفعالی حکومت‌ها‌ی عربی گفت:«شکی نیست که امروز رژیم‌ها‌ی حاکم بر کشورهای عربی، سگ زنجیری امپریالیسم آمریکا هستند و هر طور که ارباب آنها حکم کنند، عمل خواهند کرد.»عمار یوسف خاطرنشان کرد، آنچه اکنون در فلسطین و دیروز در لبنان گذشت ادامه سرکوب مردم مقاوم این منطقه است که فقط عزم آنها را در مبارزه با امپریالیسم و آزاد شدن از زیر یوغ آن را استوارتر خواهد کرد.

انتقاد نصرالله از مواضع ترکیه در قبال اسرائیل

سید حسن نصرالله با انتقاد از موضع‌گیری ترکیه در قبال اقدامات اسرائیل علیه لبنان اظهار داشت: بسیاری از بمب‌هایی که در اراضی لبنان منفجر می‌شود، از طریق ترکیه وارد اسرائیل می‌شود.به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه «الریاض» ـ چاپ عربستان ـ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، در گفت‌وگو با یک روزنامه ترکیه‌ای اظهار داشت: ترکیه از متحدان بزرگ اسرائیل است؛ اما ما از دولت این کشور انتظار داریم تا اقدامات عملی را در قبال آنچه در خاورمیانه می‌گذرد اتخاذ کند چرا که اسرائیل همواره بی‌رحمانه زنان، کودکان و سالمندان را می‌کشد؛ اما حزب‌الله هرگز غیرنظامیان اسرائیلی را با موشک هدف قرار نمی‌دهدوی افزود: اسامی تعداد زیادی از مخالفان در ترکیه را به یاد داریم که جزو مخالفان اصلی اسرائیل بودند که به دلیل فعالیت‌های انقلابی‌شان اعدام شدند. ما همچنین خوب می‌دانیم که تعدادی از برادران سوسیالیست ترک ما در سال‌های 60 وفادار فلسطین بوده و با اسرائیلی‌ها جنگیدند. امیدواریم در ترکیه شاهد ظهور نسل جدیدی از جوانان مبارز باشیم. اظهارات نصرالله در حالی بیان شده است که گفته شده دولت ترکیه از پایگاه اینجرلیک برای انتقال مهمات و ذخایر نظامی به اسرائیل استفاده می‌کند.

رهبر انقلاب: «نقشه جامع علمی» مهم‌ترین نیاز کشور است

رهبر انقلاب اسلامی، روز دوشنبه در دیدار رؤسای دانشگاهها، مؤسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور، لزوم تبدیل علم‌گرایی و علم‌محوری را به گفتمان مسلط جامعه در همه بخش‌ها یادآور شدند و با اشاره به هدف سند چشم‌انداز بیست ساله کشور برای رسیدن به رتبه اول علمی منطقه تأکید کردند: نقشه جامع علمی مهمترین نیاز کشور است که باید با ترسیم آن و بر اساس زمان‌بندی و با راهبردی مشخص، به سطوح بالای دانش روز و جهش علمی دست یابیم.به گزارش گروه دریافت خبر «شریف نیوز»، ایشان با اشاره به استعداد انسانی بالا در کشور، جمعیت بالای دانشجویی، تجربه‌های موفق علمی، استادان مجرب و ورود به برخی از حوزه‌های علوم پیشرفته و جدید، عامل اساسی را در تحقق نهضت تولید علم، توجه جدی به علوم پایه و نظریه‌پردازی علمی دانستند و افزودند: باید ضمن کاربردی کردن علوم و در نظر گرفتن نیازها، جهت‌گیری علمی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به سوی رویاندن علم و تولید آن در کشور باشد.رهبر انقلاب اسلامی، رشد علمی کشور را یک فرآیند دانستند و خاطرنشان کردند: بر این اساس باید زمینه رشد علمی از ابتدایی‌ترین مراحل آموزش فراهم شود و این زمینه‌سازی تا پس از مقاطع عالی دانشگاهی ادامه یابد. آیت‌الله خامنه‌ای، با تاکید بر لزوم اهتمام بیش از پیش به پارک‌های علم و فن‌آوری در کشور و هم‌چنین نادیده گرفته نشدن رشد کمی مراکز علمی و دانشگاه‌ها به دلیل توجه به رشد کیفی، افزودند: نگاه متوازن به رشته‌های علمی دانشگاه‌ها یکی از ضروریات مراکز دانشگاهی است که تحقق این امر نیز منوط به ترسیم نقشه‌ی جامع علمی کشور است.ایشان، افزایش قدرت تحلیل و فهم سیاسی دانشجویان را از مسائل ضروری برشمردند و با اشاره به لزوم حضور جریان‌های مختلف و سالم سیاسی دانشجویی در دانشگاه‌ها افزودند: باید در دانشگاه‌ها زمینه‌ای ایجاد شود تا جریان‌های سیاسی دانشجویی بدون تبدیل شدن به ابزار گروه‌ها و جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه‌ها، ضمن بالا بردن فهم سیاسی خود در کنار تلاش علمی، قدرت شناسایی مغالطه‌های سیاسی و تحلیل‌های فریبنده را بیابند و روحیه پایبندی به منافع ملی را نیز تقویت کنند.

آغاز برکناری و مجازات نظامیان اسرائیلی

در پی برقراری آتش بس در جنگ اسرائیل علیه لبنان، برکناری و مجازات نظامیانی که موجب شکست اسرائیل در این جنگ شدند، آغاز شدبه گزارش مهر، ارتش اسرائیل در مدت بیش از یک ماه از زمین، هوا و دریا کشور کوچک لبنان را محاصره و مورد تهاجم قرار داد اما کوچکترین دستاورد نظامی نداشت.محافل سیاسی و نظامی در این شکست و ناکامی یکدیگر را مسئول می‌دانند اما در همین حال مقام‌های ارشد نظامی، برخورد با فرماندهان مقصر در این شکست را آغاز کرده‌اند.منابع خبری از سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند تاکنون6 فرمانده عالیرتبه و 18 افسر ارشد نظامی برکنار و در اختیار دادگاههای نظامی قرار گرفته‌اند که به جرایم انان در این مدت رسیدگی شود.گفته می‌شود تعدادی از این نظامیان از اغاز جنگ علیه لبنان، این جنگ را بی‌حاصل می‌دانستند.تعداد دیگری از فرماندهان نظامی اسرائیل که در اختیار دادگاههای نظامی قرار گرفته‌اند متهم هستند که در انجام مسئولیت‌های خود کوتاهی کرده و بخشی از ناکامی ارتش اسرائیل را رقم زده‌اند.در همین حال گزارش شده است ناکامی‌های ارتش اسرائیل موضوع جلسه جنجالی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) کنیست (پارلمان) خواهد بود که «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسرائیل نیز در ان حضور خواهد داشت.عده‌ای در اسرائیل می‌گویند جنگ در لبنان آرام می‌شود ولی صحنه‌های جنگ جدیدی در داخل اسرائیل باز می‌شود و درخواست‌ها برای تشکیل کمیته تحقیق از جمله مقدمات این نبردهای داخلی خواهد بود.یکی دیگر از اختلاف نظرهای داخلی اسرائیل، موضوع باقی ماندن نیروهای نظامی این رژیم در جنوب لبنان است که این اختلاف در داخل کابینه هم کاملا مشهود است. در حالی که برخی از اعضای کابینه اسرائیل از لزوم باقی ماندن نیروها در جنوب لبنان و تضمین اجرای قطعنامه ودور شدن حزب الله از این منطقه سخن می‌گویند، مخالفان چپگرا خواستار توفق کامل عملیات جنگی هستند و معتقدند این جنگ از ابتدا هم کار اشتباهی بود.

 

 

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 85 مرداد 22 :: 9:54 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

رهبر انقلاب: درمان ضایعات نخاعی، نتایج نظریه‌پردازی دانشمندان ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار گروه تحقیقات ضایعات نخاعی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس مرکز تحقیقات فناوری ریاست جمهوری، ضمن قدردانی از دستاورد بزرگ علمی و تحقیقاتی این مجموعه در درمان ضایعات نخاعی تاکید کردند:هر اقدامی که برای بیرون آمدن کشور از محیط سکون، رکود و عقب‌افتادگی تحمیلی سالیان متمادی انجام شود،تلاشی مجاهدت آمیز و جزو با ارزش‌ترین کارها در نزد خداوند است. ایشان، پشتوانه تحقیقاتی و نظریه‌پردازی این دستاورد علمی را بسیار با اهمیت خواندند و افزودند: کشور علاوه بر کارهای تحقیقاتی مترتب بر نظریه‌های علمی دنیا، نیازمند سرمایه‌گذاری بیش از پیش بر علوم پایه و نظریه‌پردازی است که از ویژگی‌های برجسته تحقیقات مربوط به درمان ضایعات نخاعی نیز، نظریه‌پردازی دانشمندان ایرانی در این بخش است.

وبلاگ احمدی‌نژاد هم آمد

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور اسلامی ایران سایت شخصی خود را به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی

 با آدرس www.ahmadinejad.ir راه‌اندازی کرد. به گزارش فارس، احمدی‌نژاد این سایت را با نوشتن متنی تحت عنوان «زندگی‌نامه» آغاز کرده است. همچنین در این سایت امکان نظرسنجی، ارسال پیام برای رئیس جمهور و نمایش نظرات مردمی گنجانده شده است. قرار است رئیس جمهور هر هفته 15 دقیقه برای این مجرای جدید ارتباطی زمان اختصاص دهد و سایت را هر هفته یک یا دوبار بروز کند. رئیس جمهور در مطلب «زندگی‌نامه» چنین نوشته است:بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه. در ایامی که اشرافیت، شرافت بود و شهرنشینی، کمال؛ در خانواده‌ای تهیدست در روستایی دورافتاده از توابع گرمسار متولد شدم.

نصرالله نقشه رسوای اسرائیل را روکرد

 

نصرالله گفت: امروز دولت اسراییل اعلام کرده است که تا روز دوشنبه به صورت قطعی با قطعنامه شورای امنیت موافقت می‌کند و حتما روز سه شنبه این قطعنامه توسط مسوولان اسراییلی ارزیابی می‌شود و روز‌های دیگر نیز مراحل بعدی خود را طی می کند تا بالاخره اسراییل اهداف خود را از این جنگ محقق کندوی تاکید کرد: ارتش اسراییل تلاش می‌کند که مناطق مختلف جنوبی لبنان را به تصرف خود درآورد و نیرو‌های چترباز گسترده‌ای را در مناطق مختلف پیاده می‌کند و درصدد به نمایش گذاشتن توانایی‌های نظامی خود می‌باشد اما ما به این دشمن صهیونیستی می‌گوییم مقاومت لبنان به رغم تمام تلاش‌های این ارتش همچنان در میدان جنگ حاضر خواهد ماند و ضربات بسیار سنگینی را به فرماندهی سیاسی و نظامی این ارتش وارد خواهد ساخت.  بنا بر این گزارش اسرائیل در حالی اقدام به پذیرش آتش بس کرده که هم زمان بنا بر گزارش رویترز بیست و پنج هزار نظامی خود را وارد خاک لبنان کرده است، هرچند این تعداد نیرو نتوانسته اند از شش کیلومتری عمق خاک لبنان پیش تر روند . این در حالی است که فاصله رودخانه لیتانی تا مرز اسرائیل بین 25 تا 42 کیلومتر می باشد.

اسرائیل در آستانه فروپاشی؛ شمارش معکوس برای تخریب تل‌آویو

منابع مستقل تعداد کشته‌های روز گذشته ارتش اسرائیل را پنجاه و تعداد مجروحان را 217 نفر اعلام کرده و از انهدام 28 تانک مرکاوا در جنوب لبنان خبر می‌دهند.با تلفات بی‌سابقه ارتش اسرائیل در دو روز اخیر، احتمال بروز شکاف عمیق و فروپاشی دولت اسرائیل، افزایش یافته است.خبرنگار «بازتاب» از «صور» گزارش داد: در حالی که عملیات هم‌زمان پنجاه بالگرد ارتش اسرائیل در روستای «الامانه» جنوب لبنان طی 33 سال گذشته در خاورمیانه بی‌سابقه بوده است، تلفات سنگین ارتش اسرائیل، سیاه‌ترین روز تل‌آویو را رقم زد.در حالی که منابع رسمی دولت اسرائیل، نوزده کشته و صد مجروح این ارتش را تأیید می‌کند، منابع مستقل تعداد کشته‌های روز گذشته ارتش اسرائیل را پنجاه و تعداد مجروحان را 217 نفر اعلام کرده و از انهدام 28 تانک مرکاوا در جنوب لبنان خبر می‌دهند.عملیات روز گذشته، در حالی با اعزام سی هزار کماندوی اسرائیلی به جنوب لبنان آغاز شد که ارتش اسرائیل در پی تصرف جنوب لبنان و سپس پذیرش آتش‌بس بود اما دولت اسرائیل بر مخالفت با انجام عملیات گسترده زمینی اصرار داشت.بنا بر اظهار شاهدان عینی، سی هزار نیروی اسرائیلی در دام نیروهای حزب‌الله گرفتار شده‌اند.در صورت عدم عقب‌نشینی اسرائیل در جنوب لبنان، نیروهای حزب‌الله به شکار ارتش اسرائیل ادامه داده و در صورت اصرار اسرائیل بر اشغال جنوب لبنان، موج تازه حملات حزب‌الله، آغاز خواهد شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: هیچ ارتشی در دنیا قادر به خلع سلاح حزب الله به شیوه نظامی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت کنندگان در نشست کابینه اسرائیل به نقل از "زیپی لیونی" گفتند: هیچ ارتشی در دنیا قادر نیست که تنها با استفاده از گزینه نظامی حزب الله را خلع سلاح کند.اظهارات وی در نشستی صورت گرفت که قرار است کابینه رژیم صهیونیستی نظر خود را درباره آتش بس اعلام کند و تحلیلگران و ناظران از احتمال تصویب آن خبر داده اند.لیونی از آتش بس به عنوان یک دستاورد دفاع کرده است.وی همچنین گفت: حساب بازکردن روی این مسئله که موضوع تنها با استفاده از راه حل نظامی می تواند صورت گیرد غیر واقع بینانه است.وزیر خارجه اسرائیل خواستار بکارگیری یک تلاش دیپلماتیک موازی شد."عمیر پرتز" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت که سؤالهای سختی وجود دارد که باید پس از جنگ پرسیده شود.

حمایت رئیس سازمان کنفرانس اسلامی از قطعنامه لبنان

اکمل الدین احسان اوغلو، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی ضمن محکوم کردن تهاجم نظامی اسرائیل به لبنان از تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره این کشور استقبال کرد. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی در جده با صدور بیانیه ای اعلام کرد که احسان اوغلو ضمن اعلام استقبال سازمان کنفرانس اسلامی از قطعنامه 1701 شورای امنیت ابراز امیدواری کرد که این قطعنامه به بازگشت امنیت و ثبات به لبنان کمک کند.در همین حال دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی باردیگر ادامه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان را علی رغم صدور قطعنامه و درخواست شورای امنیت برای توقف جنگ و تمام اعمال خصمانه علیه لبنان محکوم کرد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تا دو هفته آینده از جنوب لبنان عقب نشینی می کنیم

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی صهیونیستی "وای‌نت"، کابینه رژیم صهیونیستی صبح یکشنبه درباره قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در جنوب لبنان تصمیم گیری خواهد کرد و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از لبنان ظرف یک یا دو هفته آینده انجام خواهد شد. یک منبع بلندپایه در دفتر ایهود اولمرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب با اعلام این خبر گفت پس از تصمیم گیری کابینه در مورد عقب نشینی، این کار بسیار به سرعت انجام می شود زیرا این احتمال وجود دارد که حزب الله دوباره به نیروها حمله کند و تلفات بیشتری بر آنها وارد آورد. کوفی عنان، دبیرکل سازمان ملل زمان دقیق شروع آتش بس را صبح روز دوشنبه به دو طرف جنگ اعلام کرده است. اما منابع نزدیک به دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتند که آتش بس مانع از ادامه حضور نیروهای ارتش صهیونیستی در لبنان تا زمان استقرار نیروهای بین المللی نخواهد شد.

اولمرت:با حزب الله بر سر تبادل اسرا مذاکره می کنیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در دستیابی به اهداف اعلام شده خود در حملات نظامی به لبنان ناکام مانده است، به خانواده سربازان صهیونیست دستگیر شده اعلام کرد درباره تبادل اسرا با حزب الله مذاکره خواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت، ایهود اولمرت امروز اعلام کرد اسرائیل درباره آزادسازی الداد رگو و عودی گلدواسر، دو سرباز دستگیر شده این رژیم در روز 12 جولای، با حزب الله مذاکره خواهد کرد. وی امروز با خانواده این سربازان در بیت المقدس دیدار کرد.

سازمان ملل: آتش‌بس از صبح دوشنبه

سازمان ملل متحد اعلام کرد، سران لبنان و اسرائیل موافقت کردند آتش‌بسی از ساعت 5 گرینویچ برابر با 8 صبح بامداد به وقت محلی به اجرا درآید. به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت،‌ کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من بسیار خوشحالم که اعلام دارم اولمرت و سنیوره موافقت کرده‌اند به خصومت‌ها خاتمه داده و پایان درگیری‌ها از ساعت 5 گرینویچ روز 14 اوت به مرحله اجرا درخواهد آمد.»بنا بر این گزارش،‌ پایان درگیری‌ها فعلاً بخاطر احترام به نیت شورای امنیت سازمان ملل متحد که هدف آن حفظ جان غیرنظامیان اعلام شده، به مرحله اجرا درخواهد آمد تا از درد و رنج غیرنظامیانی که در میان مهلکه گرفتار آمده‌اند، کاسته شود.

قطر: دیگر سران اسلامی هم خواستار محو اسرائیل می‌شوند

وزیر امور خارجه قطر و معاون نخست‌وزیر این کشور شیخ‌نشین اعتقاد دارد در آینده نه چندان دور زمانی فرا خواهد رسید که دیگر رهبران کشورهای اسلامی نیز همچون محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران خواستار محو اسرائیل از صفحه روزگار شوند. به گزارش فارس، شیخ «حمد بن جاسم بن جابر الثانی» در مصاحبه با مجله آمریکایی «نیوزویک» در پاسخ به این سوال که آیا جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان یک حزب لبنانی است یا نماینده ایران، گفت: «حزب الله یک حزب لبنانی است اما ممکن است آنها رابطه خوبی با ایران داشته باشند.» وی در این مصاحبه که در شماره این هفته این مجله به چاپ رسید، درباره این که آیا ایران در درگیری‌های اخیر در لبنان مداخله دارد یا خیر خاطر نشان کرد: «هیچ مدرکی دال بر این امر وجود ندارد.»

درخواست مبارک از متکی ، برای لبنان

حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران از تهران خواست به تلاش‌های جهانی برای ایجاد ثبات در لبنان کمک کند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، رئیس جمهوری مصر به مدت یک ساعت با متکی دیدار کرد و بعدا وزیر خارجه ایران به طور جداگانه با «احمد ابوالغیط»، همتای مصریش گفت‌وگو نمود. روزنامه مصری الجمهوریه پیش از دیدار مبارک با متکی به نقل از یک منبع ارشد در دفتر رئیس جمهوری مصر گفت، وی قصد دارد از ایران بخواهد از دیپلماسی در لبنان حمایت کند. این مقام افزود: «مصر معتقد است تلاش برای کاهش تنش به منظور جلوگیری از هرگونه وخامت اوضاع که ماهیت لبنان را به عنوان یک کشور عربی به مخاطره می‌اندازد، خردمندانه است.» وی تاکید کرد: «موضع مصر این است که منطقه نمی‌تواند تنش بیشتر را تحمل کند.» مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری مصر گفت این کشور خواستار اعمال کامل قطعنامه‌های بین‌المللی درباره لبنان خواهد شد.

هاآرتص: توافق اسرائیل با آمریکا برای حضور در مزارع شبعا

به گزارش ایسنا،‌ این روزنامه‌ نوشت: در نامه‌های رد و بدل شده میان رهبران آمریکا و اسرائیل مقامات آمریکایی اسرائیل را مطمئن ساخته‌اند که کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل قدرت تعیین مالکیت منطقه مزارع شبعا به لبنان یا سوریه را دارد؛ اما وضعیت نهایی این اراضی تنها در جریان مذاکرات میان اسرائیل و مالکان حقیقی این مزارع تعیین می‌شود.یک منبع دولتی عالی‌رتبه اعلام کرد: حتی اگر تحقیقات عنان مشخص کند که این منطقه متعلق به لبنان است اسرائیل موظف به عقب‌نشینی از آن نخواهد بود. براساس نتایج تحقیقات عنان، در مذاکراتی که منجر به توافقنامه آتش‌بس شد لبنان درخواست کرد که اسرائیل مزارع شبعا را به عنوان ودیعه و امانت به سازمان ملل بدهد تا پس از آن این منطقه به سوریه یا لبنان داده شود. اما ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل قویا مخالف درخواست لبنان است و به مقامات آمریکایی گفته اسرائیل مزارع شبعا را به عنوان بخشی از بلندی‌های جولان می‌داند که در سال 1967 از سوریه غصب کرده است.  




موضوع مطلب : روابط عمومی و مناسبتها


جمعه 85 مرداد 20 :: 10:22 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

مصاحبه احمدی‌نژاد با شبکه سی.بی.اس آمریکا

رئیس جمهوری ایران آمریکا را به صدور اهداف امپریالیستی متهم کرد و از دولت این کشور خواست رفتار خود را تغییر دهد.  به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای که در سایت اینترنتی تلویزیون سی‌بی‌اس در روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: «آمریکایی‌ها می‌خواهند یک امپراتوری ایجاد کنند.» وی افزود: «آمریکایی‌ها نمی‌خواهند در کنار دیگر ملت‌ها با صلح زندگی کنند. اما برای من بسیار روشن است که دولت آمریکا باید رفتار خود را تغییر دهد آنگاه همه چیز حل می‌شود.» رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه دولت جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا رویکرد پستی را در قبال برنامه هسته‌ای ایران در پیش گرفته از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار تعلیق غنی‌سازی اورانیوم شده است، انتقاد کرد. وی افزود: «خوب، به ساختار دولت آمریکا و به رفتار دولت آمریکا نگاه کنید. ببینید چگونه آنها با ملت من صحبت می‌کنند. به کلمات به کار رفته در قطعنامه اخیر که درباره مسئله هسته‌ای تصویب شد، نگاه کنید.» احمدی‌نژاد گفت ایران هنوز در حال بررسی بسته پیشنهادی غرب است. رئیس جمهوری ایران همچنین از عدم پاسخ دولت آمریکا به نامه‌ای که وی به جرج بوش در ماه مه ارسال کرده بود، ابراز ناامیدی کرد. وی افزود: «خوب، من می‌خواستم (با این نامه) روزنه‌ای به سوی نور برای رئیس جمهوری باز کنم تا وی ببیند می‌توان از چشم‌اندازی متفاوت به دنیا نگاه کرد.» احمدی‌نژاد به دلیل رد دعوت وی از بوش در نامه‌اش انتقاد کرد. وی گفت: «ما همگی در انتخاب آزادیم. اما لطفا به او این پیغام را بدهید، آقا: افرادی که دعوتی را رد می‌کنند، سرنوشت یا پایان خوبی ندارند.» رئیس جمهوری ایران تاکید کرد: «شما می‌بینید که محبوبیت او هر روز کاهش می‌یابد. نفرت از رئیس جمهوری آمریکا هر روز در سراسر جهان افزایش می‌یابد.» سی‌بی‌اس که اعلام کرد این مصاحبه را روز سه‌شنبه انجام داده است، قرار است آن را یکشنبه آینده پخش کند.

میردامادی دبیر کل جدیدحزب مشارکت:به انفعال و تندروی اعتقادی نداریم

دبیرکل جدید حزب مشارکت گفت: انتظار بی جا ایجاد نمی کنیم و انتظار بی جا هم نداریم ولی همچنان تنها راه حل مشکلات کشور را اصلاحات می‌دانیم و به اصلاح ساختار قدرت در فرآیندی تدریجی معتقدیم.میردامادی گفت: ما مسیری طولانی و تدریجی در پیش داریم ونباید توقع دستاورد ناگهانی و بزرگ دراصلاحات داشته باشیم، اگر چه که داشته ایم مثل دوم خرداد 76 .وی گفت: ما پذیرفته ایم که در مسیر تدریجی به اهدافمان برسیم. میردامادی با اشاره به اینکه انتظار بی جا ایجاد نمی کنیم و انتظار بی جا هم نداریم، ادامه داد:  ما به اصلاح ساختار قدرت در فرآیندی تدریجی معتقدیم.دبیر کل حزب مشارکت تصریح کرد: نه به انفعال اعتقاد داریم ، نه به طرح شعارهای رادیکال و ساختار شکن، چون طرح شعارهای رادیکال نهایتا به انفعال می انجامد وی دربخش دیگری از سخنانش گفت: ما به مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی اعتقاد داریم و باکسانی که فقط به جمهوری اعتقاد دارند، مرزبندی داریم. ما به حداقل ها اکتفا خواهیم کرد و از طرح خواسته های حداکثری خودداری می کنیم،  ائتلاف را سر لوحه کار خودمان قرار داده ایم و ائتلاف را نشانه بلوغ سیاسی برای رسیدن به خواسته های حداقلی می دانیم.

سومین ناوچه جنگی رژیم صهیونیستی در سواحل صور منهدم شد

حزب الله لبنان اعلام کرد : سومین ناوچه جنگی رژیم صهیونیستی را در سواحل شهر صور درجنوب لبنان منهدم کرده است .به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، حزب الله همچنین اعلام داشت که این ناوچه جنگی ارتش رژیم صهیونیستی  درسواحل دریای صورهدف قرار گرفت و با 12دریانورد آن غرق شدشبکه خبری العالم هم اعلام کرد : مقاومت اسلامی یک ناوچه جنگی رژیم صهیونیستی با 13 افسر و نظامی اسرائیلی را درمقابل سواحل صور هدف قرار داده است.این سومین ناوچه جنگی رژیم صهیونیستی که در سواحل دریای لبنان غرق می شود .نیروهای مقاومت اسلامی حزب الله لبنان نهم مرداد ماه نیز دردومین عملیات بی نظیر خود یک فروند ناو جنگی رژیم صهیونیستی را در سواحل دریای صور هدف قرار دادند
نیروهای مقاومت اسلامی حزب الله اعلام داشتند : درپاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان شهر قانا، یک ناوچه  نظامی این رژیم را در سواحل دریای صور هدف قرار داده است

بروز اختلافات شدید در محافل نظامی و سیاسی اسرائیل

بالا گرفتن اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی به سبب شکست طرحهای این رژیم در تهاجم نظامی به لبنان مانع از سفر تسیپی لیونی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به نیویورک شد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازپایگاه اینترنتی محیط، ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقادهای ژنرالهای اسرائیلی ازخود را وقیحانه و متکبرانه خواند و گفت: آنها در برنامه هایش سنگ اندازی می کنند.اختلافات اولمرت با افسران منتقداش به این امرخلاصله نشد، بلکه درجلسه عصرروز گذشته درجلسه هیئت وزیران، اختلافات میان شیمون پرتز معاون نخست وزیر و دان حالتوس رئیس ستاد مشترک ارتش اشغالگرقدس اختلافات بالا گرفت تا جایی که حالتوس گفت پیشنهاد جدیدش جز گسترش دامنه حمله به ساختار زیربنایی درلبنان چیز دیگری نبوده است.به نظر می رسد سرمنشا اختلافات در دستگاه حاکمه رژیم صهیونیستی، صدورفرمان حمله گسترده زمینی به خاک لبنان به بهانه عقب راندن حزب الله ازسوی مقامهای کاخ سفید باشد که این حمله علاوه براینکه تلفات جانی زیادی برای ارتش اسرائیل داشته  ماشین نظامی این رژیم را تا حدودی از کار انداخته است .اما بارزترین اختلافات بین ایهود اولمرت نخست وزیرو وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی بروز کرد و آن زمانی بود که اولمرت درآخرین لحظات با سفر لیونی به نیویورک به منظوراعلان آتش بس مخالفت کرد. تا جایی که این اقدام سبب شد تحلیلگران اسرائیل ابراز عقیده کنند که اولمرت می خواهد این مسئله تا اتمام مذاکرات درباره آتش بس دردستش باشد.لیونی صریحا با منطق ارتش اسرائیل به شدت مخالفت کرد، هنگامی که به ارزیابی ارتش پاسخ داد که عملیات نظامی نیروهای اسرائیلی به لبنان حداقل به یک تا دوماه دیگرزمان نیاز دارد.وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: شما یک ماه کامل زمان داشتید و هیچ چیزی قابل توجه ای را به دست نیاوردید .وی افزود: چه کسی به شما گفت یکی دوماه دیگربه شما فرصت داده می شود درحالی  من ازصبح همان روزبرای آتش بس ظرف طی یکی دو روز آینده تلاش کردم . درهمین حین کانال ده تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: مسئولان ارشد این رژیم  در ارزیابیهای خود بعید می دانند که سوریه دست به حمله ناگهانی برای آزاد کردن بلندیهای جولان بزند و یا به دلیل ناتوانی ارتش اسرائیل در پاکسازی جنوب لبنان از نیروهای مقاومت حزب الله دست به زودی به عملیات تروریستی دست بزند .مطبوعات اسرائیل هم ابرازعقیده کردند که هیچ کس نمی خواهد دربرابر گروهی  قراربگیرند که مانع ازپیروزی ارتش اسرائیل شود، با وجود اینکه ارزیابی ارتش که درکابینه این رژیم مطرح شد، نشان می دهد: تجاوزات نظامی به جنوب لبنان خسارات فراوانی به نیروهای اسرائیلی وارد کرده است، به نحوی که دست کم 300 کشته برجای گذاشته است.

آیت الله جوادی آملی:حمایت از حزب الله واجب است

 امام جمعه موقت قم گفت: بر همه مسلمانان در سراسر جهان واجب است به هرنحوی که می توانند از نیروهای حزب الله لبنان حمایت کنند.

طنطاوی هم مثل مفتی سعودی، توبه کرد

به دنبال کوتاه آمدن «شیخ عبدالله بن جبرین»، مفتی وهابی دربار سعودی درباره حزب‌الله لبنان و تعدیل فتوای خود، شیخ محمد سید طنطاوی مفتی دربار مصر نیز اقدام به تعدیل نظر خود کرد و در جمع مدرسان الازهر که به وی اعتراض کرده بودند، گفت آنچه گفته بودم براساس خواست حکومت بود ولی نظر شخصی من اینست که مبارزان حزب‌الله برای کرامت اسلام و امت عربی می‌جنگند و قابل حمایت هستند. به نوشته «جمهوری اسلامی»، «بن جبرین» هم در سایت طلاب خود گفته است آنچه از من نقل شده قدیمی بوده و من معقدم حزب‌الله همان است که در قرآن از آن یاد شده و ما آنها را دوست داریم و برای آنها دعا می‌کنیم.
چرخش این مفتی‌ها بعد از آن صورت گرفت که ملت‌های عرب بر شدت حمایت خود از حزب‌لله لبنان افزودند، علمای اهل سنت کشورهای عربی نیز آشکارا به نفع حزب‌الله فتوا دادند و آثار شکست اسرائیل در برابر حزب‌الله نیز ظاهر شده است.

بیش از 70 درصد مردم جهان موافق  با بقای نیروهای مقاومت

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی نشان داد، بیشتر مردم جهان با بقای نیروهای مقاومت لبنان در جنوب این کشور موافقند و مخالف استقرار نیروهای سازمان ملل در این منطقه هستند... به گزارش باشگاه خبرنگاران، شبکه خبری تلویزیونی الجزیره در پایگاه اینترنتی خود از بازدیدکنندگان از این پایگاه نظرشان را درباره مسئله استقرار نیروهای مختلف در جنوب لبنان جویا شد. الجزیره برای بازدید‌کنندگان خود این سوال را مطرح کرده که " از کدام یک از گزینه‌های زیر برای استقرار در جنوب لبنان حمایت می‌کنید؟ ارتش لبنان، نیروهای بین المللی، مقاومت لبنان و به طور مشترک از نیروهای بین المللی و لبنانی." بسیاری از کسانی که در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند، گزینه سه یعنی حضور نیروهای مقاومت در جنوب لبنان را برگزیده‌اند. بر همین اساس از 95هزار و 519 نفری که تا لحظه ارسال این خبر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، 69هزار و 807 نفر یعنی 9/73درصد از بقای نیروهای مقاومت در جنوب لبنان حمایت کرده‌اند. بر اساس این نظر سنجی، 17هزار و 199 نفر یعنی 2/18 درصد اعلام کرده‌اند با استقرار ارتش لبنان در جنوب این کشور موافقند. در این نظر سنجی شش هزار و 290 نفر یعنی 7/6 درصد از حضور مشترک نیروهای سازمان ملل و لبنان حمایت کرده‌اند. برپایه این نظر سنجی، یک هزار و 223 نفر یعنی 3/1 درصد از سوال شوندگان نیز اعلام کرده‌اند که از حضور نیروهای بین المللی در جنوب لبنان حمایت می‌کنند. این نظرسنجی تا امروز در پایگاه اینترنتی الجزیره برقرار خواهد بود.

روزنامه اسرائیلی هاارتص: اولمرت باید برود

روزنامه اسرائیلی هاارتص با اعلام نتایج یک نظر سنجی تیتر اول خودرا به ضرورت کنار رفتن اولمرت و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اختصاص داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ماهواره ای الجزیره این روزنامه در اعلام نتایج نظر سنجی خود نوشت 70درصد از افراد گفتند طرز اداره جنگ از سوی اولمرت منفی بوده است.این روزنامه نوشت افزایش غیر مترقبه شمار کشته ها و مجروحان ارتش این رژیم و بعلاوه ادامه حملات موشکی حزب الله لبنان علیرغم قول اولمرت مبنی بر توقف این حملات عامل اصلی سقوط اعتبار اولمرت میان افکار عمومی اسرئیل بوده است. همچنین این روزنامه نوشت عمیر بیرتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز اعتبار خودرا به شکل بی سابقه ای میان اسرائیلی ها از دست داده است.

 

ورود بازرسان آژانس اتمی به تهران

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران می‌شوند. به گزارش فارس این بازرسان که حداقل 2 نفر می‌باشند در مدت اقامت یک هفته‌ای خود در ایران از تاسیسات هسته‌ای اصفهان و نطنز بازرسی خواهند کرد. این در حالی است که عضو هیئت رئیسه مجلس پیش از این در گفت‌گو با خبرنگار ما گفته بود گفت:اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهد فشار وارد کند،با تهیه طرحی در مجلس ورود بازرسان آژانس به ایران و بازرسی از مراکز هسته‌ای را ممنوع خواهیم کرد. حمید رضا حاجی بابایی با تاکید بر این که مصوبه شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچگونه مبنای حقوقی و قانونی ندارد،افزود:این مصوبه صرفاً یک قطعنامه سیاسی است و در جهت تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای محدود کردن جمهوری اسلامی ایران بوده و در تضاد با منافع ما می‌باشد. وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی و ملت ایران این قطعنامه را نخواهد پذیرفت،تصریح کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهد، بر این قطعنامه اصرار ورزد و بر جمهوری اسلامی ایران اعمال فشار و از حربه شورای امنیت استفاده کند، مجلس شورای اسلامی طرحی را آماده خواهد کرد که براساس آن همه بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ممنوع خواهد کرد و دولت را موظف می‌کند تا از ورود بازرسان آژانس جلوگیری کند. به گفته نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی ملت ایران تحت هیچ شرایطی از مواضع خود در زمینه انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد. تاکنون بیش از دو هزار نفر روز از تاسیسات هسته‌ای کشورمان بازدید به عمل آورده‌اند که این حجم از بازرسی‌ها شامل بازدید از سایت‌های نظامی کشورمان نیز شده است. همچنین محمد البرادعی رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها بر قانونی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرده و از همکاری ایران در زمینه بازدید بازرسان از مراکز هسته‌ای تشکر کرده است.




موضوع مطلب :


سه شنبه 85 مرداد 10 :: 8:20 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

تحقیر رایس در ملاقات با رئیس مجلس لبنان

 

در ملاقات هفته گذشته کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه ایالات متحده با رئیس مجلس لبنان اتفاقات جالبی افتاده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، صبح امروز سه‌شنبه سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان همایش فرماندهان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات در حمایت از فلسطین و لبنان بود که عبدالله صفی‌الدین نماینده حزب‌الله در تهران نیز برای پاسخ به سوالات حاضران در این همایش حضور داشت. عبدالله صفی‌الدین در پاسخ به سوال یکی از حاضران که دلیل ملاقات نبیه بری به عنوان یک مقام شیعه لبنانی با کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا را جویا شده بود، گفت: اولاً نبیه بری به عنوان یک مقام قانونی لبنان اختیار چنین کاری را دارد و هیچ اشکالی از این نظر بر ملاقات او با وزیر امور خارجه امریکا وارد نیست. وی در ادامه نبیه بری را با واژه مصطلح «شیطون» توصیف کرد و افزود: نبیه بری، آدم زرنگی است که در چنین مواقعی می‌داند چگونه رفتار کند. برای این ملاقات نبیه بری با وجود آنکه اتاق ملاقات‌هایش در طبقه اول ساختمان محل کار رئیس مجلس لبنان است، عمداً به طبقه سوم نقل مکان می‌کند و به دستور وی برق آسانسور نیز قطع شده و عنوان می‌شود که آسانسور خراب است. صفی‌الدین اضافه کرد: کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا مجبور می‌شود سه طبقه ساختمان محل کار رئیس مجلس لبنان را پیاده و از طریق راه‌پله طی کند و وقتی وارد اتاق محل ملاقات می‌شود، نبیه بری را به حالت ایستاده جلوی صندلی خودش مشاهده می‌کند؛ بدون اینکه به استقبال رایس بیاید. رئیس مجلس لبنان در طول مذاکره با رایس نیز بسیار جدی و تند با او سخن گفته و برخورد تندی نیز با وی داشته است.

 

رئیس سازمان ملی جوانان: سرعت تحولات جهان اسلام نشانه‌ی فرا رسیدن روز موعود است

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان با اشاره به کشتارهای اخیر در سرزمینهای اسلامی، سرعت تحولات جهان اسلام را نشانه ی فرا رسیدن روز موعود اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان ملی جوانان، حجت الاسلام حاج علی اکبری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان اظهار داشت: سرعت تحولات در جهان اسلام بسیار زیاد است و این نشان می‏دهد که به آن روز موعود و وعده‌ها‌یی که داده شده، نزدیک می‏شویم. امیدواریم که خداوند نشانه‌ها‌ی بعدی را هم برساند. ما نیز در این راه باید برای پیشرفت آرمان اسلامی خود خوب، متقن و صحیح عمل کنیم. حاج علی اکبری با اشاره به اینکه مسلمانان در مقابله با جبهه تمام عیار کفر به خوبی ایستاده اند گفت: اگر به همین ترتیب ادامه دهند شمارش معکوس نابودی صهیونیست آغاز می‏شود. این شمارش از هم اکنون نیز آغاز شده است. اگر چه کمی کند پیش می‏رود اما در رفتار نا متعارف صهیونیستها شاهد هستیم که هیبت پوشالی آنها شکسته شده است و امید آن می‏رود که این جریان سرعت بیشتری یابد. وی با اشاره به آیات قرآن کریم تأکید کرد: خداوند نقطه ضعف این جماعت را در قرآن مطرح کرده است. در سوره جمعه بیان می‏شود که اینان بیش از هر چیز از مرگ می‏ترسند از این رو نمی‏توانند بیش از این مقاومت داشته باشند. میزان پایداری آنها محدود است در حالی که این پایداری و شهامت در مسلمانان بسیار دیده می‏شود. معاون رئیس جمهور در همین راستا افزود: آنچه در قرآن نیز برای تاریخ صهیونیستها پیش بینی شده است آوارگی و بدبختی است. رژیمی با آن مختصات که موساد را بی رقیب می‏پندارد، در دراز مدت طاقت نخواهد آورد. پیگیری به هنگام وزارت اقتصاد چندی بیش سایت "عارف نیوز" ازتخلف 9/14 میلیارد ریالی دریکی از شعب بانک ملی ایران خبر داده بود. به دنبال این خبر(فردای انعکاس خبر) کیومرث پزدان پناه نماینده ویژه وزیر و مدیر کل رسیدگی به تخلفات وزارت اقتصاد با ارسال ایمیلی از پیگیری این موضوع خبر داده بود . خبرنگا سایت "عارف نیوز" روز گذشته موفق شد در تماسی با وی از واکنش به هنگام و با سرعت وزارت اقتصاد و دارایی نسبت به این خبر اظهار خوش وقتی نموده وبا وی گفتگوی کوتاهی داشته باشد، کیومرث پزدان پناه گفت: موضوع را سریعاً به جناب آقای دکتر دانش وزیر محترم اقتصاد ، اطلاع دادیم که ایشان هم دستوراتی در این خصوص داد که در حال پیگیری هستیم . یزدان پناه افزود: پرونده ،مربوط به رییس بانک ملی شعبه ناهار خوران گرگان است و دوستان عزیز و زحمت کش درسازمان بازرسی کل کشور این پرونده را دنبال کرده بودند که از آنها خواستیم اطلاعات مورد نظر را در اختیار ما قرارداده تا پیگیری های لازم صورت گیرد . وی اضافه کرد ، همچنین در مکاتبه با مدیر عامل محترم بانک ملی نیز خواستاررسیدگی فوری به این پرونده شدیم. که ما نیز موضوع با جدیت دنبال می کنیم . مدیرکل رسیدگی به تخلفات وزارت اقتصاد خاطرنشان ساخت: ما از روزنامه ها ،  سایت ها و رسانه های مختلف انتظار داریم که نسبت به تخلفات و مفاسد اقتصادی حساس باشند و بدون هیچ پرده پوشی ، به انعکاس اخبار این حوزه بپردازند . چرا که بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب ، مبارزه با فساد اقتصادی موجب امنیت سرمایه گذاری خواهد شد . وی افزود : البته رسانه ها بعد از اطلاع دقیق از مدارک و مستندات به انعکاس این اخبار بپردازند چرا که آبروی افراد و ضربه به بدنه مدیریت کشور ، تبعات منفی اقتصادی بالاتری خواهد داشت . یزدان پناه در پایان تاکید کرد : روزنامه ها ، سایت ها و رسانه های مختلف بایستی چشم ناظر و آگاهی بر فعالیت دولتمردان باشند.

 

حجم آتش حزب‌الله از مرز 200 موشک در روز گذشت

یکی از فرماندهان یگان موشکی حزب‌الله گفت: در پاسخ به جنایت قانا، نیروی مقاومت حزب‌الله لبنان حجم و برد موشک‌های خود را افزایش داده است.محمد رعد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لبنان افزود: تا پیش از جنایات قانا، حزب‌الله روزانه حدود 120 موشک روانه سرزمین‌های اشغالی می‌کرد که این حجم از آتش در دو روز گذشته از مرز 200 موشک گذشته است. این فرمانده ارشد حزب‌الله با اشاره به گسترش مناطقی که مورد هدف موشک‌های حزب‌الله قرار گرفته‌اند، افزود: علاوه بر افزایش حجم و گسترش مناطق زیر آتش، در چند روز گذشته نوع جدیدی از موشک‌های پرقدرت و دور پرواز را عملیاتی کرده ایم که اصابت چند فروند از آنها با حجم بیش از 100 کیلوگرم مواد منفجره، پادگانی را در منطقه عفوله به نابودی کشانده است.

 

رایس: قطعنامه شورای امنیت باب دیپلماسی با ایران را نمی‌بندد

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ کاندولیزا رایس با اشاره به قطعنامه‌ای که روز گذشته درباره مسئله هسته‌ای ایران صادر شد، گفت: «ما می‌خواستیم این قطعنامه تصویب شود و ببینیم آیا ایرانیها دوست دارند رفتار خود را تغییر دهند. من کاملا اطمینان دارم که اگر این مسئله ادامه یابد و اگر در 31 آگوست هیچ پاسخ مثبتی در کار نباشد آنگاه ما می‌توانیم درباره قطعنامه بعدی بر اساس ماده 41 فصل هفتم (منشور سازمان ملل) توافق کنیم.» ایران پیش از این، این قطعنامه را رد کرده و اعلام کرده است فعالیت‌های هسته‌ایش تنها برای تولید برق است. این کشور همچنین تاکید کرده در صورتی که قطعنامه تصویب شود، در قبال پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای تجدیدنظر می‌کند. رایس گفت قطعنامه ایران باب دیپلماسی با ایران را نمی‌بندد و ایران هنوز به بسته پیشنهادی غرب پاسخ نداده است. وی افزود: «ایرانیها یک بسته از سوی شش کشور را دارند که می‌تواند این مسئله را به راهی دیگر هدایت کند اما ما مکررا گفته‌ایم که اگر ایران تمایلی به انتخاب راه همکاری نداشته باشد، آنگاه شورای امنیت اقدام خواهد کرد.» قطعنامه ایران در شورای امنیت در حالی تصویب شد که چین و روسیه در گذشته با تحریم‌ها علیه ایران مخالف بودند اما وزیر خارجه آمریکا مدعی شد اطمینان دارد که این دو کشور با آمریکا هستند. وی افزود: «ما همکاری بسیار خوبی با چین و روسیه درباره این مسئله داریم. هر زمان ما در سطح وزرای خارجه دیدار کردیم، کار خود را به پیش برده‌ایم.» رایس تصریح کرد: «از نظر من جدول زمانی برای این است که تلاش شود و فشار واقعی بر ایرانیها وارد شود پیش از آن که آنها در مسیر غنی‌سازی به جلوتر بروند.»

 

کدام عقل سلیم از منافع میلیارد دلاری در ایران صرفنظر می‌کند؟

 

خبرگزاری فارس: چه کسی باور می کند، ژاپن از آزادگان، چین از یادآوران و20 میلیارد متر مکعب گاز، کره از 26 میلیارد دلار منفعت و اروپا از تمامی منافع خود در بخشهای نفت، گاز، پتروشیمی، خودرو، بازرگانی و بانکی ایران چشم پوشی کند.روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه‌ای از ایران خواست فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ایش را متوقف کند و تهدید کرد که اگر تا 9 شهریور تسلیم نشود و از این خواسته شورای امنیت سر باز زند با تحریمهای احتمالی مواجه خواهد شد. اما غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی، کدام کشور آمریکایی یا آسیایی و آفریقایی حتی اروپایی حاضر می شود، از منافع خود در ایران چشم پوشی کند؟ آیا اتحادیه اروپایی که ایران را بیست و چهارمین شریک تجاری خود می داند، حاضر است صادرات 13 میلیارد یورویی خود به ایران را نادیده بگیرد؟ راستی اتحادیه اروپا واردات 10 میلیارد یورویی نفت خام از ایران را از کدام کشور تامین خواهد کرد و آیا کشور نفت خیزی توان جبران کسری نفت ایران را دارد؟ باید بدانیم که ایران نقش مهمی در تامین انرژی مورد نیاز اتحادیه اروپا در سال 2005 ایفا کرده است و در مجموع، ایران 1/4 درصد از کل نفت خام وارداتی اتحادیه اروپا در این سال را به خود اختصاص داده است. چه کسی باور می کند اروپا از مراودات 53 میلیارد دلاری بانکی خود با ایران چشم پوشی می کند؟ بانکهای اروپایی بیش از 27 میلیارد دلار از ایران طلب دارند و این در حالی است که دارایی ایران در یانکهای اروپایی نیز بیش از 25 میلیارد دلار است. از همه اینها که بگذریم تازه می رسیم به قراردادهای نفتی خارجیها در ایران که کمتر کسی حاضر به صرفنظر کردن از آنها است چه برسد به شرکتهای اروپائی که غیر از منافع خود به چیز دیگری فکر نمی کنند. ایران تا کنون قراردادهایی را برای حفاری و اکتشاف نفت با بیش از 13 شرکت خارجی امضا کرده است که غالب آنها اروپایی هستند.  شرکت نفتی بین المللی در سال 2005 میلادی روزانه 2 میلیون و 463 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کردند که اروپا با خرید روزانه 570 هزار بشکه در روز از نفت ایران نخستین وارد کننده نفت ایران در این سال بوده است. فرض کنید گاز ایران نباشد، اروپا با امنیت انرژی خود چه خواهد کرد؟ در حالی که منابع نفت جهان به مرور زمان در حال اتمام است، کشورهای اروپایی در پی جایگزینی دیگر منابع انرژی مخصوصا" گاز به جای نفت هستند و ایران که دومین ذخایر بزرگ گازی جهان را پس از روسیه در اختیار دارد، منبع خوبی برای تامین گاز کورد نیاز کشورهای اروپایی است. از اروپا که بگذریم، نوبت به آسیا می رسد و در صدر آنها چین و ژاپن. فرض محال که کشورهای اروپایی به دلایلی آمریکا را در تحریم ایران همراهی کنند، کاخ سفید نظر چین و ژاپن را چگونه جلب خواهد کرد، کشورهایی که صنایع آنها وابسته به نفت و گاز ماست. چین تنها در یک فقره قرارداد که 25 میلیارد دلار ارزش دارد، به 20 میلیارد متر مکعب گاز ایران چشم دوخته است و ژاپن که بدون صنایع انرژی بر هیچ است، با واردات 541 هزار بشکه نفت در روز از ایران دومین خریدار بزرگ نفت کشور ماست. میدان نفتی آزادگان که بزرگترین قرارداد نفتی ایران است و ژاپنیها از تمام توان خود برای از دست ندادن آن استفاده کردند، چگونه قابل چشم پوشی است و چین که در هر زمینه ای که دلتان بخواهد با ایران قرارداد دارد، از خودرو بگیرید تا نفت و گاز، جاده سازی، مترو و غیره، با چند میلیارد دلار از ایران می رود؟ کره جنوبی هم به تنهایی طی سه سال گذشته بیش از 26 میلیارد دلار از بخشهای بازرگانی، نفت، گاز، پتروشیمی، نفتکش، خودرو، مترو، نیروگاه، پالایشگاه، برق و بانکداری ایران منتفع شده است. از هر چه بگذریم سخن از دوست خوشتر است، کدام دوست؟ شوک نفتی تاکنون حداقل افزایشی را که کارشناسان بین المللی برای قیمت نفت در صورت تحریم ایران پیش بینی کردند، 100 دلار بوده است و برخی تا 125 دلار هم گفته اند و این یعنی یک شوک بزرگ نفتی. کارشناسان و رسانه های بین المللی طی هفته ها و ماههای اخیر با ابراز نگرانی شدید از تحریم ایران ، نفت را عامل بازدارنده تحریم بین المللی این کشور ارزیابی کرده و تصریح کردند: اروپا و آمریکا بزرگترین بازنده تحریم اقتصادی ایران خواهند بود.

 

 

 




موضوع مطلب : روابط عمومی و مناسبتها


<   1   2   3   >   
درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 927067