سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
سه شنبه 85 مرداد 24 :: 12:16 صبح ::  نویسنده : تقی عابدی

نیوزویک: سیدحسن نصرالله غرور از دست رفته اعراب را احیا کرد

همزمان با پذیرش قطعنامه 1071 شورای امنیت سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی و دولت لبنان، رسانه ها و مطبوعات جهان، جنبش حزب الله و «سید حسن نصرالله»، دبیرکل آن را پیروز قطعی این نبرد 33 روزه دانستند و از نصرالله تجلیل کردند. نیوزویک آمریکا: نصرالله در این مدت نشان داد که در حد و اندازه یک سیاستمدار جهانی است. او با شجاعتش غرور از دست رفته اعراب را احیا کرد. النهار (لبنان): در نبرد کنونی رژیم صهیونیستی به همراه حامیانش شکست خورده اند. ما در سایه شجاعت رزمندگان مقاومت، زیر بار خواسته آمریکا نرفته ایم. الاهرام (مصر): شجاعت حزب الله و ملت لبنان، الهام بخش تاریخ اعراب خواهد بود. آبزرور (انگلیس): ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل از این پس باید یکجوری مردم اسرائیل را متقاعد کند که در جنگ پیروز شده است، اما حقیقت این است که اسرائیل نتوانست حزب الله را شکست دهد. کریستین ساینس مانیتور (آمریکا): مقاومت و موفقیت حزب الله حاصل برنامه ریزی بسیار دقیق و درک درست آن از سیاست های نظامی اسرائیل بود. هفته نامه آمریکایی تایم نوشت رژیم صهیونیستی خود را به آب و آتش می زند تا شاید بتواند احساس پیروزی در جنگ با حزب الله برای خود ایجاد کند.این هفته نامه در مقاله ای نوشت رهبران اسرائیل هم اکنون ناچارند شهروندان مردد خود را متقاعد کنند که پیروز شده اند

ادعای بوش: جنگ خاورمیانه را ایران و سوریه راه انداختند

جورج بوش ضمن استقبال از قطعنامه 1701 شورای امنیت درباره لبنان، بدون ارایه دلیل و مدرکی حزب‌الله، ایران و سوریه را متهم کرد که جنگی ناخواسته را در منطقه به راه انداخته‌اند! وی بدون انتقاد از جنایات اسرائیل و کشتار غیر نظامیان لبنانی حزب‌الله را گروهی تروریستی خواند و مدعی شد که درگیری صهیونیست‌ها با حزب‌الله با حمله تروریستی بی‌دلیل حزب‌الله علیه اسراییل آغاز شد، حزب‌الله گروهی تروریستی است که از سوی ایران و سوریه حمایت می‌شود. وی با اشاره به قطعنامه و مفاد آن افزود: این گام‌ها برای متوقف کردن اقدام حزب‌الله مانند کشوری در یک کشور و پایان دادن به تلاش‌های ایران و سوریه برای گروگان گرفتن ملت لبنان به نفع دستور کار افراطی‌شان طراحی شده است.

تهدید اسرائیل به بمباران مجدد لبنان

باوجود این که مقررات آتش‌بس بین حزب‌الله و اسرائیل از ساعت 8 صبح دوشنبه به وقت بیروت (8:30 به وقت تهران) به مرحله اجرا گذاشته شد اما این رژیم لبنان را به بمباران مجدد تهدید کرد.به گزارش ایرنا، منابع خبری رژیم اشغالگر قدس به نقل از مقام‌های نظامی این رژیم گزارش کردند که در صورت تحرک نظامی حزب‌الله، ارتش اسرائیل همه مناطق لبنان را بمباران خواهد کرد. بر اساس این گزارش، اسرائیل اعلام کرده که به محاصره هوایی و دریایی لبنان ادامه خواهد داد و نیروهایش را از جنوب این کشور خارج نخواهد کرد. برخی گزارش‌های رسیده از جنوب لبنان حاکی است با آن که حزب‌الله شلیک موشک به فلسطین اشغالی را متوقف کرده اما توپخانه اسرائیل جنوب لبنان را هدف قرار داد.هواپیماهای اسرائیل 10 دقیقه پیش از برقراری آتش بس روستاها و شهرک‌های الخیام و صور در جنوب و شهرک‌های بریتال و بعلبک در استان بقاع در شرق لبنان را مورد حمله قرار دادند که دهها تن کشته یا زخمی شدند.

 سند اعتماد ویژه امام خمینی به نصرالله جوان

6 آبان سال 1360، در حالی سیدحسن نصرالله 21 ساله از امام خمینی اجازه کتبی دریافت می‌کند که امام خمینی، به ندرت چنین شرایطی را برای کسی ایجاد کرده بودند.به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در پیش از ظهر روز ششم آبان 1360، یاران جنبش امل به همراه سیدحسن نصرالله در جماران به حضور امام خمینی(ره) شتافتند و از او شنیدند که: «از آنجا که منطقه در شرف یک نهضت اسلامی عمومی است، آمریکا اقدام به طرح قضایایی کرده است تا بتواند دست مردم بی‌پناه منطقه را از سرنوشتشان کوتاه کند و متأسفانه، برخی از دولت‌ها هم او را کمک می‌کنند. طرح سادات و فهد یکی است. بر فرض که آمریکا یک طرح صد درصد اسلامی ـ انسانی بدهد، ما باور نمی‌کنیم که آنان به نفع صلح و منافع ما گامی بردارند. اگر آمریکا و اسرائیل «لااله الاالله» بگویند، ما قبول نداریم، چرا که آنان می‌خواهند سر ما کلاه بگذارند. آنها که صحبت از صلح می‌کنند، می‌خواهند منطقه را به جنگ بکشند... .مسئله‌ای که می‌خواهم اکیداً به شما تذکر دهم این است که این معنا که «نمی‌شود با قدرت‌های بزرگ طرف شد» را از گوش‌هایتان بیرون کنید. شما بخواهید، می‌توانید...».و در همان روز بود که نصرالله، حکم اجازه اخذ وجوهات شرعیه را در 21 سالگی از امام دریافت می‌کند و این در حالی است که شیخ صبحی طفیلی، از سران مقاومت، هفت سال بعد؛ یعنی 14 آبان 1367 و شهید سیدعباس موسوی، اولین دبیرکل حزب‌الله، نیز در 20 بهمن سال 1366 اجازه تصرف در امور حسبیه و شرعیه را با امر امام پیدا می‌کنند.

سولانا: امیدوارم اسرائیل درس عبرتی گرفته باشد

خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که امیدواریم که مسئولان اسرائیلی از درگیری‌های بیش از یک ماه علیه لبنان درس عبرت گرفته باشند.به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری «رویترز»، وی در قدس اشغالی به خبرنگاران گفت: آنچه که برای اسرائیلی‌ها مهم است اینکه به حوادث رخ داده در طول ماه گذشته با دقت تفکر و اندیشه کنند و ما باید نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث به کار گیریم.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: نیروهای بین المللی قوی متشکل از نیروهای چند کشورعضو اتحادیه اروپا خیلی سریع در جنوب لبنان مستقر خواهند شد. من شبانه روز با مقامات چند کشورصحبت کردم و معتقدم که ما می‌توانیم تضمین کنیم که این نیروها اعم از نیروهای اروپا از نیروهای فعال باشند.رژیم صهیونسیتی قصد دارد به اندازه کافی نیروهای بین المللی قوی برای رویارویی با حزب‌الله و خلع سلاح این حزب در جنوب لبنان مستقر شوند اما لبنان با استقرار نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان با زور مخالفت کرد.فیلیپ دوست بلازی وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه لوموند گفت: خلع سلاح حزب‌الله با زور در چارچوب ماموریت نیروهای جدید نیست.وی خواستار اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت درباره لبنان شد و گفت: این نیروها می‌توانند اقدامات لازم برای انجام ماموریت خود انجام دهند.

هلاکت ۷سرباز صهیونیست دیگر در آخرین نبردها

سخنگوی ارتش اسرائیل صبح روز دوشنبه کشته شدن هفت سرباز خود را در نبرد با حزب الله در روز یکشنبه در شهر قنطره تایید کرد. به گزارش ایرنا به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه‌ها‌آرتص، سخنگوی ارتش اسرائیل روز یکشنبه نیز از کشته شدن ۵سرباز اسرائیلی در درگیری با حزب الله خبر داده بود.بر اساس این گزارش با مرگ این ۱۲سرباز، شمار تلفات ارتش اسرائیل در تجاوزگری ددمنشانه به لبنان به ۱۱۷نظامی می‌رسد.آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل طبق قطعنامه شماره ۱۷۰۱از ساعت ۷صبح به وقت محلی و ۵صبح به وقت گرینویچ به اجرا در آمده‌است.

سفیر فلسطین در الجزایر: رژیم‌های عربی سگ زنجیری امپریالیسم آمریکا

سفیر فلسطین در الجزایر در افتتاح کنفرانسی که به بحران لبنان اختصاص داشت، اعلام کرد رژیم‌های عربی سگ زنجیری امپریالیسم آمریکا هستند.  به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسه زبان لیبرته الجزایر، عمار یوسف در کنفرانسی که در الجزایر درباره حمله اسرائیل به لبنان و پیامدهای برگزار شده بود گفت:«حمله اسرائیل به لبنان در چارچوب طرحی از قبل پیش بینی شده برای تغییر نقشه خاورمیانه بود که آمریکا اسرائیل، بازوی مسلح خود، را مسئول اجرای آن کرد که البته شکست این استراتژی از همان روز 28 ژوییه گذشته با حمله مرگبار اسرائیل به سرزمین‌ها‌ی اشغالی فلسطین و بعد به لبنان مشخص شد.» وی در ادامه سخنانش، انتقادات شدید خود را متوجه کشورهای عربی و رژیم‌ها‌ی حاکم بر آنها کرد که در قبال بحران لبنان این چنین سکوت شرم آوری را تا آخر ادامه دادند. عمر یوسف با زیر سوال بردن فرصتی طلبی و انتظار انفعالی حکومت‌ها‌ی عربی گفت:«شکی نیست که امروز رژیم‌ها‌ی حاکم بر کشورهای عربی، سگ زنجیری امپریالیسم آمریکا هستند و هر طور که ارباب آنها حکم کنند، عمل خواهند کرد.»عمار یوسف خاطرنشان کرد، آنچه اکنون در فلسطین و دیروز در لبنان گذشت ادامه سرکوب مردم مقاوم این منطقه است که فقط عزم آنها را در مبارزه با امپریالیسم و آزاد شدن از زیر یوغ آن را استوارتر خواهد کرد.

انتقاد نصرالله از مواضع ترکیه در قبال اسرائیل

سید حسن نصرالله با انتقاد از موضع‌گیری ترکیه در قبال اقدامات اسرائیل علیه لبنان اظهار داشت: بسیاری از بمب‌هایی که در اراضی لبنان منفجر می‌شود، از طریق ترکیه وارد اسرائیل می‌شود.به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه «الریاض» ـ چاپ عربستان ـ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، در گفت‌وگو با یک روزنامه ترکیه‌ای اظهار داشت: ترکیه از متحدان بزرگ اسرائیل است؛ اما ما از دولت این کشور انتظار داریم تا اقدامات عملی را در قبال آنچه در خاورمیانه می‌گذرد اتخاذ کند چرا که اسرائیل همواره بی‌رحمانه زنان، کودکان و سالمندان را می‌کشد؛ اما حزب‌الله هرگز غیرنظامیان اسرائیلی را با موشک هدف قرار نمی‌دهدوی افزود: اسامی تعداد زیادی از مخالفان در ترکیه را به یاد داریم که جزو مخالفان اصلی اسرائیل بودند که به دلیل فعالیت‌های انقلابی‌شان اعدام شدند. ما همچنین خوب می‌دانیم که تعدادی از برادران سوسیالیست ترک ما در سال‌های 60 وفادار فلسطین بوده و با اسرائیلی‌ها جنگیدند. امیدواریم در ترکیه شاهد ظهور نسل جدیدی از جوانان مبارز باشیم. اظهارات نصرالله در حالی بیان شده است که گفته شده دولت ترکیه از پایگاه اینجرلیک برای انتقال مهمات و ذخایر نظامی به اسرائیل استفاده می‌کند.

رهبر انقلاب: «نقشه جامع علمی» مهم‌ترین نیاز کشور است

رهبر انقلاب اسلامی، روز دوشنبه در دیدار رؤسای دانشگاهها، مؤسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور، لزوم تبدیل علم‌گرایی و علم‌محوری را به گفتمان مسلط جامعه در همه بخش‌ها یادآور شدند و با اشاره به هدف سند چشم‌انداز بیست ساله کشور برای رسیدن به رتبه اول علمی منطقه تأکید کردند: نقشه جامع علمی مهمترین نیاز کشور است که باید با ترسیم آن و بر اساس زمان‌بندی و با راهبردی مشخص، به سطوح بالای دانش روز و جهش علمی دست یابیم.به گزارش گروه دریافت خبر «شریف نیوز»، ایشان با اشاره به استعداد انسانی بالا در کشور، جمعیت بالای دانشجویی، تجربه‌های موفق علمی، استادان مجرب و ورود به برخی از حوزه‌های علوم پیشرفته و جدید، عامل اساسی را در تحقق نهضت تولید علم، توجه جدی به علوم پایه و نظریه‌پردازی علمی دانستند و افزودند: باید ضمن کاربردی کردن علوم و در نظر گرفتن نیازها، جهت‌گیری علمی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به سوی رویاندن علم و تولید آن در کشور باشد.رهبر انقلاب اسلامی، رشد علمی کشور را یک فرآیند دانستند و خاطرنشان کردند: بر این اساس باید زمینه رشد علمی از ابتدایی‌ترین مراحل آموزش فراهم شود و این زمینه‌سازی تا پس از مقاطع عالی دانشگاهی ادامه یابد. آیت‌الله خامنه‌ای، با تاکید بر لزوم اهتمام بیش از پیش به پارک‌های علم و فن‌آوری در کشور و هم‌چنین نادیده گرفته نشدن رشد کمی مراکز علمی و دانشگاه‌ها به دلیل توجه به رشد کیفی، افزودند: نگاه متوازن به رشته‌های علمی دانشگاه‌ها یکی از ضروریات مراکز دانشگاهی است که تحقق این امر نیز منوط به ترسیم نقشه‌ی جامع علمی کشور است.ایشان، افزایش قدرت تحلیل و فهم سیاسی دانشجویان را از مسائل ضروری برشمردند و با اشاره به لزوم حضور جریان‌های مختلف و سالم سیاسی دانشجویی در دانشگاه‌ها افزودند: باید در دانشگاه‌ها زمینه‌ای ایجاد شود تا جریان‌های سیاسی دانشجویی بدون تبدیل شدن به ابزار گروه‌ها و جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه‌ها، ضمن بالا بردن فهم سیاسی خود در کنار تلاش علمی، قدرت شناسایی مغالطه‌های سیاسی و تحلیل‌های فریبنده را بیابند و روحیه پایبندی به منافع ملی را نیز تقویت کنند.

آغاز برکناری و مجازات نظامیان اسرائیلی

در پی برقراری آتش بس در جنگ اسرائیل علیه لبنان، برکناری و مجازات نظامیانی که موجب شکست اسرائیل در این جنگ شدند، آغاز شدبه گزارش مهر، ارتش اسرائیل در مدت بیش از یک ماه از زمین، هوا و دریا کشور کوچک لبنان را محاصره و مورد تهاجم قرار داد اما کوچکترین دستاورد نظامی نداشت.محافل سیاسی و نظامی در این شکست و ناکامی یکدیگر را مسئول می‌دانند اما در همین حال مقام‌های ارشد نظامی، برخورد با فرماندهان مقصر در این شکست را آغاز کرده‌اند.منابع خبری از سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند تاکنون6 فرمانده عالیرتبه و 18 افسر ارشد نظامی برکنار و در اختیار دادگاههای نظامی قرار گرفته‌اند که به جرایم انان در این مدت رسیدگی شود.گفته می‌شود تعدادی از این نظامیان از اغاز جنگ علیه لبنان، این جنگ را بی‌حاصل می‌دانستند.تعداد دیگری از فرماندهان نظامی اسرائیل که در اختیار دادگاههای نظامی قرار گرفته‌اند متهم هستند که در انجام مسئولیت‌های خود کوتاهی کرده و بخشی از ناکامی ارتش اسرائیل را رقم زده‌اند.در همین حال گزارش شده است ناکامی‌های ارتش اسرائیل موضوع جلسه جنجالی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) کنیست (پارلمان) خواهد بود که «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسرائیل نیز در ان حضور خواهد داشت.عده‌ای در اسرائیل می‌گویند جنگ در لبنان آرام می‌شود ولی صحنه‌های جنگ جدیدی در داخل اسرائیل باز می‌شود و درخواست‌ها برای تشکیل کمیته تحقیق از جمله مقدمات این نبردهای داخلی خواهد بود.یکی دیگر از اختلاف نظرهای داخلی اسرائیل، موضوع باقی ماندن نیروهای نظامی این رژیم در جنوب لبنان است که این اختلاف در داخل کابینه هم کاملا مشهود است. در حالی که برخی از اعضای کابینه اسرائیل از لزوم باقی ماندن نیروها در جنوب لبنان و تضمین اجرای قطعنامه ودور شدن حزب الله از این منطقه سخن می‌گویند، مخالفان چپگرا خواستار توفق کامل عملیات جنگی هستند و معتقدند این جنگ از ابتدا هم کار اشتباهی بود.

 

 

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 927611