سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
یکشنبه 85 مرداد 22 :: 9:54 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

رهبر انقلاب: درمان ضایعات نخاعی، نتایج نظریه‌پردازی دانشمندان ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار گروه تحقیقات ضایعات نخاعی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس مرکز تحقیقات فناوری ریاست جمهوری، ضمن قدردانی از دستاورد بزرگ علمی و تحقیقاتی این مجموعه در درمان ضایعات نخاعی تاکید کردند:هر اقدامی که برای بیرون آمدن کشور از محیط سکون، رکود و عقب‌افتادگی تحمیلی سالیان متمادی انجام شود،تلاشی مجاهدت آمیز و جزو با ارزش‌ترین کارها در نزد خداوند است. ایشان، پشتوانه تحقیقاتی و نظریه‌پردازی این دستاورد علمی را بسیار با اهمیت خواندند و افزودند: کشور علاوه بر کارهای تحقیقاتی مترتب بر نظریه‌های علمی دنیا، نیازمند سرمایه‌گذاری بیش از پیش بر علوم پایه و نظریه‌پردازی است که از ویژگی‌های برجسته تحقیقات مربوط به درمان ضایعات نخاعی نیز، نظریه‌پردازی دانشمندان ایرانی در این بخش است.

وبلاگ احمدی‌نژاد هم آمد

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور اسلامی ایران سایت شخصی خود را به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی

 با آدرس www.ahmadinejad.ir راه‌اندازی کرد. به گزارش فارس، احمدی‌نژاد این سایت را با نوشتن متنی تحت عنوان «زندگی‌نامه» آغاز کرده است. همچنین در این سایت امکان نظرسنجی، ارسال پیام برای رئیس جمهور و نمایش نظرات مردمی گنجانده شده است. قرار است رئیس جمهور هر هفته 15 دقیقه برای این مجرای جدید ارتباطی زمان اختصاص دهد و سایت را هر هفته یک یا دوبار بروز کند. رئیس جمهور در مطلب «زندگی‌نامه» چنین نوشته است:بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه. در ایامی که اشرافیت، شرافت بود و شهرنشینی، کمال؛ در خانواده‌ای تهیدست در روستایی دورافتاده از توابع گرمسار متولد شدم.

نصرالله نقشه رسوای اسرائیل را روکرد

 

نصرالله گفت: امروز دولت اسراییل اعلام کرده است که تا روز دوشنبه به صورت قطعی با قطعنامه شورای امنیت موافقت می‌کند و حتما روز سه شنبه این قطعنامه توسط مسوولان اسراییلی ارزیابی می‌شود و روز‌های دیگر نیز مراحل بعدی خود را طی می کند تا بالاخره اسراییل اهداف خود را از این جنگ محقق کندوی تاکید کرد: ارتش اسراییل تلاش می‌کند که مناطق مختلف جنوبی لبنان را به تصرف خود درآورد و نیرو‌های چترباز گسترده‌ای را در مناطق مختلف پیاده می‌کند و درصدد به نمایش گذاشتن توانایی‌های نظامی خود می‌باشد اما ما به این دشمن صهیونیستی می‌گوییم مقاومت لبنان به رغم تمام تلاش‌های این ارتش همچنان در میدان جنگ حاضر خواهد ماند و ضربات بسیار سنگینی را به فرماندهی سیاسی و نظامی این ارتش وارد خواهد ساخت.  بنا بر این گزارش اسرائیل در حالی اقدام به پذیرش آتش بس کرده که هم زمان بنا بر گزارش رویترز بیست و پنج هزار نظامی خود را وارد خاک لبنان کرده است، هرچند این تعداد نیرو نتوانسته اند از شش کیلومتری عمق خاک لبنان پیش تر روند . این در حالی است که فاصله رودخانه لیتانی تا مرز اسرائیل بین 25 تا 42 کیلومتر می باشد.

اسرائیل در آستانه فروپاشی؛ شمارش معکوس برای تخریب تل‌آویو

منابع مستقل تعداد کشته‌های روز گذشته ارتش اسرائیل را پنجاه و تعداد مجروحان را 217 نفر اعلام کرده و از انهدام 28 تانک مرکاوا در جنوب لبنان خبر می‌دهند.با تلفات بی‌سابقه ارتش اسرائیل در دو روز اخیر، احتمال بروز شکاف عمیق و فروپاشی دولت اسرائیل، افزایش یافته است.خبرنگار «بازتاب» از «صور» گزارش داد: در حالی که عملیات هم‌زمان پنجاه بالگرد ارتش اسرائیل در روستای «الامانه» جنوب لبنان طی 33 سال گذشته در خاورمیانه بی‌سابقه بوده است، تلفات سنگین ارتش اسرائیل، سیاه‌ترین روز تل‌آویو را رقم زد.در حالی که منابع رسمی دولت اسرائیل، نوزده کشته و صد مجروح این ارتش را تأیید می‌کند، منابع مستقل تعداد کشته‌های روز گذشته ارتش اسرائیل را پنجاه و تعداد مجروحان را 217 نفر اعلام کرده و از انهدام 28 تانک مرکاوا در جنوب لبنان خبر می‌دهند.عملیات روز گذشته، در حالی با اعزام سی هزار کماندوی اسرائیلی به جنوب لبنان آغاز شد که ارتش اسرائیل در پی تصرف جنوب لبنان و سپس پذیرش آتش‌بس بود اما دولت اسرائیل بر مخالفت با انجام عملیات گسترده زمینی اصرار داشت.بنا بر اظهار شاهدان عینی، سی هزار نیروی اسرائیلی در دام نیروهای حزب‌الله گرفتار شده‌اند.در صورت عدم عقب‌نشینی اسرائیل در جنوب لبنان، نیروهای حزب‌الله به شکار ارتش اسرائیل ادامه داده و در صورت اصرار اسرائیل بر اشغال جنوب لبنان، موج تازه حملات حزب‌الله، آغاز خواهد شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: هیچ ارتشی در دنیا قادر به خلع سلاح حزب الله به شیوه نظامی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت کنندگان در نشست کابینه اسرائیل به نقل از "زیپی لیونی" گفتند: هیچ ارتشی در دنیا قادر نیست که تنها با استفاده از گزینه نظامی حزب الله را خلع سلاح کند.اظهارات وی در نشستی صورت گرفت که قرار است کابینه رژیم صهیونیستی نظر خود را درباره آتش بس اعلام کند و تحلیلگران و ناظران از احتمال تصویب آن خبر داده اند.لیونی از آتش بس به عنوان یک دستاورد دفاع کرده است.وی همچنین گفت: حساب بازکردن روی این مسئله که موضوع تنها با استفاده از راه حل نظامی می تواند صورت گیرد غیر واقع بینانه است.وزیر خارجه اسرائیل خواستار بکارگیری یک تلاش دیپلماتیک موازی شد."عمیر پرتز" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت که سؤالهای سختی وجود دارد که باید پس از جنگ پرسیده شود.

حمایت رئیس سازمان کنفرانس اسلامی از قطعنامه لبنان

اکمل الدین احسان اوغلو، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی ضمن محکوم کردن تهاجم نظامی اسرائیل به لبنان از تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره این کشور استقبال کرد. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی در جده با صدور بیانیه ای اعلام کرد که احسان اوغلو ضمن اعلام استقبال سازمان کنفرانس اسلامی از قطعنامه 1701 شورای امنیت ابراز امیدواری کرد که این قطعنامه به بازگشت امنیت و ثبات به لبنان کمک کند.در همین حال دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی باردیگر ادامه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان را علی رغم صدور قطعنامه و درخواست شورای امنیت برای توقف جنگ و تمام اعمال خصمانه علیه لبنان محکوم کرد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تا دو هفته آینده از جنوب لبنان عقب نشینی می کنیم

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی صهیونیستی "وای‌نت"، کابینه رژیم صهیونیستی صبح یکشنبه درباره قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در جنوب لبنان تصمیم گیری خواهد کرد و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از لبنان ظرف یک یا دو هفته آینده انجام خواهد شد. یک منبع بلندپایه در دفتر ایهود اولمرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب با اعلام این خبر گفت پس از تصمیم گیری کابینه در مورد عقب نشینی، این کار بسیار به سرعت انجام می شود زیرا این احتمال وجود دارد که حزب الله دوباره به نیروها حمله کند و تلفات بیشتری بر آنها وارد آورد. کوفی عنان، دبیرکل سازمان ملل زمان دقیق شروع آتش بس را صبح روز دوشنبه به دو طرف جنگ اعلام کرده است. اما منابع نزدیک به دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتند که آتش بس مانع از ادامه حضور نیروهای ارتش صهیونیستی در لبنان تا زمان استقرار نیروهای بین المللی نخواهد شد.

اولمرت:با حزب الله بر سر تبادل اسرا مذاکره می کنیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در دستیابی به اهداف اعلام شده خود در حملات نظامی به لبنان ناکام مانده است، به خانواده سربازان صهیونیست دستگیر شده اعلام کرد درباره تبادل اسرا با حزب الله مذاکره خواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت، ایهود اولمرت امروز اعلام کرد اسرائیل درباره آزادسازی الداد رگو و عودی گلدواسر، دو سرباز دستگیر شده این رژیم در روز 12 جولای، با حزب الله مذاکره خواهد کرد. وی امروز با خانواده این سربازان در بیت المقدس دیدار کرد.

سازمان ملل: آتش‌بس از صبح دوشنبه

سازمان ملل متحد اعلام کرد، سران لبنان و اسرائیل موافقت کردند آتش‌بسی از ساعت 5 گرینویچ برابر با 8 صبح بامداد به وقت محلی به اجرا درآید. به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت،‌ کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من بسیار خوشحالم که اعلام دارم اولمرت و سنیوره موافقت کرده‌اند به خصومت‌ها خاتمه داده و پایان درگیری‌ها از ساعت 5 گرینویچ روز 14 اوت به مرحله اجرا درخواهد آمد.»بنا بر این گزارش،‌ پایان درگیری‌ها فعلاً بخاطر احترام به نیت شورای امنیت سازمان ملل متحد که هدف آن حفظ جان غیرنظامیان اعلام شده، به مرحله اجرا درخواهد آمد تا از درد و رنج غیرنظامیانی که در میان مهلکه گرفتار آمده‌اند، کاسته شود.

قطر: دیگر سران اسلامی هم خواستار محو اسرائیل می‌شوند

وزیر امور خارجه قطر و معاون نخست‌وزیر این کشور شیخ‌نشین اعتقاد دارد در آینده نه چندان دور زمانی فرا خواهد رسید که دیگر رهبران کشورهای اسلامی نیز همچون محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران خواستار محو اسرائیل از صفحه روزگار شوند. به گزارش فارس، شیخ «حمد بن جاسم بن جابر الثانی» در مصاحبه با مجله آمریکایی «نیوزویک» در پاسخ به این سوال که آیا جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان یک حزب لبنانی است یا نماینده ایران، گفت: «حزب الله یک حزب لبنانی است اما ممکن است آنها رابطه خوبی با ایران داشته باشند.» وی در این مصاحبه که در شماره این هفته این مجله به چاپ رسید، درباره این که آیا ایران در درگیری‌های اخیر در لبنان مداخله دارد یا خیر خاطر نشان کرد: «هیچ مدرکی دال بر این امر وجود ندارد.»

درخواست مبارک از متکی ، برای لبنان

حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران از تهران خواست به تلاش‌های جهانی برای ایجاد ثبات در لبنان کمک کند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، رئیس جمهوری مصر به مدت یک ساعت با متکی دیدار کرد و بعدا وزیر خارجه ایران به طور جداگانه با «احمد ابوالغیط»، همتای مصریش گفت‌وگو نمود. روزنامه مصری الجمهوریه پیش از دیدار مبارک با متکی به نقل از یک منبع ارشد در دفتر رئیس جمهوری مصر گفت، وی قصد دارد از ایران بخواهد از دیپلماسی در لبنان حمایت کند. این مقام افزود: «مصر معتقد است تلاش برای کاهش تنش به منظور جلوگیری از هرگونه وخامت اوضاع که ماهیت لبنان را به عنوان یک کشور عربی به مخاطره می‌اندازد، خردمندانه است.» وی تاکید کرد: «موضع مصر این است که منطقه نمی‌تواند تنش بیشتر را تحمل کند.» مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری مصر گفت این کشور خواستار اعمال کامل قطعنامه‌های بین‌المللی درباره لبنان خواهد شد.

هاآرتص: توافق اسرائیل با آمریکا برای حضور در مزارع شبعا

به گزارش ایسنا،‌ این روزنامه‌ نوشت: در نامه‌های رد و بدل شده میان رهبران آمریکا و اسرائیل مقامات آمریکایی اسرائیل را مطمئن ساخته‌اند که کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل قدرت تعیین مالکیت منطقه مزارع شبعا به لبنان یا سوریه را دارد؛ اما وضعیت نهایی این اراضی تنها در جریان مذاکرات میان اسرائیل و مالکان حقیقی این مزارع تعیین می‌شود.یک منبع دولتی عالی‌رتبه اعلام کرد: حتی اگر تحقیقات عنان مشخص کند که این منطقه متعلق به لبنان است اسرائیل موظف به عقب‌نشینی از آن نخواهد بود. براساس نتایج تحقیقات عنان، در مذاکراتی که منجر به توافقنامه آتش‌بس شد لبنان درخواست کرد که اسرائیل مزارع شبعا را به عنوان ودیعه و امانت به سازمان ملل بدهد تا پس از آن این منطقه به سوریه یا لبنان داده شود. اما ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل قویا مخالف درخواست لبنان است و به مقامات آمریکایی گفته اسرائیل مزارع شبعا را به عنوان بخشی از بلندی‌های جولان می‌داند که در سال 1967 از سوریه غصب کرده است.  




موضوع مطلب : روابط عمومی و مناسبتها



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 927593