سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
دوشنبه 85 شهریور 20 :: 12:10 صبح ::  نویسنده : تقی عابدی

 

لاریجانی: بسیاری از سوء تفاهمات رفع شد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری «رویترز»، علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت که برخی سوء تفاهمات رفع شده است و این در حالی بود که خاویر سولانا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا این نشست را مثمرثمر خواند و گفت که دو طرف به زودی با یکدیگر دیدار خواهند کرد. لاریجانی گفت‌: ما پیشرفتی سازنده حاصل کرده‌ایم؛ ما به نقطه‌نظرات مشترکی در خصوص برخی مسایل دست یافته‌ایم و همان طور که دکتر سولانا خاطرنشان کرد بسیاری از سوء تفاهمات رفع شده است. رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز با بیان این که این نشست ارزش برگزاری‌اش را داشت اظهار کرد: این نشست با ساعت‌ها کار ثمربخش بوده است، ما برخی سوءتفاهمات را که پیشتر موجود بود روشن ساختیم. وی ادامه داد: ما پیشرفت حاصل کرده‌ایم و می‌خواهیم این مسیر را ادامه دهیم و قصد داریم هفته آینده با یکدیگر دیدار کنیم.

مهلت دوماهه ایران به هند و پاکستان برای خرید گاز

ایران به هند و پاکستان دو ماه مهلت داد تا در مورد خرید گاز طبیعی از این کشور تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «رویترز»‌، معاون وزیر نفت ایران در امور بین‌الملل گفت: اگر دو کشور هند و پاکستان تا دو ماه آینده نتوانند در مورد خط لوله انتقال گاز با ایران به توافق برسند آن گاه ایران ذخایر گازی بیشتری را به تولید گاز طبیعی مایع اختصاص خواهد داد. هادی‌نژاد حسینیان که در یک کنفرانس نفتی در سنگاپور سخن می‌گفت، افزود:«آن ها حاضرنیستند قیمت واقعی گاز طبیعی را به ما بپردازند و لذا ما در حال بررسی موضوع اختصاص ذخایر بیشتری برای تولید گاز طبیعی مایع هستیم.» وی در ادامه گفت: «احتمالا ما ظرفیت تولید ال‌ان‌جی خود را افزایش می‌دهیم و به همان نسبت منابع گازی اختصاص داده شده به خط لوله صلح را کاهش می‌دهیم .» وی تصریح کرد: «ما باید حداکثر ظرف یک و نیم تا دو ماه آینده در مورد خط لوله تصمیم‌گیری کنیم.» بر اساس این گزارش ایران ، پاکستان و هند در ماه گذشته با انتخاب یک مشاور بین‌المللی برای تعیین قیمت گاز صادراتی ایران موافقت کردند . قیمت مورد نظر ایران هشت دلار برای هریک میلیون واحد حرارتی انگلیس است اما هند حاضر نیست قیمتی بیش از 25/4 دلار بپردازد.

قوانین حقوق بشر در ایران، فراتر از استاندارد اروپا

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، عملکرد هیأت ویژه رسیدگی‌کننده به حفظ حقوق شهروندی در دستگاه قضائی و ایجاد اداره کل حمایت از حقوق شهروندی که در پی ابلاغ بخشنامه ویژه آیت‌الله شاهرودی درباره ممنوعیت شکنجه و رعایت حقوق شهروندی در دستگاه قضائی صورت گرفته است، موجب شفاف شدن دیدگاه‌های جمهوری اسلامی نسبت به موضوع حقوق بشر شده و این اقدام، نگاه حقوقدانان بین‌المللی را درباره جمهوری اسلامی تغییر داده است. با تشکیل هیأت ویژه و ارائه گزارش‌های صریح و مستند این هیأت به ریاست قوه قضائیه و برخورد با بسیاری از عوامل متخلف در دستگاه قضائی و ضابطان، وجود اراده جدی در رأس دستگاه قضائی برای حفظ حریم شهروندی و رعایت حقوق بشر، بر ناظران خارجی اثبات شده و به همین دلیل در جلسات خود با مسئولان قضائی بر توجه ویژه به حقوق بشر در قوانین و دستورالعمل‌های قضائی ایران، اشاره و بر برتری فاحش نظام حقوقی ایران بر دیگر کشورهای خاورمیانه از این حوزه تأکید می‌کنند.حقوقدانان بین‌المللی، سطح توجه به حقوق بشر و رعایت حریم شهروندی در قوانین ایران را فراتر از استانداردهای مدنظر اتحادیه اروپا دانسته‌اند.از جمله چندی پیش خانم «کارین گاستینگر»، وزیر دادگستری اتریش، در دیدار با مقامات قضائی ایران، اظهار کرده که زنان در قوانین ایران، امتیازاتی دارند که حتی در قوانین کشورهای اروپایی هم چنین حقوق و امتیازاتی برای آنها به رسمیت شناخته نشده است.

آصفی و معرفی جانشین خود به خبرنگاران

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر آمادگی ایران برای تعلیق غنی سازی برای مدت کوتاه، بحث تعلیق را مربوط به گذشته دانست و تصریح کرد:به عقب برنمی‌گردیم و بحث تعلیق محور مذاکرات نیست. به گزارش فارس، حمید رضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از ظهر امروز یکشنبه در آخرین جلسه هفتگی خود،با خبرنگاران خداحافظی کرد. وی در خصوص مذاکرات روز گذشته لاریجانی و سولانا نیز این مذاکرات را سازنده و مفید خواند و افزود: در حال حاضر فرصت خوبی در اختیار سولاناست که به نحو مطلوب از آن استفاده کند و این به وقت شناسی، امکانات سولانا و دید کارشناسی فارغ از انگیزه‌های سیاسی آن بر می‌گردد. سخنگوی وزارت امور خارجه، بن‌بست در پرونده هسته‌ای ایران را رد کرد و گفت: موضوع فعالیت‌های هسته‌ای ایران شفاف، علنی و بدون ابهام است. آصفی در خصوص اعمال تحریم علیه ایران نیز با بیان این که هنوز زود است از تحریم صحبت کرد، گفت: اگر چنین شرایطی پیش آید، جمهوری اسلامی ایران تمام تمهیدات را از خیلی مدتها اندیشیده و چیزی نیست که ما را غافلگیر کند. وی همچنین از حسینی مدیرکل نظارت و ارزیابی وزارت امورخارجه به عنوان جانشین خود خبر داد.

آمریکا و ادعای ارتباط بانک صادرات ایران با حماس و حزب‌الله

خبرگزاری «رویترز» و شبکه خبری «بی.بی.سی» اعلام کردند که وزارت خزانه‌داری آمریکا هرگونه قرارداد و رابطه میان بانک صادرات ایران با سیستم مالی آمریکا را ممنوع اعلام کرده است. به گزارش ایسنا، استوارت لوی ـ‌ معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزیر خزانه‌داری آمریکا ـ‌ که تصمیم دارد به اروپا سفر کند تا مذاکرات در خصوص محدود کردن دسترسی ایران به سیستم‌های مالی جهان را آغاز کند، با اعلام مطلب فوق خاطرنشان کرد که موسسات مالی ایرانی در حال حاضر از دسترسی مستقیم به سیستم مالی آمریکا ممنوع شده‌اند، اما قادر بودند تا از طریق بانک‌های کشور سومی به طور غیرمستقیم نقل و انتقالات مالی انجام دهند. وی با ادعای این که ایران از بانک صادرات برای نقل و انتقالات پول به گروه‌های حزب الله، حماس و دیگر گروه‌ها شامل جنبش جهاد اسلامی فلسطین استفاده می‌کند، مدعی شد: امروز دسترسی یکی از بزرگ‌ترین بانک دولتی ایران به سیستم مالی خود را ممنوع کردیم؛ زیرا این بانک که در حدود سه هزار و 400 شعبه دارد، برای انتقال پول به این سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. لوی گفت: ما دیگر به یک بانک همچون بانک صادرات ایران اجازه نخواهیم داد تا حتی به صورت غیرمستقیم در سیستم مالی آمریکا فعالیت داشته باشد.

گفته می شود...

* در پی بررسی های اخیر صورت گرفته توسط بازرسی سازمان تربیت بدنی از فدراسیون فوتبال، اسنادی مبنی بر پاداش های غیرمتعارف رئیس سابق فدراسیون به برخی ازاعضاء هیات رئیسه بدست آمده است. گفته می شود در یک مورد نامبرده 6 هزار دلار به یکی از اعضاء هیات رئیسه، پاداش پرداخت کرده است.  * مصاحبه رئیس سابق فدراسیون فوتبال با یکی از  روزنامه ها که با واکنش های مختلف روبرو گردید، با هماهنگی و رهنمودهای یکی ازمقامات سابق ارشد اجرایی کشور و از کاندیداهای انتخابات نهم ریاست جمهوری صورت گرفته است. ظاهرا هدف از این کار بیش از موضوعات ورزشی و جام جهانی اعتراض و مقابله با جریان سیاسی فعلی حاکم بر کشور بوده است.  *پلیس عراق با خانم های ایرانی زائر عتبات عالیات برخوردی خارج از شئونات داشته و برخی ماموران مرد عراقی ضمن بازرسی از تمامی اسباب و لوازم شخصی آنان، آنها را مورد بازرسی بدنی نیز قرار می دهند. بر اساس همین گزارش، پلیس عراق همچنین در صورت مواجه شدن با اعتراض ایرانیان با این قبیل رفتارها به تندی و با خشونت با زوار برخورد می نماید.  *کتابچه ای تحت عنوان "رویا الاستقلال" ( آرزوی استقلال) نوشته زنی به نام "امل اهوازی"به عنوان هدیه برای (به اصطلاح) آزادی خواهان عرب، چاپ و منتشر شده است. این کتابچه شامل چند داستان تحریف شده درباره اختلاف و درگیری های میان فارس ها و اعراب درشهرهای خرمشهر، آبادان وشادگان درچند سال گذشته می باشد. در این کتاب  مطلبی تحت عنوان "تضییع حقوق اعراب به دست فارس ها در خوزستان" و مباحثی درباره "جدایی و استقلال خوزستان" نیز مطرح گردیده است.  * سایت وابسته به شبکه تلویزیونی «گوناز تی وی» جمهوری آذربایجان، با تحریک احساسات تجزیه طلبانه علیه هموطنان آذری زبان فراخوان امضای طوماری را در سایت  خود قرار داده که به موجب آن امضاء کنندگان خواستاربه اصطلاح به رسمیت شناختن آذربایجان ایران بعنوان کشور آذربایجان جنوبی هستند. این شبکه گفته است که طومار مذکور را پس از جمع آوری امضا به مقامات آمریکایی واروپایی و به سازمان ملل تحویل خواهند داد.   * اخیرا یک سفارت ُآسیایی فعالیت اطلاعاتی خود را درتهران تشدید کرده وازعوامل خود خواسته روی موضوعاتی نظیر سایت های نظامی، میزان پیشرفت های هسته ای ایران، جزایر 3 گانه ،سایتهای فیلتر شده درایران، پروژه های نفتی و مذاکرات ایران با روسیه و چین کار کرده و اطلاعات مربوطه را جمع آوری کنند.  *دبیر شورای امنیت پاکستان، درخصوص عدم همراهی با آمریکا واروپاعلیه ایران درمساله هسته ای گفته است :بعد از برنامه اتمی ایران نوبت پاکستان وبرنامه های توسعه اتمی ما است و این امر برای تمامیت ارضی و منافع ملی پاکستان بسیار مخاطره آمیز می باشد. لذا برای پاکستان از حیث امنیت ملی لازم است که دراین خصوص باهیچ کشوری علیه ایران همکاری نکند.  *یک زن مسیحی با ادعای اینکه همسر «فهد» پادشاه سابق عربستان سعودی است و کودک از وی دارد، درخواست چهارصد میلیون پوند ارثیه کرده است  ** جمعی از نمایندگان مجلس در حال رایزنی با دولت برای برکنار شدن 3 تن از وزرایی هستند که گفته شده در ارزیابی های تیم بازرسی ریاست جمهوری نمره قبولی دریافت نکرده اند. از سوی دیگر گویا مخالفت رئیس جمهور با برکنار کردن یکی از وزرای مورد نظر سبب شده تا عده ای از نمایندگان اصولگرا در مجلس طرح استیضاح او را در دستور کار خود قرار دهند.

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 71
کل بازدیدها: 927081