سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
شنبه 85 شهریور 18 :: 11:15 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

شعری از رهبر انقلاب
 در انتظار امام عصر

دلم قرار نمی‌گیرد از فغان بی تو
سپندوار زکف داده‌ام عنان بی تو
ز تلخ کامی دوران نشد دلم فارغ
زجام عشق لبی تر نکرد جان بی تو
چون آسمان مه آلوده‌ام زتنگ دلی
پر است سینه‌ام ز اندوه گران بی تو
نسیم صبح نمی‌آورد ترانه شوق
سر بهار ندارند بلبلان بی تو
لب از حکایت شب‌های تار می‌بندم
اگر امان دهدم چشم خون‌فشان بی تو
چون شمع کشته ندارم شراره‌‌ای به زبان
نمی‌زند سخنم آتشی به جان بی تو
ز بی دلی و خموشی چون نقش تصویرم
نمی‌گشایدم از بی خودی زبان بی تو
عقیق سرد به زیر زبان تشنه نهم
چو یادم آید از آن شکرین دهان بی تو
گزارش غم دل را مگر کنم چو امین
جـدا از خلـق به محـراب جمـــــــکران بی تو

رشد 76 درصدی
 صادرات غیرنفتی کشور

وزیر کشور از رشد 76 درصدی صادرات غیرنفتی در 5 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش فارس، مصطفی پور محمدی در پنجمین گردهمایی شهرداران مراکز استان‌ها در نشست 3 ساعته با مسئولان حاضر در این جلسه، میزان رشد صادرات غیرنفتی در سال 84 در مدت مذکور را 40 درصد عنوان کرد و افزود: علاوه بر 5 ماهه اول سال با رشد 40 درصدی فعالیت‌های عمرانی روبه‌رو بودیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود، میانگین تورم در مردادماه سال جاری را 5/10 درصد و در تهران 10 درصد عنوان کرد و افزود: کاهش یک و نیم درصدی بیکاری و افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی از دیگر دستاوردهای 5 ماهه اول سال جاری است.

وزیر بهداشت: داروی ایرانی ایدز مشابه خارجی ندارد

 

وزیر بهداشت با انتقاد از کسانی که خبر کشف داروی درمان ایدز را زودتر از موعد اعلام کردند، جزئیات بیشتری از کشف این دارو را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کامران باقری لنکرانی در حاشیه برگزاری اجلاس سازمان بهداشت جهانی در اصفهان، در مورد کشف این دارو به خبرنگاران گفت: خصوصیات این دارو که در واقع اساس گیاهی دارد این است که با مصرف موقت آن، آثار نسبتا طولانی دارد و تا این لحظه، تحقیقات اثر 2 ساله این دارو را ثابت کرده است.وی با بیان اینکه موفقیت این دارو چشمگیر بوده و مشابه خارجی ندارد، افزود: تمام درمان‌ها‌یی که برای این بیماری تا کنون کشف شده اثرش تا زمانی است که آن دارو را مصرف می‏کنیم اما این دارو از این نظر که اساس گیاهی دارد و اثرش بعد از مصرف دارو ادامه پیدا می‏کند، حائز اهمیت زیادی است.لنکرانی از بیان جزئیات بیشتر در مورد این دارو خودداری کرد و گفت: اجازه بدهید که در شرایط علمی تر مطلب را بیان کنیم.

 

واکسن ضد اعتیاد
 در ایران تولید می‌شود

 

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت اعلام کرد: تولید واکسن ضد اعتیاد در ایران در حال انجام است و در تلاش هستیم این دارو را تا سال آینده وارد بازار کنیم. رسول دیناروند در گفت و گو با فارس، افزود: در زمان حاضر تولید دو نوع داروی جدید توسط محققان و صنعتگران داخلی در کشور در حال انجام است که اگر تایید شوند قطعا یک نوآوری بزرگ در دنیا در هر دو مورد محسوب می‌شوند، یکی دارویی برای درمان بیماری ایدز است که آزمایشهای انجام شده بر روی آن تاثیر مثبت آن را بر این بیماری تایید کرده است و دیگری واکسن ضد اعتیاد است. وی اضافه کرد: تولید داروی کنترل ایدز به مراحل نهایی خود نزدیک می‌شود و امیدواریم این دارو امسال وارد بازار شود، اما واکسن ضد اعتیاد نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد و احتمالا سال آینده می‌توانیم این دارو را وارد بازار کنیم

 

فرانسه: باید با ایران
 با احترام رفتار شود

وزیر امور خارجه‌ فرانسه گفت که قدرت های جهانی ممکن است در خصوص درخواست‌شان از ایران مبنی بر تعلیق غنی‌سازی اورانیوم پیش از آغاز مذاکرات از خود انعطاف نشان دهند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویتر، فیلیپ دوست بلازی، وزیر امور خارجه‌ی فرانسه به خبرنگاران گفت که زمان هر گونه تعلیق می‌تواند مورد مذاکره قرار گیرد. وی اظهار کرد:‌ مسئله این است که بدانیم این تعلیق در چه نقطه‌یی در رابطه با مذاکرات رخ خواهد داد. بلازی گفت: این مسئله مهمی است که ممکن است در هفته‌هایی که در پیش رو داریم به شکلی مهم ظاهر شود. وزیر امورخارجه‌ فرانسه گفت : برای جامعه‌ی بین‌المللی حیاتی است که رویکردی مشترک را در خصوص مسئله‌ی هسته‌یی ایران حفظ کند و افزود که غرب بدون همراهی روسیه و چین نمی‌تواند مسئله‌ی تهران را حل کند. بلازی گفت :‌ باید با ایران با احترام رفتار شود. وی همچنین اظهار کرد: ‌ایران باید به عنوان تمدنی بزرگ در نظر گرفته شود و لازم است که ما وارد گفت‌وگویی شویم که نشان دهنده‌ی احترام به این کشور باشد.

وعده سولانا به ایران
 و واکنش آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا از اتحادیه اروپا خواست درباره اظهارات اخیر خاویر سولانا مسئول بلند پایه سیاست خارجی این اتحادیه در مخالفت با اعمال تحریم بر ضد ایران توضیح دهد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:«بخشهایی از سخنان سولانا را دراین باره شنیده‌ام اما از متن کامل آن آگاهی ندارم.» وی افزود:«مسلما ما خواهان روشن شدن این اظهارات هستیم.» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:«ما در این زمینه توافق کرده‌ایم و امیداواریم که تمام اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد به این توافق احترام بگذارند.» خاویر سولانا مسئول بلند پایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کپنهاگ اعلام کرده بود، تا زمانی که مذاکرات با ایران ادامه دارد، این کشور تحریم نخواهد شد. وی در پایان دیدار دو روزه خود از دانمارک اظهار داشت:« می توانم بگویم تا زمانی که گفتگوها با علی لاریجانی مسئول پرونده هسته‌ای ایران ادامه دارد، حرکتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد بسوی اعمال مجازات صورت نخواهد گرفت. » این در حالی است که آمریکا در تلاش برای تنظیم پیش نویس قطعنامه ای برای تحریم ایران است.

عنان: فکر نمی‌کنم
 موضع هسته‌ای ایران تغییر کند

دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به این که باید به انتظار نتیجه دیدار مقامات مذاکره کننده هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا نشست پیش‌بینی کرد، در مواضع جمهوری اسلامی ایران در مباحث هسته‌‌ای تغییری ایجاد نشود. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "کوفی عنان" که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت درباره دیداری که قرار است امروز میان علی لاریجانی،‌ دبیر شورای عالی امنیت ملی و خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین اتریش برگزار شود، ‌گفت: «من نمی‌دانم که نتیجه دیدار لاریجانی و سولانا چه خواهد بود اما باید به انتظار نتایج این دیدار نشستوی تصریح کرد: «اگر پیشرفت‌هایی حاصل شود و یا پیشنهادهای خلاقانه‌ای ارایه شود که آنها [لاریجانی و سولانا] به آن دست پیدا کنند، آنگاه به عقیده من این امر به روند کار کمک خواهد کردبا این حال عنان خاطر نشان کرد: «در حال حاضر من تغییری در مواضع ایران پیش‌بینی نمی‌کنم

بوش: علاقه‌مندم درباره
 دولت ایران بیشتر بدانم

جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا گفت که علاقه منداست اطلاعات بیشتری درباره دولت ایران کسب کند . به گزارش مهر به نقل ازخبرگزاری فرانسه، بوش درگفتگو با روزنامه " وال استریت ژورنال " با تغییر نادرلحن خود درباره جمهوری اسلامی ایران درباره دادن روادید به محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران برای سفر به آمریکا اظهار داشت : " من شخصا با اعطای روادید به رئیس جمهوری سابق ایران موافقت کردم." وی افزود:" من علاقه مند به شنیدن صحبت‌هایی هستم که وی باید بگوید و علاقه مند به دانستن چیزهای بیشتری درباره دولت ایران هستم . می خواهم بدانم آنها چگونه فکر می کنند و دولتمردان ایران از چه تفکری برخوردارند." در این گفتگو جرج بوش بار دیگر موضعگیری دولت ایران در قبال موجودیت نامشروع رژیم اسرائیل، حمایت از حزب الله و دیگر گروههای مبارز را محکوم کرد ودرباره برنامه هسته ای صلح آمیزایران بار دیگربه فرافکنی پرداخت وگفت که نباید به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات هسته ای داده شود .

هشدار شاه اردن درباره
 پیامدهای حمله به ایران

 

شاه اردن درباره هرگونه رویارویی نظامی با ایران هشدار داد و گفت خاورمیانه تحمل جنگ دیگری را ندارد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری اردنی پترا، عبدالله دوم ضمن ابراز نگرانی از مشکلات منطقه که با بحران ایران و عراق تشدید شده است، گفت گمان نمی‌کند خاورمیانه تحمل جنگ دیگری را داشته باشد. وی افزود، اگر جنگ با ایران اتفاق بیفتد باب هر شری باز می‌شود که خاورمیانه نمی‌تواند از آن رهایی یابد. وی با بیان اینکه باید دولت مستقل فلسطین امروز و نه فردا شکل بگیرد، افزود: جنگ لبنان چشمان ما را به این حقیقت باز کرد که اگر مشکل فلسطین حل نشود، آینده خاورمیانه تاریک خواهد بود. وی گفت به رغم اینکه من همیشه خوش بین هستم اما برای نخستین بار نسبت به اوضاع خاورمیانه بدبین هستم.

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 71
کل بازدیدها: 927079