سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
سه شنبه 85 شهریور 14 :: 1:25 صبح ::  نویسنده : تقی عابدی

گزارشی از مصاحبه سید محمد خاتمی با CNN

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» روز دوشنبه بخشهایی از مصاحبه اختصاصی خبرنگار خود با سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهوری سابق ایران راپخش کرد. به گزارش ایرنا، سیدمحمد خاتمی در پاسخ به یکی از سوالهای خبرنگار «سی‌ان‌ان» مبنی براینکه که چرا غرب باید به ایران اعتماد کند، تصریح کرد: این همان سوالی است که من می‌خواهم از شما بپرسم که چرا غرب نباید به ایران اعتماد داشته باشد؟ خاتمی افزود: در جهان امروز ثابت شده است که نقش تعامل و همکاری به مراتب از تهدید و زورگویی موثرتر است، پس چرا تا راه مذاکره و گفت‌وگو باز است از در تهدید و زورگویی وارد شویم.وی با اشاره به مساله هسته‌ای ایران اظهارداشت: ایران بارها اعلام کرده است که قصدش از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای صرفا استفاده از انرژی هسته‌ای در صنایع غیرنظامی است و جز این هیچ قصد و منظور دیگری ندارد. ایران خود عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است، ولی با این حال می بینیم که فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز این کشور زیر سوال می‌رود. چرا باید برخی از کشورهایی که حتی عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای هم نیستند از دسترسی به فناوری هسته‌ای منع نشوند، ولی ایران که خود عضوی از این پیمان است از فعالیت‌های صرفا صلح آمیز هسته‌ای منع شود؟ خاتمی در ادامه یادآور شد: اگر کشورهای غربی و آمریکا به دنبال منع گسترش تسلیحات هسته‌ای هستند، چرا در یک اقدامی نظام‌مند و تحت نظارت سازمان ملل متحد منطقه به منطقه اقدام به جمع آوری این تسلیحات هسته‌ای نمی‌کنند. وی خاطر نشان کرد: در منطقه ما ۳کشور وجود دارند و با اینکه عضو پیمان منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی نیستند، ولی تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارند و از جانب کشورهای غربی و سازمان ملل نیز منع نمی‌شوند.

پیش‌بینی مردم آمریکا از مناظره احمدی‌نژاد با بوش

خبر دعوت احمدی‌نژاد از بوش برای مناظره، بازتاب گسترده‌ای در میان افکارعمومی مردم ایالات متحده و رسانه‌‌های جهان داشته است.به نوشته «کیهان»، شبکه خبری «سی.ان.ان» در یک نظرسنجی از بینندگان خود پرسیده است «برنده مناظره احمدی نژاد و بوش در مورد مسایل جهانی کدام یک خواهد بود، بوش یا احمدی‌نژاد؟». نتیجه قضاوت بینندگان این شبکه در مورد قدرت استدلال طرفین 63 به 37درصد به نفع احمدی نژاد بوده است.نظرسنجی‌های مشابهی نیز توسط شبکه‌های دیگر خبری انجام شده است که تقریباً همین نتایج را تأیید می کنند.«سی.ان.ان» همچنین در پی برگزاری مانور «ضربت ذوالفقار» در نظرسنجی دیگری پرسیده است که آیا آزمایش موشکی ایران اسباب نگرانی شده است؟ که 66درصد شرکت کنندگان آزمایش موشکی ایران را نگران کننده تشخیص نداده‌اند.

رجزخوانی اولمرت درباره سوریه

نخست‌وزیر اسرائیل که نتوانست جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان را در جنگ اخیر شکست دهد، می‌گوید، اسرائیل در صورت رویارویی نظامی با سوریه همه توان خود را به کار خواهد گرفت. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه در سخنانی که رادیو نظامی اسرائیل پخش کرد، گفت: تل آویو در صورت رویارویی نظامی با سوریه، از همه قدرت خود استفاده خواهد کرد. اولمرت گفت: در صورت رویارویی با سوریه ما تمام محدویتی را که در لبنان برای خود ایجاد کرده بودیم، برخواهیم داشت.

انتشار اسناد محرمانه درباره همکاری آمریکا با صدام

آرشیو ملی دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا اخیرا با انتشار برخی اسناد دولتی از رابطه همکاری نزدیک کاخ سفید با صدام حسین دیکتاتور سابق عراق در اوایل دهه 80 میلادی پرده برداشت. به گزارش فارس، آرشیو ملی دانشگاه جورج واشنگتن سه سال بعد از حمله نظامی آمریکا به عراق برای سرنگونی صدام، اخیرا برخی اسناد محرمانه خود را منتشر کرده که در آنها می‌توان به جزئیات رابطه واشنگتن و بغداد در اوایل دهه 80 میلادی در بحبوحه جنگ ایران و عراق دست یافت. این اسناد که در پایگاه اینترنتی دانشگاه جرج واشنگتن در دسترس عموم است شامل گزارشات دیپلماتیک درباره دو سفر دونالد رامسفلد وزیر دفاع کنونی آمریکا به بغداد، گزارشاتی درباره تسلیحات شیمیایی عراق، استفاده از آنها در طول دولت ریگان و همچنین رابطه تنگاتنگ صدام با مقامات آمریکایی در زمینه نفت منطقه و گسترش همکاری نظامی می‌شود.

آزمایش موفق‌آمیز موشک‌های هاگ در رزمایش ضربت ذوالفقار

در سومین روز از رزمایش هوایی ضربت ذوالفقار، بهره برداری از موشک های پیشرفته هاگ با موفقیت کامل آزمایش شد. به گزارش"مهر" در مرحله هوایی این رزمایش که درشمالغرب کشور در حال انجام است، متخصصان جوان و تیزپروازان ایرانی توانستند با همت و تلاش خود موشک های هاگ را که ساخت وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش است، را با موفقیت در این مرحله از رزمایش آزمایش کنند.متخصصان ایرانی توانستند این موشک را برای پرتاب بر روی جنگنده های اف 14 سوار کنند و این امر هواپیماهای جنگنده اف 14 راقادر می سازد تا با افزایش مسافت هواپیماهای مهاجم را در فاصله های دورتر به طور مستقیم و مثمر رهگیری و منهدم نمایند.

در دوحه عنان خواستار پایان صلح‌آمیز مسئله هسته‌ای ایران شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات کوفی عنان یک روز پس از آن بیان شد که تهران به وی اعلام کرد مصمم به مذاکره برای خاتمه بن‌بست با غرب است. وی در دوحه و در آخرین مرحله از سفر خاورمیانه‌ایش در جمع خبرنگاران تصریح کرد: «اکنون زمان آن نیست که هر کشوری تصمیمی مستقل بگیرد.» دبیر کل سازمان ملل افزود: «ما خواستار جلوگیری از تقابل هستیم. تقابل به نفع هیچ کس در منطقه یا در جامعه جهانی نیست.» دبیر کل سازمان ملل پیش از این در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی لوموند گفته بود: «شکیبایی درباره مسئله هسته‌ای ایران موثرتر از تحریم‌ها است.» کوفی عنان تصریح کرد: «من معتقد نیستم که تحریم‌ها راه حل همه چیز است. زمانی هست که کمی شکیبایی موثرتر است. فکر می‌کنم این یک ویژگی است که ما باید اغلب از آن استفاده کنیم.» وی همچنین از ایران خواست «با صدور مجوز دسترسی بازرسان سازمان ملل به همه تاسیساتش» ثابت کند که قصد استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد.

معاون نخست‌وزیر عراق: مرد شماره 2 القاعده، عامل انفجار ضریح امام هادی و عسکری(ع) است

معاون نخست‌وزیر عراق اعلام کرد مرد شماره دو القاعده که خبر بازداشتش منتشر شد، عامل انفجار ضریح امام هادی و حسن عسکری(ع) بوده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، برهم صالح در گفتگو با شبکه خبری تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت مرد شماره دو القاعده که خبر بازداشتش منتشر شد عامل انفجار ضریح امام هادی و حسن عسکری (ع) بوده است.
صالح گفت وی معتقد است این فرد مسوول حمله به ضریح این دو امام است و بازداشت وی به ملت عراق نشان خواهد داد دولت با همکاری جامعه جهانی و نیروهای چند ملیتی با تروریسم مبارزه می‌کند و در این کار سستی نخواهد کرد. وی افزود، بازداشت حامد جمعه السعیدی ملقب به ابوهمام و ابورنا نقطه عطفی مهم در از بین‌بردن تشکیلات القاعده در عراق پس از کشته‌شدن ابو مصعب الزرقاوی در ژوئن گذشته است. موفق الربیعی مشاور امنیت ملی عراق دیروز اعلام کرد السعیدی مرد شماره دوی کادر رهبری القاعده و یکی از مهم‌ترین رهبران تشیکلات القاعده پس از ابو ایوب المصری است و در عملیاتی نظامی در شمال بغداد بازداشت شده است.

وزارت امور خارجه آلمان : اعضای گروه 1+5 هفته جاری در برلین درباره ایران رایزنی می کنند

. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه،"مارتین یگر" سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان با اعلام این خبرافزود : مدیران ارشد سیاسی کشورهای آلمان، روسیه ، فرانسه ، آمریکا ، فرانسه و انگلیس در برلین گردهم آمده تا روند پرونده هسته ای ایران را مورد بررسی قرار دهند . این در حالی است که خبرگزاری آلمان به نقل از یک دیپلمات روسی گزارش داد : دیدار اعضای گروه 1+5 در برلین در تاریخ 7 سپتامبر ( 16 شهریور ) برگزار خواهد شد . از سوی دیگر " خاویر سولانا " مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز قرار است هفته جاری با  "علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کند. این دیدار و گفتگوها در حالی انجام می شود که آمریکا بدون توجه به نتایج احتمالی دیدار لاریجانی و سولانا در حال اعمال فشار بر  روسیه و چین و همراه کردن آنها با اعمال تحریم علیه ایران است . " جان بولتون " سفیر آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت : تا انجام دیدار و گفتگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هیچ تصمیمی در جهت اعمال تحریم علیه ایران اتخاذ نخواهد شد .

وزیر امورخارجه ایتالیا : خواهان ایفای نقش در حل موضوع هسته ای ایران هستیم

وزیر امورخارجه ایتالیا با اشاره به در پیش گرفتن سیاستهای ضد آمریکایی در دولت جدید این کشور اظهار داشت : ما خواهان ایفای نقش در حل موضوع هسته ای ایران هستیم . به گزارش خبرگزاری مهر،ماسیمو دالما درگفتگو با روزنامه "لاریوبلیکا" همچنین تصریح کرد: ایتالیا همواره خواهان حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران بوده و بر ایفای یک نقش محوری در حل و فصل آن تاکید دارد . وزیر امورخارجه ایتالیا با اشاره به حضور این کشور در ماه ژانویه در میان 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت : ایتالیا در آن زمان از نفوذ خود در اروپا استفاده کرده و با کمک آنها راهکار موثری را برای پایان دادن به اختلاف نظرهای موجود بر سر برنامه هسته ای ایران پیدا خواهد کرد . از سوی دیگر"ماسیمو دالما" در گفتگوی اخیر خود با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه درباره نقش احتمالی ایتالیا در موضوع هسته ای ایران تصریح کرد : ما همکاری های خوبی با آلمان داریم و درباره موضوع هسته ای ایران گفتگوهایی را با یکدیگر انجام داده ایم . وی با بیان اینکه ما مخالف هرگونه درگیری دوباره در منطقه هستیم، خاطرنشان کرد : ما نه تنها با درگیری مخالف هستیم ، بلکه خواهان تداوم روند گفتگو با ایران تا حل کامل موضوع هسته ای این کشور می باشیم ." دالما " در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اوضاع خاورمیانه گفت : ایتالیا می تواند در سایه مشارکت با ایران گامهای مثبت و موثری را در جهت برقراری ثبات و امنیت در خاورمیانه و به ویژه  لبنان بر دارد .

 

 

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 68
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 927074