سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
دوشنبه 85 شهریور 13 :: 12:57 صبح ::  نویسنده : تقی عابدی

احمدی‌نژاد به عنان:
اروپا باید اعتماد ایران را جلب کند

محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران آمادگی دارد در شرایط عادلانه در ارتباط با مساله هسته‌ای گفت‌وگو کند و اروپا نیز باید برای حل مساله اعتماد ایران را جلب کند. به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، وی در دیدار با کوفی عنان، دبیر کل سازمان ملل متحد که ۱/۵ساعت به طول انجامید، تصریح کرد: با آن که اعتماد ایران در طول مذاکرات سه سال گذشته از کشورهای اروپایی سلب شده، اما تهران همچنان آماده مذاکره است. رئیس‌جمهوری با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای، موضعی کاملا منطقی، شفاف و صریح دارد گفت: ما می‌گوییم اگر انرژی هسته‌ای چیز خوب و مفیدی است، پس همه کشورها می‌توانند از آن برخوردار شوند و اگر بد است هیچ کس نباید از آن بهره‌مند شود. احمدی‌نژاد با یادآوری این نکته که ایران بر اساس درخواست دبیر کل سازمان ملل، بسته پیشنهادی ۵+۱را بلافاصله رد نکرد، گفت: موضع ایران در فعالیت‌های هسته‌ای، قطعی و برای همه روشن است، اما به دلیل اینکه ما اهل منطق و گفت وگو هستیم محتوای آن را با آنکه چندان معقول نبود، سعی کردیم با برداشت مثبت آن را بررسی کنیم اما در مقابل، بعضی کشورهای اروپایی و آمریکا در شورای امنیت،علیه ایران قطعنامه صادر کردند.

نامه نمایندگان مجلس به کوفی عنان

تمامی نمایندگان مجلس در نامه‌ای ضمن حمایت از تحصن نمایندگان مجلس لبنان، از کوفی عنان خواستند تا از همه راه‌های برای رفع حصر لبنان استفاده کند. به گزارش فارس در این نامه که یکشنبه توسط موسی قربانی عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد، نمایندگان اظهار داشتند: اکنون که اسرائیل پس از 33 روز جنگ بیرحمانه علیه مردم لبنان شکست خورده و حیثیت ساختگی خود را از دست داده، می‌کوشد با محاصره ملت لبنان از هوا و دریا انتقام شکست خفت بار خود را از لبنان بگیرد که این اقدام رژیم صهیونیستی بر خلاف همه موازین بین‌المللی و انسانی است. نمایندگان در این نامه تصریح کردند: این اقدام از طرف ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی محکوم است و باید از همه راه‌ها برای پایان دادن به این ظلم‌ها استفاده کرد. در ادامه این نامه نمایندگان ضمن اعلام حمایت از اقدام شجاعانه نمایندگان ملت لبنان (تحصن) در اعتراض به ادامه تجاوزگری‌های اسرائیل عنوان کردند: این اقدام باید مورد توجه سازمان ملل متحد و سازمان کنفرانس اسلامی و همه نمایندگان ملتهای آزاده جهان قرار گیرد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه این نامه از کوفی عنان خواستند از همه اهرمها برای رفع حصر لبنان استفاده نماید تا ملتی که در طول 33 روز جنگ بی‌رحمانه صدها شهید و هزاران مجروح داشته است و ده‌ها هزار خانه مسکونی آنها ویران شده است بتوانند در بازسازی کشور خود اقدام کنند

 کوفی عنان:  تحریم ایران
 راه به جایی نخواهد برد

دبیرکل سازمان ملل در گفتگو با یک روزنامه فرانسه زبان تاکید کرد تحریم ایران راه به جایی نخواهد برد.کوفی عنان در گفتگو با روزنامه لوموند درباره اجتناب ایران از تعلیق غنی سازی اورانیوم و نقشی که وی می تواند در این میان ایفا کند ، گفت:« ابتدا دیداری بین "خاویر سولانا" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و "علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران صورت خواهد گرفت و سپس مدیران سیاسی شش قدرت بزرگ با هم نشستی را تشکیل خواهند داد و بعد از این مرحله است که پای شورای امنیت در میان می آید. اما به هر حال چیزی که برای من مهم است این است که اوضاع را بدون آنکه سر رشته را از دست بدهیم به پیش بریم زیرا اکنون ما در مرحله بسیار حساسی هستیم.» عنان در همین خصوص افزود: «من با مقامات ایرانی درباره مسئله هسته ای گفتگو خواهم کرد اما آن را حل نخواهم کرد. من از سوی دیگر با شش کشور بزرگ دنیا که طرف این مسئله هستند درتماس هستم همانطوری که با ایرانی ها در تماس هستم و تلاش خواهم کرد تا راه حل مذاکره شده‌ای پیدا شود و این چنین از بروز بحران دیگری در منطقه اجتناب شود. منطقه ای که از هم اکنون تحت استرس و فشاری شدید است. دبیر کل سازمان ملل در پاسخ به این سئوال که آیا آمریکا وارد مرحله بعدی یعنی تحریم ها و ... خواهد شد یا خیر نیز گفت:«من فکر نمی کنم که تحریم راه حلی برای همه مسائل باشد. برخی زمان‌ها حالت‌هایی پیش می‌آید که اندکی صبر در آنها، ثمرات زیادی را به بار می آورد و من معتقدم این معیاری است که باید اغلب اوغات آن را به کار گیریم.

ایران به 57 کشور،
 سلاح صادر می‌کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران به 57 کشور اسلحه صادر می‌کند. به گزارش فارس، محسن نجار در جلسه‌ شورای اداری این شهرستان افزود: وزارت دفاع هم اکنون توان تولید و ساخت هر نوع سلاح را بدون نیاز به کشورهای دیگر دارد و مقدار زیادی از آنها را به کشورهای مختلف صادر می‌کند. وی با اشاره به مانورهای انجام گرفته توسط نیروهای مسلح افزود: در این مانورها نمونه‌هایی از سلاح‌های تولید شده در زرادخانه‌های وزارت دفاع مورد استفاده و در معرض دید جهانیان قرار گرفته است. نجار اظهار داشت: رسیدن به خودکفایی در تولید سلاح‌های مورد نیاز، تحریم علیه ایران را در این زمینه بی‌اثر کرده است. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران قصد جنگ و تعرض به هیچ کشوری را ندارد ولی در مقابل متجاوزان با تمام نیرو ایستادگی خواهد کرد و اجازه نخواهد داد یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد

هشدار آیت‌الله سیستانی به دولت عراق، برای تأمین امنیت مردم

آیت‌الله سیستانی مرجع عالی قدر شیعیان در عراق از دولت این کشور خواست به وظایف خود در تامین امنیت و نیازهای شهروندان عراقی و حمایت از آنان عمل کند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، آیت‌الله سید علی سیستانی در بیانیه‌ای که دفتر وی منتشر کرد، از دولت عراق خواست به وظایف خود در حمایت از غیرنظامیان این کشور عمل کند زیرا در غیر این صورت و با شکست دولت در تامین امنیت، نیروهای غیردولتی به این کار دست می‌زنند. این بیانیه پس از دیدار آیت‌الله سیستانی با نوری المالکی نخست‌وزیر عراق در دفتر سیستانی در نجف منتشر شد و این روحانی عالی شیعه عراق در آن اعلام کرد: «خودداری دولت عراق از انجام ماموریت‌ها و وظایف خود در تامین امنیت، نظم و حمایت از جان مردم عراق زمینه را برای اینکه نیروهایی غیررسمی این ماموریت را انجام دهند، فراهم می‌سازد که این امر بسیار خطرناک است.» سیستانی در این بیانیه همچنین اعلام کرد مردم عراق از کمبود خدماتی که دولت باید به سرعت آنها را فراهم کند و در صدر این خدمات تامین برق و سوخت، در رنج‌اند و وی به همین خاطر ناخرسند است. این روحانی شیعه عراق در ادامه از مالکی خواست تمام تلاش خود را برای کاستن از رنج مردم عراق به کار بندد.

واکنش عنان به نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در ایران

دبیر کل سازمان ملل ابراز نگرانی خود را از برپایی نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در ایران به اطلاع مقامات این کشور رساند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «احمد فوزی»، سخنگوی کوفی عنان گفت: وی این مسئله را در گفت‌وگو با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران مطرح کرده است. عنان گفت: «ما باید از هر اقدامی که منجر به نفرت می‌شود، خودداری کنیم.» فوزی تاکید کرد: عنان کاریکاتورهای هولوکاست را ندیده است اما «از آنچه که شنیده آن را بسیار ناخوشایند یافته همانطور که کاریکاتورهای دانمارکی از پیامبر محمد را که در آن زمان قویا محکوم کرد، وی را ناراحت کرد.» وی بدون اشاره به پاسخ متکی گفت: «در حالی که عنان به حق آزادی بیان احترام می‌گذارد اما معتقد است این مسئله باید با احترام به احساسات مردم مسئولانه استفاده شود.»

دیپلمات‌های آمریکایی:

 هیچ فهرستی برای تحریم ایران تهیه نشده

دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریکا می‌گویند با وجودی که گزارش‌ها خبر از آماده شدن فهرست تحریمات احتمالی آمریکا علیه ایران می‌دهد، اما در واقع هیچ فهرستی برای اعمال تحریم شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تهیه نشده است. به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی «نیوزمکس» در گزارشی با عنوان «آمریکا از موضع دوگانه روسیه در قبال تحریم ایران آگاه است» به نقل از یک دیپلمات آمریکایی در سازمان ملل نوشت: هنوز مقدمات تحریم فراهم نشده است. این دیپلمات همچنین از عدم تعهد سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به اعمال تحریم علیه ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: ‌واقعا نمی‌دانیم که لاوروف چه موضعی دارد. روسیه عضو دایم شورای امنیت بوده و دارای حق وتو است. مسکو که اقدامات نهایی در زمینه پروژه هسته‌ای شش میلیارد دلاری بندر بوشهر را انجام می‌دهد پس از تکمیل این پروژه جزو بزرگترین نیروگاه‌های برق هسته‌ای در جهان خواهد بود. در پی بی‌اعتنایی ایران به ضرب‌الاجل شورای امنیت برای تعلیق غنی‌سازی اورانیوم، شورای امنیت تشکیل جلسه نداد و انتظار می‌رود که این جلسه به بعد از تعطیلی روز کاری در آمریکا موکول شود.

بازداشت مرد شماره 2
 القاعده عراق

مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد: مرد شماره دوی القاعده در عراق چند روز پیش بازداشت شده است .به گزارش واحد مرکزی خبر مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد: مرد شماره دو القاعده در عراق چند روز پیش بازداشت شده است.خبرگزاری رویتر: موفق الربیعی " یکشنبه " نام فرد بازداشت شده را حامد جمعه فارس السعودی که به ابوهومن و ابو رعنا نیز معروف است اعلام کرد.وی افزود: این فرد دستیارابوایوب المصری است که پس از کشته شدن ابومصعب الزرقاوی سرکرده سابق القاعده در عراق به سرکردگی القاعده در عراق منصوب شده است .




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 927075