سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
شنبه 85 شهریور 11 :: 11:17 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

واشنگتن پست:احمدی نژاد همانند یک استاد عمل کرد

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشته است:احمدی نژاد به مسائل تسلط زیادی دارد و به سؤال های مختلف درباره موضوعات گوناگون از جمله مسائل مهمی همچون اقتصاد ایران، به سرعت پاسخ می دهد و هرگز کم نمی آورد.این روزنامه می نویسد: حتی منتقدان احمدی نژاد نیز اکنون موفقیت های فنی که ایران در برنامه هسته ای خودبه دست آورده را «واقعا رضایتبخش» می دانند روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی با عنوان «بازی خطرناک احمدی نژاد» نوشته است که «دیدن رئیس جمهوری ایران از نزدیک این احساس را به شما خواهد داد که او یک سیاستمدار خطرناک است ولی او در اتاقی که 150 خبرنگار در آن حضور داشتند همانند یک استاد عمل کرد».این روزنامه در گزارشی از تهران نوشت: رئیس جمهوری ایران در مورد مسئله هسته ای نیز گفته است: «هیچ کس نمی تواند به ما کمک کند و جرج بوش همتای آمریکایی خود را برای انجام یک مناظره زنده دعوت کرده است، گویی که او مطمئن است در این مناظره پیروز خواهد شد.این روزنامه می نویسد:  ایرانیان مردمانی صبورند و ظاهرا آنها انتظار دارند این بحران تا مدتی دیگر نیز ادامه یابد آنها نمی خواهند تحریم شوند ولی از سوی دیگر ایرانیان نسبت به این مسئله نگرانی چندانی ندارند زیرا ایرانیان طی چندین دهه تحت نوعی تحریم های مختلف زندگی کرده اند و خود تولید خودرو، فولاد، مواد دارویی و هم اکنون موشک و رآکتور هسته ای را نیز یاد گرفته اند.

فرمانده کل سپاه: موازنه‌ قدرت‌‏های جهان در حال تغییر است

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشگر سیدیحیی صفوی در جمع دانشجویان بسیجی شرکت‌کننده در طرح ولایت افزود: جهان در یک وضعیت آشفتگی سیاسی و ناپایداری در نظام قطب‌بندی جهانی به سر می‌برد و ادعای آمریکایی‌ها برای تک قطبی‌سازی جهان در ابعاد اقتصادی، سیاسی و امنیتی با شکست مواجه شده و جهان در عصر حاضر به سمت چند قطبی شدن در حال حرکت است وی قرن حاضر را به یاری خداوند متعال قرن بیداری و خیزش ملت‌های اسلامی علیه سلطه‌گری آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل دانست و شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در طرح خاورمیانه بزرگ را از نشانه‌های این بیداری عنوان کرد.

عنان مذاکره با لاریجانی را مفید و سازنده ارزیابی کرد

خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان ملل با بسیار مفید ارزیابی کردن مذاکرات خود با لاریجانی تصریح کرد: مذاکرات من با مقامات ایرانی، به من و سازمان ملل در تصمیم‌گیری در مورد پرونده هسته‌ای ایران کمک خواهد کردبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کوفی‌عنان دبیرکل سازمان ملل عصر شنبه پس از دیدار با لاریجانی در جمع خبرنگاران مذاکرات خود با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را خوب و سازنده عنوان کرد و گفت: ما در مورد مسائل هسته‌ای و منطقه‌ای که مورد علاقه ایران و سازمان ملل است مذاکراتی داشتیم و این مذاکرات بسیار مفید بود و به کار من در آینده کمک خواهد کرد و به تمام این کمک‌ها نیاز دارم. بنابر این گزارش، علی لاریجانی نیز پس از این دیدار ضمن تشکر از کوفی‌عنان برای حضور در ایران خاطرنشان کرد: همان‌طور که دبیر کل سازمان ملل ذکر کرد، ما مذاکرات سازنده و خوبی داشتیم و دیدگاه ایشان در پرونده هسته‌ای ایران دیدگاه‌ مثبتی است و از تلاش‌های ایشان حمایت می‌کنیم. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ادامه داد: در این مذاکرات طرفین قبول داشتند که بهترین راه برای حل مسئله هسته‌ای ایران مذاکره است و ما امیدواریم از ظرفیت وی که ظرفیت بسیار بالایی است استفاده شود. لاریجانی با اشاره به پاسخ ایران به بسته پیشنهادی گروه 5+1 تاکید کرد: پاسخ ما به بسته پیشنهادی 5+1 بر اساس توصیه ایشان بود.

لاوروف: تحریم ایران وسیله صحیحی نیست

وزیر امور خارجه روسیه تحریم یا انزوای کشورها را بعنوان یک وسیله صحیح برای حل‌وفصل مسایل بین‌المللی ندانست و گفت: ما از تجربیات گذشته درس‌گرفته و به ضرب‌الاجل‌ها که وضعیت را به‌بن‌بست می‌کشانند،نمی‌پیوندیم. لاوروف که روز جمعه در جمع دانشجویان دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو (وابسته به وزارت امور خارجه) سخن می‌گفت، بطور ضمنی به وضعیت برنامه هسته‌ای ایران در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ما همه در یک جهان زندگی می‌کنیم و اگر سیاست یک کشوری مسایلی را برمی‌انگیزد یا باعث نارضایتی می‌شود، باید از طریق گفت‌وگو و نه تهدید به انزوا یا تحریم، آن را حل‌کرد. وی افزود: روسیه استفاده از راههای گوناگون را برای حل مساله اتمی ایران تنها در صورتی مجاز می‌داند که مسیر حل و فصل این مساله را مسدود نکنند. لاوروف همچنین گفت: باید از راههایی در حل مساله اتمی ایران استفاده شود که ما را در پیشبرد اهدافمان در مورد این مساله کمک کند. وی گفت: صحبت از تعیین سرنوشت ایران در میان نیست بلکه هدف تضمین خدشه‌ناپذیری نظام جلوگیری از گسترش سلاح اتمی با در نظر گرفتن حق کشور عضو پیمان ان.پی.تی برای استفاده از انرژی اتمی صلح‌آمیز است.

رییس اتحادیه اروپا:خواستار آغاز گفت وگوی جدی با ایرانیم

"ارکی تومیویا" وزیر خارجه فنلاند و رییس دوره‌ای شورای وزیران اتحادیه اروپا اعلام کرد: هنوز زمان برقراری تحریم علیه ایران در پرونده برنامه هسته‌ای فرا نرسیده است. تومیویا تاکید کرد، این اتحادیه همچنان خواستار آغاز گفت وگوهای جدی با ایران است. وی که کشورش تا پایان سالجاری مسیحی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، افزود: دیپلماسی همچنان گزینه اول اتحادیه اروپا در موضوع ایران است و به اعتقاد ما هنوز زمان برقراری تحریم‌ها بر ضد این کشور فرا نرسیده است. تومیویا افزود: درصورتیکه ایران قصد ادامه گفت وگوها را داشته باشد ما باید از شرایط پیشنهادی این کشور اطلاع پیدا کنیم، زیرا اتحادیه اروپا همچنان خواستار استفاده از دیپلماسی در برخورد با ایران است. وزیر خارجه فنلاند در ادامه تاکید کرد، تا زمانی که بی‌علاقگی ایران به انجام گفت وگوها به اثبات نرسد هیچ تصمیمی در مورد این کشور اتخاذ نخواهد شد.

اعتراف آلمان به تأثیر شدید تحریم ایران بر اقتصادش

بر اساس آمار اتاق بازرگانی فدرال آلمان در صورت تحریم ایران،بیش از ده هزار فرصت شغلی در آلمان از بین می‌روند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتاق بازرگانی فدرال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، همانطور که مورد عراق دقیقا نشان داد تحریم‌های اقتصادی ایران مشکلات سیاسی را حل نخواهد کرد. در این بیانیه آمده است: «با تحریم اقتصادی ایران، اقتصاد آلمان متحمل ضربات سختی خواهد شد و بیش از ده هزار فرصت شغلی در آلمان از دست می‌رود.» بر اساس بیانیه اتاق بازرگانی آلمان، تنش بین ایران و جامعه بین‌المللی در حال حاضر فضایی از بی‌ثباتی ایجاد کرده است که تاثیری منفی بر رشد اقتصاد آلمان خواهد گذاشت. در شش ماه اول سال جاری تاکنون صادرات آلمان به ایران 10 درصد کاهش داشته است. اتاق بازرگانی آلمان اعلام کرد 50 شرکت آلمانی در ایران دفتر دارند و بیش از 12 هزار شرکت آلمانی نیز از نماینده در این کشور برخوردارند. ایران بزرگترین بازار صادرات آلمان در خاورمیانه در سال 2005 است و بعد از آن امارات عربی متحده و عربستان سعودی قرار دارند. آلمان در سال 2005 بیش از 4/4 میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده است.

سولانا:تحریم ایران غیرمنطقی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از فنلاند، خاویر سولانا روز گذشته در حاشیه نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در فنلاند گفت در طول مذاکرات با مقامات هسته‌ای ایران گام برداشتن به سوی تحریم‌ها بر ضد این کشور غیر منطقی است. وی افزود، کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل می‌توانند درباره آغاز تحریم ها صحبت کنند اما ابتدا ما باید ببینیم آیا امکان آغاز مذاکرات واقعی وجود دارد یا خیر. سولانا در عین حال تاکید کرد، دیدارش با علی لاریجانی که اوایل هفته آینده در اروپا برگزار خواهد شد برای رفع ابهامات پاسخ 21 صفحه‌ای ایران به قدرتهای بزرگ خواهد بود.

اروپا: ایران تا دو هفته دیگر موضع هسته‌ایش را روشن کند

وزرای خارجه اتحادیه اروپا موافقت کردند دو هفته به ایران فرصت دهند تا موضع خود را درباره تعلیق فعالیت‌های هسته‌ایش روشن کند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، این اقدام اتحادیه اروپا پس از آن انجام شد که تهران مهلت شورای امنیت سازمان ملل برای تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را نادیده گرفت. خاویر سولانا، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است هفته جاری با علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به منظور روشن کردن ابهامات در پاسخ 21 صفحه‌ای ایران به پیشنهاد غرب درباره مسئله هسته‌ایش دیدار کند. «دیمیتری راپل»، وزیر امور خارجه اسلوونی پس از آنکه وزرای خارجه 25 کشور عضو اتحادیه اروپا این مسئله را در نشست خود در فنلاند بررسی کردند، گفت: «ما به سولانا دو هفته فرصت دادیم تا مذاکرات درباره روشن شدن (مواضع ایران) را انجام دهد.» وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود بر ادامه تلاشهای دیپلماتیک برای حل مسئله هسته‌ای ایران و عجله نکردن برای اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران تاکید کردند. «برنارد بوت»، وزیر خارجه هلند پاسخ تهران به پیشنهادهای غرب را ناامیدکننده خواند و در عین حال تاکید کرد قطع روابط با ایران بدترین چیزی است که اتحادیه اروپا می‌تواند انجام دهد. وی افزود: «اینکه ایران غیرمسئولانه عمل می‌کند به معنای این نیست که ما نیز باید غیرمسئول باشیم.» وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه از طرح‌های خاویر سولانا، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای انجام مذاکرات هفته جاری با مقامات ایرانی استقبال کردند. بوت درباره مدت برگزاری مذاکرات با ایران گفت: درست نمی‌دانم گفت‌وگو با ایران چه مدت طول می‌کشد. «فرانک والتر اشتاین‌مایر»، وزیر خارجه آلمان نیز امروز تصریح کرد: «ما هیچ نفعی در تشدید اوضاع درباره ایران در شورای امنیت نداریم.» وی که در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در فنلاند صحبت می‌کرد، گفت: «ما درها را نمی‌بندیم اما باید از طرف مقابل علامتی دریافت کنیم.»

بوش با صدام دیدار کرد

براساس گزارش تایید شده از سوی یکی از مقامات مطلع، رئیس جمهور آمریکا در آخرین سفر خود به عراق با صدام حسین دیدار و گفت‌وگو داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران این مقام آگاه افزود: جورج بوش رئیس جمهور آمریکا در آخرین سفر خود به عراق، طی دیداری با صدام حسین ،رئیس جمهور معزول عراق که به مدت یک ساعت مذاکره داشته است، احتمالاً راه‌های افزایش خشونت در عراق را مورد بررسی قرار داده‌‌اند. نوری المالکی، نخست وزیر عراق قبلاً در یک نشست خبری، عوامل حزب بعث را منشاء تروریسم در عراق دانسته و اظهار داشته بود:عوامل حزب بعث با برخورداری از تجربه‌های قبلی و اموال یغما برده از ملت عراق و بکارگیری افراد تکفیری و شرور، نقش چشمگیری در گسترش ناامنی کنونی این کشور دارند.

عمر البشیر: با الهام از حزب‌الله، می‌جنگیم

در پی تصویب قطعنامه 1706 در سازمان ملل مبنی بر استقرار نیروهای این سازمان در منطقه بحران زده دارفور، «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان اعلام کرد، در صورت استقرار این نیروها در این منطقه، با الهام از حزب‌الله با آنها خواهد جنگید. به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه «لو فیگارو»، عمر البشیر در مراسمی که به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد تشکیل ارتش این کشور برگزار شده بود، گفت: «سودانی‌ها مصمم هستند با هر نیروی خارجی که وارد کشورشان شود مانند رزمندگان جنبش حزب‌الله که با نیروهای متجاوز اسرائیل جنگیدند و پیروز شدند، بجنگند.» رئیس‌جمهوری سودان افزود: ما با استقرار نیروهای آمریکایی، انگلیسی یا هر نیروی دیگری که شورای امنیت سازمان ملل بر ما تحمیل کند مخالفیم. عمر البشیر در این مراسم از حزب الله و سید حسن نصرالله دبیر کل آن که ابهت ارتش اسرائیل را در هم شکست ستایش کرد.

آمریکا و آزمایش مجدد سامانه دفاع ضدموشکی

آژانس دفاع موشکی آمریکا ( ( (MDAاعلام کرد: در یک عملیات آزمایشی با ۸۵میلیون دلار هزینه، یک فروند موشک پرتاب شده از آلاسکا، توسط سامانه رهگیر و ضد موشکی کالیفرنیا منهدم شد. به ‌گزارش «بی.بی.سی»‌، در بیانیه این آژانس آمده است: در عملیات شب گذشته، سامانه دفاع ضدموشک‌های بالستیک با موفقیت آزمایش شد. این سامانه در حال توسعه به مجموعه‌ای از رادارها و ماهواره‌ها برای شناسایی موشک‌های دشمن و هدایت موشک‌های رهگیر مجهز است، اما هنوز کارآیی کامل این سامانه محرز نشده است زیرا فقط در پنج مورد از ۹آزمایش عملیاتی موفق عمل کرده است. آخرین موارد شکست عملیات آزمایشی، به دسامبر ۲۰۰۴و فوریه ۲۰۰۵مربوط است. این آزمایش همچنین برای سنجش توانایی سیستم برای تشخیص اهداف کلاهک‌ها از سکوی پرتاب یا اهداف مصنوعی انجام شده است. آژانس دفاع موشکی آمریکا همچنین اعلام کرده است: مطالعه و بررسی نتایج و فرضیه‌های این آزمایش به هفته‌ها زمان نیاز دارد. دولت آمریکا مدعی است از این سامانه به‌عنوان سپر دفاعی حفاظت از آمریکا در برابر حملات احتمالی سلاح‌های کشتار جمعی یا موشک‌های دوربرد استفاده خواهد کرد. اما منتقدان، اجرای این طرح را با توجه به هزینه بسیار سنگین آن که سالانه بالغ بر ۱۰میلیارد دلار برآورد شده، غیرمنطقی می‌دانند. براساس اعلام آژانس دفاع موشکی آمریکا، این کشور پایان سال جاری میلادی یا در سال ۲۰۰۷نیز آزمایش دیگری از این سیستم را انجام خواهد داد.

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 62
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 927068