سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
چهارشنبه 85 شهریور 8 :: 11:9 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

رئیس جمهور هنگام افتتاح طرح پتروشیمی مارون:امروز پیشرفت کشور نیازمند حرکت صنعت نفت است

خبرگزاری فارس: احمدی نژاد گفت:امروز پیشرفت کشور نیازمند حرکت صنعت نفت است،که همه صنعت کشور به آن وابسته است.به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ماهشهر،محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران چهارشنبه مصادف با آخرین روز هفته دولت در مراسم افتتاح طرح پتروشیمی مارون در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: یکی از مهمترین و بزرگترین توانمندی های امروز کشورمان در حوزه صنعت نفت است، امروز پیشرفت کشور نیازمند حرکت صنعت نفت است که همه صنعت کشور به آن وابسته است. وی با اشاره به این که 57 درصد قطعات به کار رفته در مجتمع پتروشیمی وارداتی است، خاطرنشان ساخت: ملتی که با دست خالی به توانمندی فناوری هسته‌ای دست می‌یابد می‌تواند این قطعات را هم در داخل بسازد، دولت برای توسعه همه بخش‌های‌ صنعت نفت مصمم است و ما می‌خواهیم کاری را که قرار است در 30 سال انجام شود، در 5 الی 6 سال انجام دهیم.

موافقت دولت با واردات بنزین

معاون وزیر نفت گفت:لایحه مجوز تامین ارز مورد نیاز برای بنزین وارداتی در دولت دیروز امضا شد و به زودی برای تصویب به مجلس شورای اسلا‌می ارائه می‌شود. به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای نعمت زاده افزود: سهمیه بندی بنزین با سه ماه تاخیر انجام می‏شود و تا آن زمان وزارت نفت مجبور به واردات برای رفع نیاز داخلی است.مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌ها‌ی نفتی گفت: پیش بینی شده بود, امسال روزانه 42 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاههای کشور تولید شود که این میزان با 1/5 میلیون لیتر افزایش به 43/5 میلیون لیتر در روز رسید.آقای نعمت زاده ادامه داد, با توسعه پالایشگاههای موجود میزان تولید بنزین 40 میلیون لیتر در روز افزایش می‏یابد.

رشد 250 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، در گفت‌وگو با «بازتاب»، از رشد250 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران طی یک سال اخیر خبر داد.دکتر محمد خزایی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، با اعلام آن‌که سرمایه‌‌گذاری خارجی انجام شده در کشور از رقم 350 میلیون دلار در سال 1383 به نهصد میلیون دلار در سال 1384 رسیده، رشد سرمایه‌گذاری خارجی در یک سال گذشته را بیش از 250 درصد اعلام کرد.وی همچنین از تصویب درخواست چهار میلیارد و 310 میلیون دلار تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران طی سال 1384 خبر داد که این رقم در مقایسه با مبلغ 7/2 میلیارد دلاری تصویب شده در سال 1383، حدود 60 درصد افزایش داشته است.دکتر خزایی درباره عملکرد سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری، بیش از 950 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی، بررسی و تصویب شده است.وی خاطرنشان کرد: البته این مبلغ شامل سرمایه‌گذاری‌های خارجی که بدون درخواست مجوز تضمین از سازمان سرمایه‌گذاری خارج وارد کشور شده، نمی‌شود.همچنین سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده مربوط به صنعت نفت و گاز و مناطق آزاد در این رقم وجود ندارد و عمدتا شامل سرمایه‌گذاری خارجی «FDI» است.

 

چاوز : احمدی‌نژاد آمریکا را ضربه فنی کرد

"هوگو چاوز" رییس جمهوری ونزوئلا با اشاره به پیشنهاد رییس جمهوری ایران برای مناظره با "جرج بوش" رییس جمهوری آمریکا، گفت: احمدی نژاد با این طرح خود، آمریکا را ضربه فنی کرد". به گزارش ایرنا، چاوز روز چهارشنبه پس از دیداری دو ساعته با "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه، در کنفرانس خبری مشترک در دمشق، افزود: "چه خوب بود، بوش این پیشنهاد را می‌پذیرفت، در این صورت، من در صف نخست برای مشاهده‌ی این مناظره می‌نشستم". رییس جمهوری ونزوئلا، در این نشست خبری که یکصد خبرنگار داخلی و خارجی شرکت داشتند، سیاست رییس جمهوری اسلامی ایران در برابر فشارهای آمریکا را مورد تحسین قرار داد. هوگو چاوز تصریح کرد: ونزوئلا و سوریه نیز به همین روش با فشارهای آمریکا مقابله می‌کنند. وی، متن مکتوب سخنان اخیر احمدی نژاد را با خود به کنفرانس خبری آورده بود و فرازهایی از آن را به عنوان شاهدی بر درست بودن مواضع خود قرائت کرد. هوگو چاوز بامداد چهارشنبه در صدر یک هیات بلندپایه‌ی سیاسی - اقتصادی وارد دمشق شد، و در پایان دیدار با "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه، در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کرد.

درخواست مقامات آمریکایی برای سفر به تهران

پس از انتشار خبر صدور ویزای سیدمحمد خاتمی برای سخنرانی در واشنگتن، سناتور «ریک سنتروم»‌خواستار اقدام متقابل جمهوری اسلامی برای سفر مقامات آمریکایی به تهران شد.به گزارش خبرنگار «بازتاب»، سناتور ریک سنتروم با متهم کردن جمهوری اسلامی و خاتمی به اقدامات خشونت‌آمیز، طی بیانیه‌ای اظهار داشت: «دست‌کم باید به مسئولان آمریکایی فرصتی داده شود تا با مردم ایران سخن بگویند».هرچند تاکنون برخی مقامات آمریکایی، غیررسمی و در چهارچوب شرکت در همایش‌های علمی به ایران سفر کرده‌اند، این اظهارنظر، نخستین تقاضای رسمی مقامات آمریکایی برای سفر به تهران تلقی می‌شود.در این حال، «آلبرتو فرناندز»، معاون وزارت خارجه آمریکا، در گفت‌وگو با رادیو فردا تأکید کرد: سفر خاتمی به آمریکا غیررسمی بوده و وی هیچ ملاقاتی با شخصیت‌های دولت کنونی آمریکا ندارد.

آمریکا: هدف تغییر رفتار ایران است، نه تحریم

در حالی که ضرب‌الاجل سازمان ملل برای تعلیق برنامه‌ی هسته‌یی ایران رو به پایان است آمریکا می‌کوشد پیامی را به تهران ارسال کند مبنی بر اینکه همچنان برای پایبندی به قطعنامه شورای امنیت زمان دارد. به گزارش ایسنا، تام کیسی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن خودداری از پاسخگویی به سوالی درباره اختلاف درون دولت آمریکا برای چگونگی پرداختن به مساله ایران گفت: ما پیش از هر چیزی قصد داریم مذاکراتی جدی را در شورای امنیت پس از پایان رسیدن ضرب‌الاجل قطعنامه داشته باشیم و آنگاه پیش خواهیم رفت. وی ادامه داد: قطعا این کار را مرحله به مرحله انجام خواهیم داد. کیسی گفت: مهمترین چیز و هدف اعمال تحریم نیست؛ بلکه تغییر رفتار ایران به شکلی است که نه تنها جامعه بین‌المللی را از نبود پتانسیل توسعه سلاح هسته‌ای در ایران راضی کند، بلکه در نهایت به منافع ملت ایران نیز پاسخ گوید.

البرادعی: هفته آینده زمانی مهم برای حل موضوع هسته ایران خواهد بود

 "محمد البرادعی" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دیدار با مقامهای ژاپنی در وین، هفته آینده را زمانی مهم برای حل موضوع هسته ایران دانست. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی easybourse، وزارت امور خارجه ژاپن با اعلام این خبر به نقل از البرادعی اضافه کرد: موضوع هسته ای ایران باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد، به طوری که این کشور مسیر کره شمالی را نپیماید.بنابراین گزارش، البرادعی بر این باور است، در صورتی که با موضوع هسته ای ایران به خوبی و با دقت تعامل نشود ایران می تواند راه کره شمالی را پیش گیرد و با خروج این کشور از ان پی تی  از ادامه کار بازرسان آژانس در ایران ممانعت به عمل آورد.البرادعی در دیدار خود با "کاتسوتوشی کاندا" یک مقام ارشد وزارت خارجه ژاپن تصریح کرد: جامعه بین المللی به اتفاق آراء مخالف دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای هستند، اما تصور من بر این است که با توجه به شرایط داخلی برای تهران سخت خواهد بود تا غنی سازی را متوقف کند.

هاآرتص: نصرالله رهبری قدرتمند و عاقل است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به آمادگی و توانمندی نیروهای حزب الله در جنگ اخیر علیه اسرائیل و نیز کمک به مردم آسیب دیده لبنان پس از پایان جنگ، وی را رهبری "قدرتمند و عاقل در مسایل امنیتی" دانسته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران ، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای با اشاره به اشتباهات ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل و صدور دستور تحقیقات درباره چگونگی جنگ اسرائیل با لبنان، نوشت: «می‌توان گفت اسرائیل اکنون بدون دولت است.» این روزنامه نوشت: «اسرائیل تنها کشوری است که پایتختش به رسمیت شناخته نشده است و اکنون تنها کشوری است که بدون دولت اداره می‌شود.» نویسنده مقاله این روزنامه ایهود اولمرت را بر اساس این اشتباهات، ضعیف‌تر از آن می‌داند که بخواهد اسرائیل را اداره کند و در ادامه با اشاره به تلاش دولت اولمرت می‌نویسد: «اگر ربودن یا ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان هنوز در دستور کار کابینه اسرائیل قرار دارد چرا از وی در مقامی که برایمان مفید است استفاده نکنیم؟» نویسنده مقاله در ادامه نصرالله را رهبری "قدرتمند و عاقل در مسایل امنیتی" ارزیابی کرده و دلیل آن را "آمادگی، آموزش،‌ تدارکات و حمایت خوب از سربازان حزب الله" دانسته است. به عقیده نویسنده این مقاله نصرالله مردی است که کارها را انجام می‌دهد. وی فردی است که رفاه مردمش را نیز مدنظر دارد، وی کسی است که برای کمک به کسانی که خانه‌هایشان در حملات هوایی تخریب شده است، منتظر نمی‌ماند. وی فورا و بصورت کاملا نقد به کمک آنها آمده است. وی مردی است که به نیازمندان کمک دارویی می‌رساند، به بی‌خانمان‌ها مسکن می‌دهد و حتی به فقرا لباس می‌رساند. به نوشته این روزنامه نصرالله تنها رهبری بود که توانست به بحث اصلی در داخل اسرائیل در چهار دهه گذشته پایان دهد و عملا به مباحث موافق و مخالف تلاش برای صلح پایان دهد.




موضوع مطلب : روابط عمومی و مناسبتها



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 70
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 927076