سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
یکشنبه 85 شهریور 5 :: 11:43 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

کره شمالی: اقدامات آمریکا را تلافی می‌کنیم

کره شمالی به آمریکا هشدار داد که تمام تدابیر تلافی جویانه لازم را علیه تحریمهای مالی واشنگتن علیه پیونگ یانگ اتخاذ خواهد کرد. به گزارش مهر به نقل ازخبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از یک سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد: این اوج حماقت آمریکاست که فکر کند می‏تواند هر مسئله‌ای را با ابزارهای تحریم و فشار حل کند. سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین تصریح کرد: هم اکنون دولت بوش در حال تشدید فشارهای خود برکره شمالی از طریق تحریمهای مالی شدید در تلاش برای حفظ حیات سیاسی خود است و کره شمالی چاره ای جز اتخاذ تمام اقدامات متقابل لازم برای حفاظت از ایدئولوژی، نظام، حاکمیت و عزت خود ندارد. این سخنگوی همچنین با تاکید بر موضع پیشین دولت خود درمورد بازگشت به مذاکرات شش جانبه که از نوامبر سال گذشته در پی تحریمهای مالی آمریکا علیه این کشورمتوقف شد، اعلام کرد:تا زمانی که آمریکا تحریمهای مالی را متوقف نکند. ما به این مذاکرات باز نخواهیم گشت و موضع ما همچنان غیرقابل تغییر است. سخنگوی وزارت امورخارجه کره شمالی تمام اتهامات آمریکا علیه کشورش را رد و خاطر نشان کرد: کره شمالی نه یک دولت نقض کننده قانون است و نه کشوری است که اسکناسهای تقلبی چاپ می‏کند، بلکه قربانی ادعاهای آمریکاست. طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، این سخنگو اشاره ای به اینگه چه اقدامات متقابلی اتخاذ خواهد شد، نکرد. این هشدار در پی انتشار گزارش تهدید آمیز یک روزنامه طرفدار دولت پیونگ یانگ علیه آمریکا در ژاپن صورت می‏گیرد. روزنامه «چوسان سیمبون» در شماره روز گذشته خود نوشت: در صورتی که آمریکا تلاشهای خود رادر جهت براندازی و نابودی دولت پیونگ یانگ متوقف نکند، کره شمالی ممکن است یک آزمایش هسته‌ای انجام دهد.
ایتالیا: متحد نباشیم، ایران قوی‌تر می‌شود

«ماسیمو دالما» وزیر امور خارجه ایتالیا خواستار فشار بین‌المللی بر ایران به خاطر برنامه اتمی این کشور شد و گفت: اگر در این زمینه متحد نباشیم، ایران قوی‌تر خواهد شد. به گزارش فارس، دالما در مصاحبه با هفته‌نامه آمریکایی «تایم»، بدون اشاره به گزارش مکرر دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص نبودن انحراف در برنامه هسته‌ای ایران، هشدار داد: «ما همگی در این مساله مشترکیم که به ایران اعلام کنیم این کشور نباید به سلاح اتمی دست یابد و باید فشار زیادی بر این کشور وارد نمائیم.» وی افزود: «اما باید اطمینان حاصل کنیم که جامعه بین‌المللی در برابر ایران متحد است زیرا اگر متحد نباشد، این خطر وجود دارد که ایران، قوی شود.»
آصفی: منافقین فکر می‌کنند سانتریفیوژ توی جیب جا می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد ادعای گروهک تروریستی منافقین در مورد آزمایش 15 سانتریفیوژ P2 توسط ایران، گفت: آنها اصلاً نمی‌دانند سانتریفیوژ چیست، فکر می‌کنند یک پیچ است و می‌شود آن را در جیب شلوار مخفی کرد..  آصفی در پاسخ به سؤالی در خصوص افتتاح پروژه آب سنگین اراک، این پروژه را جزو حقوق جمهوری اسلامی ایران و گامی در جهت استفاده بیشتر از توانمندی‌ها و امکانات کشور برای استفاده صلح‌آمیز از تکنولوژی و علم بیان کرد و گفت: مصارف این پروژه روشن و در زمینه پزشکی، سرطان و ایدز و کاملا صلح‌آمیز است و جمهوری اسلامی در چارچوب مقررات و هنجارهای بین‌المللی عمل کرده و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است یکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر باهنر نائب رئیس اول مجلس در مورد «بمب هسته‌ای» سؤال کرد که آصفی این نقل قول را درست نخواند و افزود: ما به سمت تولید سلاح‌های هسته‌ای نخواهیم رفت و آن را خلاف دکترین جمهوری اسلامی می‌دانیم یکی از خبرنگاران با اشاره به عدم نیاز پروژه آب سنگین اراک به اورانیوم غنی شده از آصفی پرسید آیا این مقدمه‌ای برای توقف غنی‌سازی در نطنز نیست؟ که سخنگوی وزارت خارجه گفت: امروز خیلی روی آب سنگین توقف نکنید. آب سنگین پروژه‌ای از قبل طراحی شده بود و الحمدالله با موفقیت به بهره‌برداری رسید. وی با تبریک افتتاح این پروژه به ملت و کارشناسان ایرانی،خاطرنشان کرد:نمی‌توان از این توانمندی‌ها گذشت. چون عده‌ای چیزی را نمی‌پسندند به این معنا نیست که ما مطابق میل آنها عمل کنیم. همان خبرنگار گفت شما می‌گویید پروژه آب سنگین اراک ربطی به پرونده هسته‌ای ندارد ولی در قطعنامه‌های قبلی آژانس از ایران خواسته شده بود که این پروژه را انجام ندهد که آصفی تصریح کرد: در قطعنامه قبلی نبود. منطقا هم نمی‌شود چنین چیزی را خواست.

عربستان: ایران حق دارد به هر تهدیدی پاسخ دهد

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد: ایران دارای سیاست‌ها، مواضع و استراتژی خاص خود است و حق دارد در برابر هر تهدیدی از خود دفاع کند. به گزارش فارس به نقل از شماره امروز روزنامه سعودی «عکاظ»، سعود الفیصل در یک گفت‌وگو‌ی مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران و مجازات اقتصادی این کشور از سوی آمریکا گفت: «این سوال را باید از ایرانی‌ها پرسید اما این کشور دولتی مستقل و سیاست‌ها و استراتژی خاص خود را دارا است و حق دارد به هر تهدیدی پاسخ دهد.» وی افزود: «ما ایران یا قائم مقام آن نیستیم. ایران کشوری اسلامی است و ما با این کشور با همین دید و در همین سطح برخورد داریم. ایران همسایه ما است و با آن در چارچوب کشوری همسایه ارتباط برقرار می‌کنیم. این کشور سیاست‌ها و مواضع خاص خود را دارد و با دیگران در ارتباط است. این کشور استراتژی خاصی را در منطقه دنبال می‌کند.»
فیصل همچنین گفت: «اگر ایران تهدیداتی را که با آن روبرو است به کشورهای همسایه و دوست عرضه کند آن را بررسی می‌کنیم اما پیش‌داوری در این زمینه و اظهار نظر درباره آنچه گفته می‌شود، در واقع پیشی ‌گرفتن از حوادث است و در آن صورت به ایران که کشوری مستقل و دارای حق پاسخگویی به هر تهدیدی است، ظلم می‌شود.»

لاریجانی: نمی‌توانند با آب‌نبات سر ما را گرم کنند

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه پرسش و پاسخ با مدیران رسانه ملی خاطر نشان کرد:« اگر کشورهای 1+5 تمایل به همکاری جامع و دراز مدت با ایران دارند نباید به دنبال تحریم ایران باشند.» به گزارش ایسنا، دکتر علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، ادامه داد: «ما نمی‌خواهیم به بازی باخت ـ باخت وارد شویم؛ اگر از در تعامل با ایران وارد شوند نتیجه کار به طور مسالمت آمیز به دست خواهد آمد.» وی با اشاره به بسته پیشنهادی کشورهای 1+5 خطاب به این کشورها گفت:« با کسی که می‌خواهید همکاری جامع و دراز مدت داشته باشید نباید از در محروم سازی وارد شوید. در این صورت ما احساس خواهیم کرد که شما از ارائه پیشنهاداتتان منظور دیگری دارید.» وی گفت: «وقتی بسته پیشنهادی به ما می‌دهید و در کنارش قطعنامه علیه ایران می‌گذارید چه معنی‌ای می‌تواند داشته باشد؟» دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: «این کار شما یعنی اینکه حق ایران را محترم می‌شمارید به شرط آنکه ایران از آن استفاده نکند! اگر مسیر تعامل در پیش گرفته شود هم به نفع آنها خواهد بود و هم ما.» لاریجانی گفت: «ایرانی‌ها هوش و حواس دارند و تفاوت اینکه دانش هسته‌ای را داشته باشند و یا به برخی تجهیزات و امکانات در زمینه اینترنت و کشاورزی دست یابند را می‌فهمند. نباید فکر کنید که می‌توانید با آب نبات سر ما را گرم کنید. آیا مشکل ما اینترنت و یا مسایل مربوط به کشاورزی است؟ و یا اینکه بحث ما در مساله هسته‌ای می‌باشد؟»

 

تحریم کالاهای آمریکایی در مالزی

مردم مسلمان مالزی در اعتراض به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ این رژیم علیه ملت لبنان و فلسطین، کالاها و تولیدات آمریکایی را تحریم کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازروزنامه الخیلج، انجمن مسلمانان مصرف کنندگان مالزی که بیشتر اعضای آن را مسلمان تشکیل می‏دهند، ازمردم مالزی خواست تا دست از خرید کالاها و تولیدات سه شرکت آمریکایی بزرگ از جمله آنها شرکت کوکا کولا بردارند.این اقدام مردم مالزی درتحریم کالاهای آمریکایی دراعتراض به حمایت آمریکا برای تحرک نظامی اسرائیل درفلسطین و ضد حزب الله در جنوب لبنان صورت گرفت.عزمی ابراهیم از اعضای این جمعیت مسلمانان مصرف کنندگان مالزی گفت: خرید کالاهای آمریکایی و تجارت این کالاها در واقع حمایت ازاشغالگری نامشروع فلسطین و جنگ لبنان به شمار می‏رود.وی افزود: اسرائیل و آمریکا، فلسطین و لبنان وهمچنین صلح را در منطقه از بین برده است.

موشک فوق‌مدرن ثاقب با موفقیت آزمایش شد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عملیاتی رزمایش دریایی ضربت ذوالفقار در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان، امیر دریادار حبیب سیاری در جمع خبرنگاران در خصوص ویژگی‌های این موشک گفت: هوشمند بودن، برد زیاد، سرعت بسیار بالا و غافل‌گیر کنندگی از جمله ویژگی‌های این موشک دوربرد می‌باشد.
وی با اشاره به این که موشک دوربرد ثاقب پرتاب شده در بزرگترین رزمایش دریایی کشور دارای قدرت تخریب بسیار بالا است،اضافه کرد: این موشک قابل پرتاب از همه سامانه‌های شناور می‌باشد. جانشین نیروی دریایی ارتش تاکید کرد:طراحی و ساخت این موشک هوشمند و فوق مدرن با همکاری نداجا و دانشگاه‌های صنعتی کشور و منابع داخلی انجام شده است. سیاری اضافه کرد: این موشک فوق مدرن، یگان‌های موشکی نیروی دریایی ارتش را قادر می سازد تا بتوانند در پهنه آبهای نیلگون خلیج فارس بیش از پیش با قدرت بیشتر از مرزهای آبی کشورمان دفاع کنند. در اولین روز از برگزاری رزمایش دریایی ضربت ذوالفقار موشک بهینه سازی شده ساحل به دریا و همچنین تعدادی موشک‌های دیگر پرتاب شد.




موضوع مطلب : روابط عمومی و مناسبتها



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 71
کل بازدیدها: 927078