سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
پنج شنبه 85 شهریور 2 :: 10:39 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

رزمایش «ضربت‌ذوالفقار» از شنبه در دریا
رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران: رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار از روز شنبه با حضور دریادلان نیروی دریایی در آبهای نیلگون خلیج فارس و دریاری عمان ادامه می‏یابد.امیر سرتیپ سید رحیم موسوی در جمع خبرنگاران در منطقه عمومی چابهار , اجرای مراحل مختلف رزمایش نیروی زمینی را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و افزود: یگانهای مختلف نیروی زمینی با قابلیت انعطاف و توسعه در منطقه ماموریتی که تاکنون برای آنان تعریف نشده بود توانستند تاکتیک‌ها‌ی نوین رزمی و دفاعی را به خوبی اجرا کنند.وی تصریح کرد: نیروی زمینی توانست علاوه بر کویر, جنگل و کوهستان در رزم ساحلی و حمله به اهداف ساحلی و دریایی ماموریت‌ها‌ی محوله را با موفقیت انجام دهد.رئیس ستاد وی تصریح کرد: در این رزمایش نخستین بار نیروهای احتیاط بسیج ارتش در 3 منطقه غرب و جنوب ایران و تهران سازماندهی شدند و پس از تجهیز و ارجاع ماموریت با حضور در رزمایش نقطه عطفی را در این رزمایش بر جای گذاشتند.امیر سرتیپ موسوی افزود: پس از اجرای مراحل پایانی رزمایش ضربت ذوالفقار در نیروی زمینی از روز شنبه نیروی دریایی مراحل بعدی این رزمایش را با شلیک موشکهای سطح به سطح آغاز می‏کند.

وزیر اطلاعات: کنترل کامل جریانات ضدامنیتی

محسنی اژه‌ای در حاشیه بزرگداشت هشتمین سالگرد شهادت شهید لاجوردی در جمع خبرنگاران در خصوص ارزیابی دولت گفت: جلسه ارزیابی از من صورت گرفته، اما من از نتیجه آن خبر ندارم؛ برای اینکه ممتحن نمی‌گذارند در این زمینه تقلب کنیم. به گزارش ایسنا، محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات در ارتباط با مهم‌ترین دستاورد وزارت اطلاعات گفت: مهم‌ترین دستاورد این وزارتخانه اشراق اطلاعاتی است؛ بر اساس وظیفه ذاتی‌مان بر تمام موضوعات اشراف داریم و توانسته‌ایم شیطنت‌ها و جریانات ضد امنیتی را کاملا کنترل کنیم؛ علاوه بر این با جریان‌های سیاسی خود تعامل خوبی برقرار کردیم. اژه‌ای در ارتباط با ویژگی‌های بارز شهید لاجوردی اظهار داشت: اخلاص، استقامت در انجام وظیفه و خستگی ناپذیر بودن در راه خدمت به خدا از ویژگی‌های بارز شهید بود. وی مشکلات امنیتی شرق کشور را کاملا برطرف شده خواند و گفت: با اقدامات امنیتی مشکل شرق ایران کاملا بر طرف شده و روز به روز بر امنیت این قسمت از کشور افزوده می‌شود.

در جدیدترین نظرسنجی الجزیره مشخص شد
90 درصد از بازدیدکنندگان پایگاه اینترنتی شبکه خبری تلویزیونی الجزیره در جدیدترین نظرسنجی این شبکه در سراسر جهان، خواستار ادامه برنامه هسته‌ای ایران و رد پیشنهادهای اروپا شدند.به گزارش باشگاه خبرنگارانشبکه خبری تلویزیونی الجزیره در پایگاه اینترنتی خود نظرسنجی جدیدی برگزار کرد که در آن از شرکت‌کنندگان این سوال پرسیده ‌شد:"آیا دست‌برداشتن ایران از برنامه‌های هسته‌ای خود در مقابل پیشنهاد‌های اروپا را می‌پذیرید؟" در اولین روز از برگزاری این نظرسنجی، دو هزار و 396 شرکت کردند که از این میان 90 درصد یعنی 2 هزار و 157 نفر اعلام کردند، ایران نباید به مشوق‌های اروپا تن دهد و از برنامه هسته‌ای خود دست بردارد. در این نظرسنجی تنها 10 درصد پذیرش پیشنهادهای اروپا و دست‌برداشتن ایران از برنامه هسته‌ای خود را تایید کردند.
بشاراسد: ایران نقش اساسی در منطقه دارد

رییس جمهوری سوریه نقش ایران در منطقه را نقشی مهم و مثبت دانست که ریشه در تاریخ دارد و تا ابد نیز ماندگار خواهد بود. به گزارش واحد مرکزی خبر، بشار اسد در مصاحبه با شبکهی تلویزیونی دبی افزود: اگر ایران در منطقه نقش مهمی بر عهده گرفته است , ناشی از خواست مردم منطقه است که آرمانهای ایران را مطابق با منابع ملی و دینی خود می‌دانند.رئیس جمهور سوریه با ستایش از حمایت ایران از مقاومت اسلا‌می در لبنان گفت:برخی دولتهای عربی منطقه , درسایه ی انتقاد از حمایت‌های ایران , می‌کوشند فقدان حضور خود در صحنه را مخفی کنند.بشار اسد تصریح کرد: حضور ایران درمنطقه‌, ریشه در تاریخ دارد و ازلی است و اگر قرار است نقش آفرینی برخی در منطقه زیر سئوال برود باید از امریکا و رژیم صهیوینستی انتقاد شود که شرورانه در امور منطقه مداخله می‏کنند.

عنان به ایران سفر می‌کند

سازمان ملل اعلام کرد: کوفی عنان، دبیر کل این سازمان در روزهای آینده از سرزمینهای اشغالی، لبنان، ایران و سوریه دیدن می‌کند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، «استفن دوجاریک»، سخنگوی عنان روز چهارشنبه گفت: سفر عنان به منظور اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت که خواستار آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله و استقرار حدود 150 هزار نیرو به منظور تقویت این قطعنامه شده است، انجام می‌شود. وی نتوانست بگوید آیا عنان پیش از 31 آگوست، مهلت شورای امنیت برای تهران به منظور تعلیق غنی‌سازی در ایران خواهد بود یا خیر. یک دیپلمات اروپایی گفت: عنان پیش از این نیز می‌خواست برای بحث درباره مسئله هسته‌ای به تهران سفر کند و بحران لبنان این بهانه را به وی داد. عنان روز جمعه با وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار و درباره استقرار نیروهای سازمان ملل در لبنان صحبت می‌کند و سپس به لبنان، اسرائیل، سوریه و ایران سفر خواهد کرد

آمریکا: ایران، خواسته بین‌الملل را پاسخ نداده است

وزارت امور خارجه آمریکا پس از بررسی پاسخ ایران به بسته پیشنهادی غرب اعلام کرد که این کشور نتوانسته نظر جامعه بین‌الملل را تامین کند. به گزارش مهر به نقل از رادیو آلمان، وزارت امور خارجه آمریکا پس از گفت‌وگوی جورج بوش، رئیس‌جمهوری و «کاندولیزا رایس» وزیر امور خارجه با اعلام این مطلب همچنین تصریح کرد: پاسخ روز سه‌شنبه ایران به بسته پیشنهادی غرب نتوانسته جامعه بین‌الملل را متقاعد کند. «گونزالو گونزالس» یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: آمریکا بر این عقیده است که ایران باید غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کند. وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده است: قطعنامه1696 شورای امنیت سازمان ملل به روشنی شرایطی را مشخص کرده که ایران باید در مورد برنامه هسته ‌ای خود اجرا کند.در همین حال فیلیپ دوست بلازی، وزیر امور خارجه فرانسه نیز توقف غنی‌سازی از سوی ایران را پیش شرطی برای آغاز گفت‌وگوها اعلام کرده است.از سوی دیگر «میخائیل کامینین» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: هرگونه صحبت درباره تحریم ایران زود است به خاطر اینکه شورای امنیت سازمان ملل 31 اوت را زمان برای توقف غنی‌سازی از سوی ایران تعیین کرده بود.وی همچنین گفت: علیرغم اینکه مسکو از مشوق‌ها و قطعنامه حمایت می کند اما نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکا احتمالاً برای به دست آوردن حمایت دیگران برای تحریم با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.کامینین همچنین تصریح کرد که روسیه به همراه گروه 1+5 در حال مطالعه و بررسی پاسخ ایران به پیشنهاد است.

مرکل: پاسخ ایران فاقد جمله سرنوشت‌ساز است

صدراعظم آلمان گفت:پاسخ ایران به بسته پیشنهادی هسته‌ای غرب فاقد «جمله سرنوشت‌ساز» درباره تعلیق غنی‌سازی اورانیوم است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون ان24 آلمان تصریح کرد: «ما هنوز در حال بررسی آن هستیم،اما از آنچه که می‌شنوم،راضی نشده‌ام.» تهران روز سه‌شنبه پاسخ خود به پیشنهاد غرب درباره مسئله هسته‌ایش را ارائه کرد. مرکل ادامه داد:‌ آنچه ما انتظار داشتیم در اینجا نیامده است اما انتظار داشتیم ایران عنوان کند «ما غنی‌سازی خود را به حال تعلیق درمی‌آوریم و به میز مذاکره می‌آییم» و آنگاه درباره فرصت‌ها و احتمال‌ها درباره ایران صحبت می‌‌کنیم. وی افزود: «متاسفانه این مسئله مطرح نشده است؛ ما خواستار آن هستیم که این کار (تعلیق) در روزهای آینده انجام شود،اما جمله سرنوشت‌ساز در این پاسخ نیامده است.»

روسیه: صحبت از تحریم‌ علیه ایران زود است

روسیه در واکنش به پاسخ ایران به پیشنهادهای هسته‌ای غرب اعلام کرد: هنوز صحبت از تحریم‌ها علیه ایران زود است. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «میخائیل کامینین»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته تصریح کرد: «صحبت از هرگونه تحریم در رابطه با ایران هنوز زود است.» وی افزود: «ما بررسی دقیق پاسخ طرف ایرانی را آغاز کردیم. این سند شامل 20 صفحه است. ما باید نکات ظریف آن را دریابیم تا ببینیم آیا چیز جدید و سازنده‌ای در آن وجود دارد یا خیر.» کامینین گفت: «مهمترین مسئله این است که تصمیم بگیریم آیا بر اساس بسته پیشنهادی کار با ایران هنوز ممکن است یا خیر.» ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد: آماده گفت‌وگوهای جدی درباره برنامه هسته‌ایش است و تاکید کرد که تلاش ندارد برای تولید تسلیحات هسته‌ای وقت‌کشی کند.

گفت‌وگوی پوتین و مرکل درباره ایران

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور‌ی روسیه و آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره مسئله هسته‌ای ایران و اوضاع در لبنان تلفنی گفت‌وگو کردند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، کرملین روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این دو درباره اقدامات به منظور عادی‌سازی اوضاع در لبنان و گام‌های جامعه جهانی برای حل بحران خاورمیانه صحبت کردند. بنا بر این بیانیه، مرکل و پوتین همچنین درباره تحولات پرونده هسته‌ای ایران به تبادل نظر پرداختند. مرکل همچنین به دلیل سقوط هواپیمای غیرنظامی روسی در اوکراین به پوتین تسلیت گفت.

افشای زدوبند مصر و عربستان با ابومازن بر سر محو حماس و حزب‌الله

سه روز پس از آغاز جنگ اسرائیل علیه مردم لبنان، رئیس سازمان امنیت مصر با سفر به فلسطین در دفتر ابومازن در رام‌الله حاضر شده و به نمایندگی از «حسنی مبارک» و «امیر عبدالله»، او را از تصمیم خطرناک آنان آگاه کرده است.
خبرنگار «بازتاب» در بیروت، از رایزنی مصر و عربستان با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر سر به شکست کشاندن دو گروه مقاومت اسلامی حماس و حزب‌الله پرده برداشت.این خبر مهم از دفتر ابومازن به بیرون درز کرده و حتی به برخی محافل خبری کشورهای عربی نیز رسیده، اما آنان به دلیل روابط صاحبان رسانه‌های عربی با مقامات مصری و سعودی، خبرنگاران از انتشار آن برحذر داشته شده‌اند.بنا بر این گزارش، سه روز پس از آغاز جنگ اسرائیل علیه مردم لبنان، رئیس سازمان امنیت مصر با سفر به فلسطین در دفتر ابومازن در رام‌الله حاضر شده و به نمایندگی از «حسنی مبارک» و «امیر عبدالله»، او را از تصمیم خطرناک آنان آگاه کرده است.وی به عباس اطلاع داده بود که مصر و عربستان توافق کرده‌اند، ضمن تلاش برای گسستن ارتباطات حماس و حزب‌الله با ایران، زمینه شکست کامل این دو گروه مقاومت را هم‌زمان با پایان جنگ اسرائیل و لبنان فراهم آورند.بنا بر مواردی که از گفت‌وگوی رئیس سازمان امنیت مصر با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درز کرده، مقامات مصر و عربستان با دست‌کم گرفتن قدرت حزب‌الله، در نظر داشتند همه تلاش خود را برای بستن پرونده گروه مقاومت اسلامی حماس در فلسطین و حزب‌الله در لبنان به کار گیرند و گمان می‌کردند، نتیجه جنگ نیز به پایان کار حزب‌الله در لبنان می‌انجامد.خبرنگار ما اطلاعاتی از واکنش ابومازن به فرستاده شاهان مصر و عربستان دریافت نکرده است، اما مقامات مصر و عربستان در نظر داشته‌اند با استفاده از رقابت جنبش فتح با حماس، عباس را هم وارد این بازی کنند.«بازتاب» پیش از این هم، از تبانی سری «حسنی مبارک» و «ملک عبدالله» با «کاندولیزا رایس»، وزیر خارجه آمریکا، بر سر فلسطین و لبنان خبر داده بود.

اعتراف رئیس ارتش اسرائیل به شکست در جنگ
رئیس ستاد ارتش اسرائیل برای اولین بار به شکست در جنگ لبنان اعتراف کرد و خواستار بررسی اشتباهات شد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دان هالوتز» در نامه‌ای به ارتش اسرائیل نوشت: «علاوه بر پیروزیمان در جریان جنگ ما شاهد شکست‌هایی در برخی مسائل از جمله لوجستیک، عملیات‌ و فرماندهی بودیم.» وی افزود: «ما باید موفقیت‌ها و اشتباهات را به دقت بررسی کنیم. ما باید در حالی که با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شویم، درس‌های حرفه‌ای بگیریم و این درس‌ها از من گرفته تا آخرین سرباز باید آموخته شود.» هالوتز علاوه بر مواجه شدن با انتقادها به دلیل عملکرد ارتش در جریان جنگ لبنان به دلیل فروش سهام خود ساعاتی پیش از حمله یک ماهه رژیم صهیونیستی به لبنان، مورد انتقاد قرار گرفته است.

هشدار حزب الله به رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان با تاکید بر پایبندی به آتش بس به‌رژیم صهیونیستی درخصوص نقض آتش بس هشدار داد. به گزارش واحد مرکزی خبر، یکی از نمایندگان جنبش حزب الله در پارلمان‌لبنان گفت: حزب‌الله آتش بس را نقض نخواهد کرد اما درصورت نقض آن از سوی رژیم صهیونیستی به این رژیم پاسخ خواهد داد.محمد رعد خاطرنشان کرد: اولویت جنبش مقاومت حزب الله عقب نشینی کامل اسرائیل است و می‌خواهد شرایط آرامی‌را برای بازگشت همه مردم به خانه‌های خود فراهم کند.دراین حال شبکه‌العالم از نفوذ ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه حولا در جنوب لبنان خبر داد.بنابراین گزارش نظامیان صهیونیست در یکی از تپه‌های این منطقه مستقرشده‌اند.فرمانده نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان اوضاع کنونی در جنوب این کشور را شکننده و خطرناک توصیف کرد.

بلر و اجلاس صلح با مشارکت حماس و حزب‌الله

منابع دیپلماتیک آگاه انگلیسی و فرانسوی گزارش دادند که «تونی بلر» نخست وزیر انگلیس در تلاش است اجلاس بین‌المللی صلح با مشارکت حماس و حزب‌الله را در لندن برگزار کند. به گزارش مهر، منابع یاد شده در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق» قطر گفتند که بلر با جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا جهت دعوت برای برگزاری اجلاس بین‌المللی صلح خاورمیانه در شهر لندن اتفاق نظر کرده است.این منابع نزدیک به پرونده خاورمیانه افزودند: یکی از مهمترین محورهای مورد توافق بوش و بلر این موضوع بوده که نخست وزیر انگلیس در جریان سفر دوره ای خود به خاورمیانه درباره ضرورت ایجاد شیوه ای بحث و گفتگو کند که به جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اجازه مشارکت در مذاکرات صلحی را خواهد داد که به احتمال زیاد در لندن برگزار خواهد شد.«الشرق» افزود: این منابع همچنین از عبارت مقاومت اسلامی در منطقه خاورمیانه استفاده کردند که احتمالا این عبارت در خصوص حزب‌الله لبنان صدق می کند و آنها همچنین به وجود تشابه زیاد بین جنبش حماس و حزب‌الله اشاره کردند زیرا هر دو در دولت مشارکت دارند و با بی توجهی ما به این امر روند صلح در خاورمیانه به پیش نخواهد رفت.


 

 




موضوع مطلب : روابط عمومی و مناسبتها



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 927070