سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
چهارشنبه 85 مرداد 25 :: 8:5 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

 

انتقاد شدید از رئیس ستاد ارتش اسرائیل

دان‌ها‌لوتز رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلا‌م کرد, قصد استعفا ندارد وانتقادهایی را که برضدوی و فعالیتهای تجاری اش شده است رد می‌کند. به گزارش واحد مرکزی خبر، روزنامه‌ها‌ارتص چاپ فلسطین اشغالی، در یکی ازنشریات اسرائیل به تازگی مقاله ای برضد‌ها‌لوتز چاپ شده بود که وی تنها چند ساعت پس از حمله حزب الله به اسرائیل در 12 ژوئیه به خرید و فروش سهام پرداخت.هالوتز نیز این اتهام را مغرضانه توصیف کرده است.در این حال انتشار این خبر در روزنامه معاریو در ارتش اسرائیل طوفانی بپا کرده است و چند تن از فرماندهان و افسران ارشد ارتش به شدت‌ازاین کار‌ها‌لوتز انتقاد کرده و گفته اند که در توانایی وی برای ادامه کار و اداره امور ارتش شک و تردید دارند.تاکنون نخست وزیر اسرائیل و وزیر جنگ درباره‌ها‌لوتز اظهار نظری نکرده اند.
افشای آمار بالای کشته‌شدگان آمریکا در عراق

به رغم پنهان کاری‌های وزارت دفاع آمریکا، خبرگزاری عراق از کشته شدن بیش از 12 هزار سرباز آمریکایی در این کشور خبر داد.به گزارش ایسنا، خبرگزاری عراق در گزارشی با استناد به فهرست‌های یک شرکت هواپیمایی حمل و نقل اجساد اعلام کرد: تعداد کشته‌شدگان سرباز‌های آمریکایی‌ در عراق در حال حاضر بیش از 10 هزار تن است. در این گزارش آمده است: وزارت دفاع آمریکا پنتاگون نام آن دسته از سربازانی را که در بیمارستان‌های نظامی کشته می‌شوند جزو آمار کشته شدگان جنگی به حساب نمی‌آورد و مرگ آن را در فهرست مرگ‌های غیر جنگی ثبت می‌کند.در این گزارش هم چنین آمده است که بیش از 15 هزار سرباز آمریکایی در جنگ عراق مجروح شدند که اکثریت آنها به دلیل شدت جراحات وارده در فرودگاه بغداد و یا هنگام اعزام به بیمارستان‌های نظامی کشته شدند، ولی پنتاگون تنها آن دسته از سربازان را جزو آمار کشته شدگان خود می‌داند که در میدان جنگ مجروح و همانجا کشته شده باشند.
مخالفت حزب‌الله با خروج از جنوب لیتانی

شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر اعلام کرد، حزب‌الله لبنان با خروج از جنوب رود لیتانی مخالفت کرده است. به گزارش فارس، «الجزیره» به جزئیات بیشتر این خبر اشاره‌ای نکرد اما در عین حال به نقل از یک مقام مسوول در جنوب لبنان گزارش داد، این حزب از استقرار نیروهای ارتش لبنان در جنوب این کشور استقبال می‌کند. رودخانه لیتانی که حدود 100 کیلومتر طول دارد، از دشت بقاع در نزدیکی بعلبک سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه به موازات مرز سوریه در شرق به سوی جنوب جریان دارد و سپس به سوی غرب لبنان تغییر مسیر می‌دهد و سرانجام در شمال شهر بندری صور به دریای مدیترانه می ریزد. این رود در مسیر خود به سمت غرب، به موازات مرز فلسطین اشغالی و در فاصله های مختلف (از پنج تا 30 کیلومتر) در حرکت است.حزب‌الله همچنین امروز اعلام کرد، مسئله خلع سلاح این جنبش قابل مذاکره نیست.
خشم اسرائیل از تبریک اسد به حزب‌الله

اعلام تبریک بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان، اسرائیل را که از پیروزی مقاومت اسلامی سرخورده شده به خشم آورده و تل‌آویو، اسد را متهم می‌کند که طرف تندروها را گرفته است. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیت‌المقدس، «مارک رگو» سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل در این باره گفت: «اسد با سخنانش نشان داد که انتخاب راهبردی آن، این است که می‌خواهد در کنار تندروها باشد.» رئیس جمهوری سوریه از حزب‌الله به خاطر مقاومت در برابر تهاجم همه‌جانبه نظامی اسرائیلی‌ها ستایش کرد.

برگزاری رزمایش بزرگ «ضربت ذوالفقار»

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغاز رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار طی روزهای آینده در نقاط مختلف کشور خبر داد که در آن نیروی زمینی ارتش به همراه هوانیروز و نیروی دریایی به تمرین‌ها‌ی عملیاتی خواهند پرداخت.به گزارش مهر، امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: دامنه برگزاری این رزمایش و سایر عملیاتهای پس از آن در استانهای مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان خواهد بود که فقط 12 لشکر از نیروی زمینی در آن شرکت خواهند داشت.وی آغاز این رزمایش را با عملیات نیروهای عکس العمل سریع عنوان کرد که در سیستان و بلوچستان وارد عمل می‏شوند.جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: که ضمن رعایت ملاحظات امنیتی بخش‌ها‌یی از سلاح‌ها‌ و مهمات جدید ارتش را نیز در این رزمایش مورد استفاده قرار خواهیم داد.

رویترز: بنزین در ایران جیره‌بندی نمی‌شود

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: ایران پس از 40 روز غیبت در بازار بنزین، چندین محموله بنزین برای تحویل در اواخر سپتامبر (مهرماه) خریداری کرده است، که به عقیده تاجران به معنای ادامه روند واردات بنزین از سوی ایران است. به گزارش مهر،‌ رویترز در گزارش خود آورده است: وابستگی ایران به بنزین وارداتی مهمترین نقطه ضعف ایران در شرایط احتمال تحریم‌های اقتصادی به علت برنامه هسته‌ای است، اما حتی بدون تحریم‌ها نیز هزینه واردات بنزین بخش زیادی از ثروت ایران را به خود اختصاص می‌دهد.بر اساس این گزارش، ایران طی دو سال گذشته با خریداری 15 تا 20 محموله سوخت در هر ماه (189 هزار بشکه در روز) به یکی از بزرگترین واردکنندگان بنزین در جهان تبدیل شدرایس: اجرای قطعنامه لبنان مشکل است

وزیر امور خارجه آمریکا در نامه‌ای اجرای قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل درباره لبنان را مشکل عنوان کرد. به گزارش فارس، در نامه کاندولیزا رایس که در روزنامه واشنگتن‌پست انتشار یافت آمده است این قطعنامه نخستین اقدام مناسب برای اجرای صلح بادوام در خاورمیانه بشمار می‌رود.وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد، قطعنامه 1701 که روز جمعه توسط شورای امنیت به تصویب رسید و به آتش‌بس میان اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان منجر شد اگر اجرا شود می‌تواند عقب‌گردی برای سوریه و ایران باشد. رایس در ادامه این ادعا افزود، ایران و سوریه تلاش کردند این جنگ را که همه سعی در خاموش کردن آن داشتند طولانی کرده و تشدید کند. این در حالی است که در روزهای نخست جنگ اخیر لبنان، آمریکا پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را برای آتش بس در لبنان وتو کرد و عملا دست رژیم صهیونیستی را برای ادامه جنایاتش در لبنان، باز گذاشت.

 

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 927063