سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
پنج شنبه 87 خرداد 23 :: 4:19 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

7- خوابی که ام البنین (ع) شب قبل از خواستگاری دیده بود چه بود؟

براى مادر سخن مى ‏گفت: مادر خواب دیدم که در باغ سرسبز و پردرختى نشسته‏ ام. نهرهاى روان و میوه ‏هاى فراوان در آنجا وجود داشت. ماه و ستارگان مى ‏درخشیدند و من به آن‏ها چشم دوخته بودم و در باره عظمت آفرینش و مخلوقات خدا فکر مى ‏کردم. در مورد آسمان که بدون ستون بالا قرار گرفته است و همچنین روشنى ماه و ستارگان ... در این افکار غرق بودم که ماه از آسمان فرود آمد و در دامن من قرار گرفت و نورى از آن ساطع مى ‏شد که چشمها را خیره مى‏ کرد. در حال تعجب و تحیر بودم که سه ستاره نورانى دیگر هم در دامنم دیدم. نور آنها نیز مرا مبهوت کرده بود. هنوز در حیرت و تعجب بودم که هاتفى ندا داد و مرا با اسم خطاب کرد من صدایش را مى ‏شنیدم ولى او را نمى‏ دیدم گفت:

«فاطمه مژده باد تو را به سیادت و نورانیت. به ماه نورانى و سه ستاره درخشان پدرشان سید و سرور همه انسانهاست‏ بعد از پیامبر گرامى و اینگونه در خبر آمده است.»

پس از خواب بیدار شدم در حالى که مى ‏ترسیدم. مادرم! تاویل رؤیاى من چیست؟!» مادر به دخترک فهیمه و عاقله خود گفت:

«دخترم رؤیاى تو صادقه است اى دخترکم به زودى تو با مرد جلیل ‏القدرى که مجد و عظمت فراوانى دارد ازدواج مى ‏کنى. مردى که مورد اطاعت امت ‏خود است. از او صاحب 4 فرزند مى ‏شوى که اولین آنها مثل ماه چهره ‏اش درخشان است وسه تاى دیگر چونان ستارگانند.»

پس از صحبتهاى دوستانه و صمیمانه مادر و دختر، حزام بن ‏خالد وارد اتاق شد و از آنها در مورد پذیرش على(ع) سؤال کرد و گفت:

آیا دخترمان را شایسته همسرى امیرالمؤمنین(ع) مى ‏دانى؟ بدان که خانه او خانه وحى و نبوت و خانه علم و حکمت و آداب است اگر او را (دخترت را) اهل و لایق این خانه مى ‏دانى - که خادمه این خانه باشد - قبول کنیم و اگر اهلیت در او نمى ‏بینى پس نه؟ همسر او که قلبى مالامال از عشق به امامت داشت گفت: اى «حزام‏» به خدا سوگند من او را خوب تربیت کردم و از خداى متعال و قدیر خواستارم که او واقعا سعادتمند شود و صالح باشد براى خدمت ‏به آقا و مولایم امیرالمؤمنین(ع) پس او را به على بن ‏ابیطالب، مولایم، تزویج کن.

اگر چه خواب حجت نیست و جهت امور مهمى مثل ازدواج نمى‏ توان تنها به خوابها اکتفا کرد ولى راهنماى خوبى براى رسیدن به مقصود مى ‏باشد اگر بیننده خواب مهذب باشد و طهارت ظاهرى و باطنى را حفظ کند و اندیشه‏ هاى شیطانى و خطورات ذهنى پراکنده نداشته باشد خوابهاى او داراى تعبیر و تاویل مناسبى خواهد بود. ام ‏البنین از شخصیتهایى بود که این طهارت را داشته و همواره در رفتار و کردار خویش راه صحیح و مناسب را پیش مى ‏گرفته است و از این رو رؤیاى او به این زیبایى لباس واقعیت و حقیقت مى ‏پوشد و چهار پسر براى سید عالمیان على(ع) مى ‏آورد که یکى قمر بنى ‏هاشم مى ‏شود و دیگران نیز ستارگان آسمان ولایت و امامت هستند اینگونه ازدواج آسمانى این دو بزرگوار صورت مى ‏گیرد و در طول زندگى مشترک همواره اطاعت و احترام و تکریم و ملاطفت در مورد فرزندان على(ع) از سوى ام‏ البنین مشهود بوده است.

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 927139