سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
یکشنبه 85 مرداد 15 :: 6:22 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

 

    شاگرد مکتب امیر المومنین از علی (ع) می گوید   :

 بیانات رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی )

ویژه روابط عمومی ها برای استفاده در پلاکارد و سربرگ نامه های اداری و....

*همه‏ى برادران و خواهران عزیز و خود را به تقواى الهى، پرهیزگارى و مراقبت از خویشتن دعوت مى‏کنم. هم ماه مبارک رجب است و ایام البیضِ متبرک این ماه، و هم روز بزرگ ولادت امیرالمؤمنین و امام المتقین است.

 

* روز سیزدهم رجب، میلاد مسعود امیرالمؤمنین است، که قله‏ى کرامت انسانى است؛ اسوه‏ى همیشگى رادمردان جهان است؛ پیشواى همیشگى مؤمنان و پرهیزگاران و انسانهاى صالح و صادق روزگار است.

 *به طور مختصر در این‏جا یک درس از درسهاى آن بزرگوار را عرض مى‏کنم؛ و آن، درس تقواست که اساساً در نماز جمعه بیش از همه چیز به این مطلب باید پرداخته شود.* تقوا، درس جاودانه‏ى امیر مؤمنان است.

*اگر شما به نهج‏البلاغه مراجعه بفرمایید، ملاحظه خواهید کرد که هیچ دستورالعمل و توصیه‏یى در این کتاب عظیم به قدر تقوا تکرار نشده است.

 *تقوا در واقع یکى از بلندترین فصول زندگى عملى امیرالمؤمنین و تعالیم زبانى آن بزرگوار است.

*  ایستادگى هم بر اثر تقواست، امیرالمؤمنین یکى از القابش «کرّار غیر فرّار» است. پیغمبر اکرم این لقب را به امیرالمؤمنین داد. این مخصوص میدان نظامى نیست؛ در همه‏ى میدانهاى انسانى امیرالمؤمنین کرّار غیر فرّار بود؛ یعنى مهاجم، مقتدر، داراى فکر و بدون عقبگرد

 *  مواضع محکم، ایستادگى بر مبانىِ مورد قبول و مورد اعتقاد، از موضع تدافعى خارج شدن و نسبت به کجى‏ها و زشتى‏ها و بدى‏ها و ظلمها و بى‏عدالتى‏هاى دنیا در موضع تهاجمى قرار گرفتن؛ این همان صفت کرّار غیر فرّار امیرالمؤمنین است. شما اگر به زندگى امیرالمؤمنین نگاه کنید، مى‏بینید از اول تا آخر، زندگى آن بزرگوار این‏گونه است

منبع :

http://www.khamenei.ir/FA/Speech/detail.jsp?id=840528A

 




موضوع مطلب : روابط عمومی و مناسبتها



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 927118