سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
سه شنبه 87 اردیبهشت 17 :: 12:40 صبح ::  نویسنده : تقی عابدی

شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج  

خواهشمند است قبل از ورود به فرم ثبت نام جهت ارسال اطلاعات ، این موارد را به دقت مطالعه فرمایید 

برای ثبت نام در این سایت نیاز به مراجعه به هیچ فرد یا سازمانی نیست . شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید در این سایت ثبت نام کنید . چنانچه از منزل یا محل کار ثبت نام می کنید هیچ هزینه ای ندارد و اگر از نزدیکترین کافی نت به محل سکونت خود ثبت نام کنید فقط لازم است هزینه کافی نت را بر طبق تعرفه پرداخت نمایید . صندوق مهر امام رضا (ع) با هیچ شخص حقیقی ، حقوقی و هیچ کافی نتی قرارداد ندارداین روش ثبت نام ، فقط مخصوص کسانی است که قبلاً از طریق پست ثبت نام نکرده اند
کسانی که قبلا ثبت نام کرده اند نیازی به ثبت نام در این سایت ندارند .

   مدارک زیر را قبل از ورود به فرم ثبت نام آماده کنید تا برای ورود اطلاعات ، معطل نشوید .

  • سند ازدواج
  • اصل شناسنامه
  • کارت ملی
  • آدرس کامل پستی
  • کد پستی 10 رقمی
  • تلفن منزل
  • تلفن قابل دسترس
    با توجه به آنکه لازم است هنگام مراجعه به دفاتر صندوق کد رهگیری خود را ارائه نمایید ، خواهشمند است ، پس از ثبت نام ، کد رهگیری خود را یادداشت نموده و به خاطر بسپارید
      
    شرایط عمومی متقاضیان به شرح ذیل می باشد :
    1.       دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
    2.       تاریخ ثبت ازدواج باید از 24/4/1385 به بعد بوده و بیش از یک سال از تاریخ آن نگذشته باشد.
    3.       دارا بودن شماره ملی و کد پستی محل سکونت متقاضی ( متقاضیان باید در شهرستان محل سکونت خود ثبت نام نمایند.
    4.       ارائه معرفی نامه صندوق مهر امام رضا (ع) توسط هریک از زوجین جهت دریافت تسهیلات الزامی است.
    5.       پرداخت تسهیلات تنها یکبار و برای ازدواج اول می باشد.
    6.       میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی :
    o        میزان تسهیلات قرض الحسنه نقدی پرداختی به هر یک از زوجین 10 میلیون ریال و جمعاً 20 میلیون ریال می باشد و در صورتی که متقاضیان قبل از ثبت نام در صندوق مهر امام رضا (ع) از بانک های عامل تسهیلات دریافت کرده باشند ، تسهیلات مذکور به آنان تعلق نخواهد گرفت .
    o        میزان تسهیلات قرض الحسنه نقدی پرداختی به هر یک از زوجین 10 میلیون ریال و تسهیلات خرید کالای ایرانی 10 میلیون ریال و جمعاً 20 میلیون ریال می باشد . در صورتیکه متقاضی از طریق صندوق و یا سیستم بانکی اقدام به دریافت تسهیلات ازدواج نموده باشد ، مشمول دریافت این تسهیلات نخواهد بود .
    7.       در صورتیکه هریک از زوجین به سن قانونی ( 18 سال تمام ) نرسیده باشند تسهیلات به ولی یا قیم قانونی آنها پرداخت خواهد شد. 

  روش های ثبت نام تسهیلات ازدواج 

     ثبت نام تسهیلات ازدواج به سه صورت انجام می گیرد :

1.                   ثبت نام از طریق پست : در این روش متقاضیان ازدواج با مراجعه به باجه های پستی سراسر کشور و با پرداخت 10،000 ریال فرم ثبت نام ازدواج را دریافت می نمایند.، پس از تکمیل فرم های ثبت نام ، متقاضی فرم تکمیل شده را بهمراه مدرک فوق الکذر به اداره پست تحویل وی دهد ، متصدی اداره پست بعد از کنترل و تطبیق مندرجات فرم ثبت نام متقاضی با مدارک وی ، کپی کارت ملی متقاضی را ضمیمه فرم ثبت نام نموده و سایر مدارک را به متقاضی عودت می دهند و قسمت بالای سمت چپ فرم را ممهور به مهر اداره پستی نمایند ، اداره پست فرمهای ثبت نام متقاضیان را حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به دفاتر صندوق مهر امام رضا (ع) در استان ها و شهرستان ها تحویل می دهند. دفاتر صندوق در استان ها و شهرستان ها پس از ورود اطلاعات ، معرفی نامه متقاضیان را در دو نسخه ( متقاضی ، بانک ) چاپ و برای متقاضی و بانک عامل ارسال می نمایند. متقاضیان پس از دریافت معرفی نامه خود جهت تشکیل پرونده و تکمیل مدارک به شعب بانکهای معرفی شده مراجعه می نمایند.
تبصره : متقاضیان می توانند فرمهای ثبت نام تسهیلات ازدواج را از دفاتر پستی ، دفاتر ازدواج ، فرمانداری ها و ... تهیه نمایند و پس از تکمیل فرم ثبت نام آنرا به همراه مدارک مندرج فوق به دفاتر صندوق در شهرستان ها و استان ها تحویل نمایند. متصدی صندوق در مراکز استانی و شهرستانی اقدام به کنترل فرم ثبت نام متقاضی با مدارک وی و ورود اطلاعات متقاضی به سایت صندوق بر اساس روش فوق الذکر و صدور معرفی نامه می نماید. متقاضی می تواند مهرفی نامه خود و نسخه مربوط با بانک را از صندوق تحویل بگیرد و یا صندوق معرفی نامه متقاضی را به آدرس وی و به بانک عامل ازسال نماید.

2.                   ثبت نام از طریق دفاتر صندوق : در این روش متقاضی با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به دفاتر صندوق در مراکز استانی و شهرستانی مراجعه نموده و با دریافت فرم ثبت نام ازدواج و تکمیل آن ، فرم تکمیل شده را در اختیار متصدی صندوق قرار می دهد ، در این روش کنترل مندرجات فرم ثبت نام ازدواج متقاضیان با مدارکشان توسط صندوق صورت می گیرد ، سپس صندوق با استفاده و بهره گیری از روش های فوق الذکر اقدام به ورود اطلاعات متقاضیان می نماید. متقاضیان در این روش می توانند معرفی نامه های خود را یا از طریق مراجعه حضوری به دفاتر صندوق دریافت نمایند که در این روش دو معرفی نامه یکی مربوط به خود متقاضی و دیگری مربوط به بانک می باشد به وی تحویل داده می شود ، معرفی نامه مربوط به بانک در پاکت در بسته و پلمپ شده ممهور به مهر برجسته صندوق تحویل متقاضی می گردد و یا صندوق معرفی نامه متقاضیان و بانک را از طریق پست ارسال می نماید.

3.                   ثبت نام از طریق سایت صندوق : در این روش متقاضی با مراجعه به سایت و پر کردن فرم ثبت نام کد رهگیری خود را دریافت کرده سپس با در دست داشتن مدارک به نزدیکترین شعبه صندوق در شهر محل سکونت خود مراجعه نموده و نسبت به طی ادامه مراحل ثبت نام خود اقدام می نماید.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 927127