سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
دوشنبه 87 فروردین 12 :: 10:46 صبح ::  نویسنده : تقی عابدی

12 فروردین مبارکباد  

مطلب اول :

"جمهوریت" و "اسلامیت" ضامن بقای نظام است

اسلامیت در کنار جمهوریت که همان حضور و تاثیرگذاری مردم است موجب استحکام بیشتر نظام خواهد بود.

امام بعد از پیروزی انقلاب با اینکه مردم در قطعنامه ها و راهپیمائی های متعدد "جمهوری اسلامی" را برای انقلاب خود برگزیده بودند، ولی مصر بودند این نظام قانونمند بشود و برگزاری این انتخابات و" آری" بیش از 98 درصد مردم به "جمهوری اسلامی" بر همین مبنا بود.

این دو کلمه "جمهوری" و "اسلامی" یکی قالب است و دیگری قلب، یکی ظاهر است و دیگری باطن، قالب این است که مردم به وجود آورنده این نظام هستند و تا آخر هم باید در صحنه حضور داشته باشند و همه کارهای مملکت باید بر اساس انتخابات و جمهوریت انجام گیرد، یعنی نظر و رای مردم و کلمه "اسلامی" هم یعنی محتوا و باطن این نظام، چون مردم ایران مسلمانند، لذا نظام  و حرکت خود را بر اساس اسلام قرار دادند.

اسلامیت ضمانت اجرائی جمهوریت است زیرا هنگامی که مردم به یک مبنائی و قوانینی اعتقاد دارند به طور طبیعی نسبت به آن متعهد هستند ولی اگر نسبت به آن معتقد نباشند هیچ تعهدی وجود ندارد و نظام بدون اسلامیت لرزان و لغزان می شود ولی اسلامیت در کنار جمهوریت که همان حضور و تاثیرگذاری مردم است موجب استحکام بیشتر نظام خواهد بود.

همانطور که در ابتدای امر کمتر از 2 درصد غیر از جمهوری اسلامی را خواسته اند ممکن است هنوز هم عده ای در همین حدود حقیقت جمهوری اسلامی و اطلاعاتشان درباره اسلام و جمهوریت ناقص باشد و تصورکنند که اگر غیر از جمهوری اسلامی حاکم شود ، مثلا بیشتر می توانند به آزادی بیان و اندیشه و امثال اینها برسند البته افرادی هم هستند که مغرض هستند و با اسلامیت و جمهوریت مسئله دارند، اگر افراد غیر مغرض قدری تفکر کنند و منصف باشند خواهند دید که هیچ نقصی در نظام جمهوری اسلامی پیدا نمی کنند و باید در تفکرات خود تجدید نظر کنند.

12 فروردین 58 نخستین حضور شورانگیز و میلیونی ملت ایران در پای صندوق‌های رای را به خاطر می‌آورد. تنها 2 ماه از پیروزی انقلاب گذشته بود که مردم باشرکت در انتخابات "جمهوری اسلامی" را به عنوان نوع حکومت خود برگزیدند و امام (ره) در پیامی همین مناسبت تصریح کردند: ‌12 فروردین از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ماست زیرا در این روز کنگره های قصر ‌2500 ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین جانشین آن گردید.




موضوع مطلب : روابط عمومی و مناسبتها



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 70
کل بازدیدها: 927221