سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهر امام رضا(علیه السلام)
یادداشت ثابت - پنج شنبه 87 فروردین 1 :: 11:35 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی
شنبه 91 اسفند 5 :: 9:48 عصر ::  نویسنده : تقی عابدی

سعادتمند کسی است که بوی عطر شهیدان را همراه داشته باشد و در فضای شهیدان تنفس نماید وبا کلام آنان سخن بگوید و با نگاه شهیدان بصیرت یابد .

چرا شهدا " عند ربهم یرزقون " اند ؟

 

 

مردانی قهرمان ، شجاع و با تقوی ، حَسَب دستور امامِشان خمینی کبیر، برای جلب رضایت الهی ، گام برداشتند و در راه نشر حقایق الهی ، جان خویش را بر کفِ اخلاص نهادند و مسبب نزول برکات وافری ، بر جامعه اسلامی شدند.

 شهدای گرانقدرِِ ِجمهوری اسلامی را شاکر و سپاسگزاریم ، که با خون پاک شان ، نونهال فرهنگ قرآنی را ، تقویت نمودند و عشق به نماز را نهادینه کردند .

 بصیرت دینی و سیاسی جامعه کنونی ما، نشأت گرفته از ژرفای ولایت پذیریِ آنان است و شهد شیرین شهادت ثمره ی عشق به اصل ولایت فقیه ، که همان ولایت ائمه اطهار و انبیاء عظام است .

شهدای بزرگوارِ نظام مقدس جمهوری اسلامی را ، تقدیر و سپاس می گوئیم ، که هزاران بذر مقدّس و نهال مکثّر ، همچون اجتماعاتِ ارزشمندِ نماز جمعه ، اعتکاف ها ، محافل قرآنی و... را ، برای مان منوّر نمودند و انواع پیشرفت ها و توسعه های علمی، هسته ای، پزشکی ، نظامی و اقتصادی و... را در  جامعه اسلامی مان ضمانت نمودند .

 

 

شهدا ، زیبا ترین واژه های قاموسِ انسانیت اند و چه زیبا آموختند که :  

انسان با شهادت ، به عالی ترین جایگاه انسانی خود صعود می نماید .

 

 

شهدا ، زیبا ترین واژه های قاموسِ انسانیت اند و چه زیبا آموختند که : انسان با شهادت ، به عالی ترین جایگاه انسانی خود صعود می نماید .

 شهید ، مقرب ترینِ اولیاء الهی است و به قول امام شهیدان هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است .

 شهیدان ، زیباترین گل های بوستان آل محمد ند و عطرِ جانفزا و محبوبشان ، همه هستی را فرا گرفته است.

 سعادتمند کسی است که بوی عطر شهیدان را همراه داشته باشد و در فضای شهیدان تنفس نماید وبا کلام آنان سخن بگوید و با نگاه شهیدان بصیرت یابد .

خوشا بحال کسی که ، نورِ دیدگانش را ، با وصیت نامه شهیدان منوّر نماید و قلبش را به آنان بسپارد تا در هر طپشی ، ذکر معبود و خدمت به مخلوق برایش ثبت گردد.

 

رستگار کسی است ، که معرفتِ معنوی اش را ، با شهدا پیوند بزند، تا با دعای آن عزیزانِ سپید روی  و گلگون چهره ، کمال معرفت و معنویت را اکتساب نماید .

همجواری با آن انسانهای ذوب شده در قرآن و عترت ، به روح انسان صفا و صمیمیت و به جسم انسان پویایی می بخشد ، تا در کنار افکار مثبت و انسانی ، عالی ترین رتبه های انسانیت را در نظام هستی دریابد .

 آنان که قامتِ زیبایشان در میدان نبرد ، در مقابل پروردگارشا ن ، به خاک افتاد و سجده ی معنوی شان ، در لحظه لقاء الله دیدنی بود ، همچون سالارشان حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) بدون سر به دیدار معشوق شتافتند ، زیرا می خواستند ،  به ما که هنوز آن عشق الهی را درک نکرده ایم ، بفهمانند که دیدار معشوق سر و دست نمی خواهد ، برای دیدار دوست باید از همه چیز گذشت ، از جسم خاکی و دنیای فانی ، تا فانی کردنِ تمامِ تعلقاتِ دنیوی .

 کم نبودند جوانانی که به ندای پروردگارشان لبیک گفتند و برای اثبات عشق شان ، جسم شان قطعه قطعه شد و خون پاکشان ، برای ادامه ی راهشان ،  در رگهای جوانان پاک و امروزه وطن ، به جوش و خروش درآمد و گلهای سرخ بهاری ، گلستانی زیبا ، در دیار ایران زمین ، به وجود آوردند .

آنان با معجون شهادت ، ماندنی شدند و ما با حیات دنیوی ، رفتیم.

  آنان با شهد شیرین شهادت به لقای پروردگارشان شتافتند و ما با لذات تلخ زندگی ، ماندیم .

آنان با اخلاص و معنویّتشان به بالاترین طبقات قرب الهی عروج یافتند و ما با تکبر ، دنیا پرستی و فاصله گرفتن از ارزشهای اخلاقی ، همچنان در باتلاق های گناه و معصیت ، گرفتار مانده ایم .

 ای شهدای عزیز ، شما را به اخلاص، معنویت ، نمازهای شب و گریه های شبانه تان قسم می دهیم ، بیش از این ، ما را تنها نگذارید ، دعای مان کنید ، مبادا روز قیامت از شرم گناهان مان ، نتوانیم جمال نورانی تان را ، رؤیت کنیم و از شفاعت تان محروم بمانیم .

 ما رزمندگان ، ماه ها در سنگرهای دفاع مقدس ، کنارتان بودیم و در فضای دود و غبار و خاک و گِل ، ....، غبار مادیِ صحرا و بیابان  ، بر جسم و جانمان ، ننشست ، اما افسوس که غبار شهر نشینی ، پس از دفاع مقدس ، همه وجودمان را فرا گرفته است .

ای شهیدان ،بیائید ، دستمان را بگیرید و غبار گناه و معصیت را با دعاهای مستجاب تان از سر و روی ما بشوئید و از خدای مهربان بخواهید ، عاقبت مان را همانند خودتان ، ختم به خیر و سعادت  و عافیت نماید .

 

 

شهیدان ، زیباترین گل های بوستان آل محمد ند و عطرِ جانفزا و محبوبشان ، همه هستی را فرا گرفته است.

 

خداوندا تو شاهد باش که ایمان و اعتقادات خالصانه و بی ریای شهیدان ما ، به سرچشمه زلال نور و معرفتِ کلام الله مجید ، بر گرفته از عشقِ به رسالت ، امامت و استمرارِ اطاعتِ از ولایت است.

خداوندا تو شاهدی که ایمان و اعتقاداتِ خالصانه و بی ریای شهیدان ما ، از سرچشمه ی نور و معرفتِ به تو و پیامبرانِ پاک تو ، ساری و جاری است .

خداوندا تو شاهدی که ، شهدای انقلابِ ما ، برای کسبِ ایمان و اعتقاد به اسلام و قرآن ، هرگز درخواستِ دیدن پروردگار ، مائده های آسمانی و انواع و اقسام معجزات را ، نداشتند ، یعنی به خدای نادیده و پیامبران و ائمه ای که انوار نورانی شان را  ، در قرآن و احادیث دیده بودند ، پذیرفته و جان شیرین شان را فدا نمودند .

شهدای ما ، مصداق بارز (فی الارض خلیفه ) بودند زیرا خداوند متعال با کمال افتخار به فرشتگان می فرماید ( انی اعلم ما لا تعلمون) .

شهدای ما  ، هنگام ( اعلم آدم الاسماء) تمام اسرار و حقایق هستی را فرا گرفتند و شاگردانی برتر در مکتب صادقین شدند .

آیا غیر از این است ، که شهید زنده است و در نزد پروردگار ِخویش روزی می خورد ، آنهایی که شهیدانِ راه اسلام و قرآن را مرده پندارند ، استغفار نمایند ، و با حضور در کنار مزار پاک و ملکوتی آن عزیزان ، حلالیت طلب نمایند تا بلکه توفیق شفاعت نصیب شان شود و با دعای شهیدانِ گرانقدر اسلام ، گناهانشان مورد عفو الهی واقع گردد .

اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک ..... آمین یا رب العالمین

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ



استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


بازی آنلاین


تعبیر خواب آنلاین

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


روزشمار فاطمیه
روزشمار غدیر
روزشمار محرم عاشورا<\/a>

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 926458